Dióhéjban

Jelen fotelforradalmár 20-as éveit tapossa, Budapesten él, baloldali, patrióta, és a töke tele van a jelenlegi mainstream politikai garnitúrával.

Kontakt

Kérdés, óhaj, sóhaj:

fotelforradalom@gmail.com

Lájkolda

Friss topikok

  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @Viktor Mutyin: "Ostoba bolsevik ribanc. ... Ilyen buta fideszes ringyót még nem láttam eddig. M... (2015.02.18. 00:19) Így csinál Vologya hülyét belőlünk
  • otapi: @Surci11: "Azt megértem amikor valaki a Jobbikot az idióta programja meg az EU-ellenes vagy zsidóö... (2014.12.17. 19:27) Elég volt
  • eszim: @'it's cool to know nothing': -látom, te sem látsz a fidesz f*sznál tovább, de azt jól megideologo... (2014.11.08. 06:23) Bűnözőknek adózunk?
  • annamanna: @bölcsbagoly: Nézd, szerintem az internetadóval a kormány mesterségesen gerjeszti a hisztériát. Go... (2014.10.30. 19:45) Bűnözőknek nem adózunk! De akkor kinek?
  • Árpád Tóth: Amikor 1990-ben láttam a TV-ben Antall Józsefet, mint a Szovjet uralom utáni első szabadon választ... (2014.08.02. 08:00) Népesedési kényszer

Címkék

1956 (1) 2006 (1) 4K! (15) 8-1 (1) adócsalás (3) áfacsalás (2) alaptörvény (1) alkotmány (1) Ángyán József (3) árokásás (3) atomenergia (2) Audi (1) Baja (2) Bajnai Gordon (7) Bede Márton (1) bizonytalanok (1) bolondország (1) civilek (1) csalás (1) demagógia (1) demokrácia (9) DK (9) Edward Snowden (1) Együtt-PM (7) együttműködés (5) Együtt 2014 (6) elég volt (1) ellenzék (8) emlékmű (1) energiapolitika (1) fail (1) fidesz (1) Fidesz (21) foci (1) (1) futball (1) gyerek (1) gyerekvállalás (1) Gyurcsány (1) Gyurcsány Ferenc (4) HaHa (1) hazaárulás (1) hóhelyzet (1) Horváth András (2) internetadó (1) iskolarendszer (1) jelöltállítás (1) Jobb (1) Jobbik (8) Kálmán Olga (1) kampány (4) kampánycsend (1) Kerényi Imre (1) Kijev (1) kisgazdák (1) kis pártok (1) Kósa Lajos (1) közvélemény-kutatás (1) Lázár János (3) leépítés (1) legalizáció (1) Liberálisok (1) LMP (14) magyarugarizmus (1) Magyar Krónika (1) Magyar Telekom (1) március 15. (1) marihuána (1) Mesterházy Attila (3) Milla (1) MSZP (15) munka (1) nagyhatalmak (1) NAV (3) Németország (1) nemzet (2) Nemzeti Dohánybolt (1) nyugdíj (1) október 23. (2) oligarchák (1) Orbán Vikor (1) Orbán Viktor (1) Origo (2) Ororszország (1) Oroszország (1) Összefogás (1) összefogás (2) Paks (1) Párbeszéd Magyarországért (3) pártok (1) Pető Intézet (1) Pintér Sándor (1) pluralizmus (2) politika (5) program (1) Putyin (1) részvételi demokrácia (1) rezsicsökkentés (2) S. Ábel (1) Sáling Gergő (1) Scheiring Gábor (1) Schiffer András (2) stadion (1) szavazóutaztatás (1) szégyen (2) SZJA (1) szurkolók (1) társadalom (2) trafik (1) Trianon (1) újév (1) Új Pólus (1) Ukrajna (1) USA (1) vadászat (1) választás (3) választási program (1) választások (12) választás 2014 (4) Vida Ildikó (1) Vlagyimir Putyin (1) Y-generáció (1) Y generáció (1) Címkefelhő

Bűnözőknek nem adózunk! De akkor kinek?

2014.10.26. 23:01 Kürtösch

Ki gondolta volna, hogy a húgylangyos önkormányzati választási kampány után nem sokkal már is robbannak a közéleti bombák szépen sorjában? Ráadásul elég gyilkos kombóban.

Egynek ugye itt van az egész amerikás kitiltásos botrány (ez mint kiderült az év elején meglengetett áfacsalási ügy egyik mellékzöngéjéből nőtte ki magát komoly diplomáciai balhévá), ami újfent egyértelművé tette, hogy a magyar hatalmi elit szervezett módon hatalmas összegeket lop el a közösből, és nincs senki, aki rájuk szólna (akiknek meg kéne, nem véletlen lettek kitiltva a Lehetőségek Országából).

Aztán pár napra rá sikerült ennek az inkompetens balfasz bandának kiállnia az internetadó forradalmian abszurd ötletével. Amit valószínűleg nem más, mint a magyar égbolt legfényesebb csillaga, a mi Vezérünk talált ki, hogy legyen miből kifizetni a karhatalmi dolgozóknak évek óta beígért, de mindig elhalasztott béremelését.

Ahhoz pedig nem kell politikai géniusznak lenni, hogy a két dolgot összekapcsoljuk: így lett a ma esti (kezdetben) netadó elleni tüntetés egyik fő jelszava, hogy "Bűnözőknek nem adózunk!".

Forrás: hvg.hu

És ebben a mondatban tényleg minden benne van. Nem csak az elmúlt másfél hét, hanem az elmúlt több mint négy (talán huszonöt) év minden keserve. Ugyanis telik az a bizonyos pohár: kezd egyre jobban elege lenni a magyarnak abból, hogy miközben rendszerszinten vágják meg a közös kasszát ezek a senkiháziak, újabb és újabb adóterheket rónak ki (sunyi módon közvetetten) a lakosságra. A képet nem fényesíti továbbá az sem, hogy 25 évvel a szocialista blokk összeomlása után letérünk az akkor választott (de persze közel sem tökéletes, de mégis sokkal inkább vállalható) nyugati demokratikus útról, helyette pedig Putyin és egyéb kétes hírű keleti diktátorok fürdőskurvájának igyekszik lenni a mi kedves értékközpontú mélykeresztény konzervatív kurzusunk (szigorúan érdekalapon, ugye?). És akkor még nem is beszéltünk egy halom másik fantasztikus húzásról.

 

Forrás: index.hu

Aztán előbb utóbb túltolják a biciklit a srácok. Ha nem most a netadóval, akkor előbb-utóbb valami más faszsággal sikerül elérniük, hogy ne csak monitorok repkedjenek a pártszékházba. A kérdés csak az, hogyha ez megtörténik, akkor mi lesz?

Ugyanis jelen pillanatban nincs potens, a társadalom által széles körben elfogadott alternatíva (ha lenne, már rég nem a Fidesz lenne hatalmon, lásd a nem a szavazók és az elégedetlenek arányát). Az MSZP és csatolmányai haldokolnak (hálistennek), rajtuk kívül pedig nincs más a politikai térképen csak a Jobbik (akik második erőként szeretik magukat feltüntetni, de azért általánosan elfogadott politikai alternatívának talán egy picit erős lenne őket nevezni) vagy az LMP és 4K! által képviselt rendszerkritikus vonal (amelyek - sajnos - nem tudtak még kitörni a rétegpárti státuszból).

Pedig ha nem lesz hamarosan valaki (vagy akár valakik), aki az általános elégedetlenséget (mit elégedetlenséget, haragot!) jól megfogalmazott és szélesebb körben elfogadott politikai akaratba és programba csatornázza hatalmas baj lesz: vagy tovább marad a Fidesz és teszi Putyin bábjává az országot, vagy jön a káosz.

Az alternatíva-nélküliség pedig sokkal nagyobb tragédiája Magyarországnak mint az, hogy mi Orbánék éppen aktuális hülyesége.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelforradalom.blog.hu/api/trackback/id/tr216835649

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Internetadó Best Of 2014.10.27. 14:19:17

  Oldal látogatási vizitdíj? Ebből nagy bukta lesz! Stadionadóhoz mit szólnál Viktor? Vagy meccsadóhoz? Magyarország lesz az első ország ahol olcsóbb lesz kurvázni, mint netes pornót tölteni. Újabb álláslehetőség valakiknek. Router-leolvasó. "...

Trackback: Népszavazást a információközlés szabadságáért! 2014.10.27. 10:19:25

  Hősök tere tele és az Andrássy út nagy része is tüntetőkkel. Ez bizony akkora tömegtámogatás, amivel nem csak lehet, de kell is falakat döntögetni. Ekkora támogató tömeggel már biztosan át lehet vinni egy érvényes népszavazást, amely a jelenre és a ...

Trackback: 2006 és 2014 2014.10.27. 08:39:21

Na, letudtuk ezt is. Végre meglett a ballibek saját székházrombolási ügye, mely miatt immár 8 éve irigykednek a Fideszre. A recept profi volt, a ballib agytröszt – követve a 2006-os példát – szélsőjobbos futballhuligánokat szerződtetett. Megvolt a pá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.10.27. 13:05:20

@polyvinyl: 2 millió ftidesz szavazó van. A többi 8 millió keressen magának egy lakatlan szigetet? Ezt mondod? Kisebbségből?

Scagnetti 2014.10.27. 13:07:05

@annamanna: Az a baj, hogy majd bevezetik egy kisebb összegben, felső korláttal, és a nép lenyeli ezt is. Pedig érdekes lenne a magyarázata annak, hogy miért kell megadóztatni egy már eleve adóköteles szolgáltatást, hiszen ÁFÁ-t már most is fizetünk rá.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.10.27. 13:08:49

@polyvinyl: Batyu, szerintem te már a Lendvai utcában is kínos vagy. Le kéne állnod. :-)

Ja és akkor is, ha "bölcsbagoly"-ként logolsz....

peti.olah 2014.10.27. 13:12:53

@KUHULIN: Ezért sem halad az ország normális irányba,mert a vízfej el sem tudja képzelni, hogy a dunától keletre hogyan él az "átlag" ember.
Írod, hogy évesnek kevés a 4 millió.
debrecenben, felelősségteljes munkát végezve évi 1,944 bruttóm van. Az havi nettó 106. És nekem is annyi az összes át nem hárított adó, mint a pesti k.csögöknek, akik ugyan ezt a munkát 200nettó/hóért csinálják.

bölcsbagoly 2014.10.27. 13:14:36

@Atiati: a nézőszámnak nincs köze a foci minőségéhez. Ez kizárólag a klubcsapatok és szurkolóik kapcsolatáról szól. Ahol létezik ott a kiesőjelölt mérkőzéseire is sokan járnak, máshol meg a bajnokjelöltére sem.

bölcsbagoly 2014.10.27. 13:16:34

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: nem, az egymilliónyi megélhetési bünöző menjen a szigetre/dzsungelbe!

Atiati 2014.10.27. 13:19:16

@bölcsbagoly: Már hogyne lenne köze! Lehet hogy vannak olyan szurkolók akik azért mennek ki meccsre mert már 20 éve szurkolnak ennek a csapatnak, de ők vannak kevesebben. Erre például jó példa a ferencvárosi ultrák tiltakozása is.

annamanna 2014.10.27. 13:23:26

@Scagnetti: "Kormánypárti és kollaboráns ellenzéki politikusok is együtt."
Ez a probléma. Nincs választék, itt belül már nincs menekülési útvonal, nem érdemes belső megoldásban reménykedni, mert az soha nem jön el.
Együtt tették tönkre az országot, nem lehet egyik mellé sem állni.
Kívülről pedig csak akkor fognak beavatkozni, ha totál kinyúlunk.
Akkor meg nincs más hátra, mint hagyni, hogy belülről szétzabálják az országot a férgek.
Ha ezt bármilyen módon megpróbálod megállítani, valaki rádakaszkodik, elterel egy gonosz irányba (mint Gurmai fiacskája a netadó elleni tiltakozást. Ő javasolta, hogy az emberek vigyenek valami "szart" és rakják le a fidesz-székházhoz - egyértelműen ő az értelmi szerzője a rongálásnak. de persze mossa kezeit, nem őt kapták el miatta).
Tehát bármivel is próbálkoznál, valami szarcsimbók beléd kapaszkodik, és ő élősködik a te erőfeszítésedből.
Plusz az ő mocska miatt neked kell felelned, te lennél a hibás bármiért, ami balul üt ki.

Úgyhogy énszerintem az egyedül helyes megoldás a totális közöny.
Semmi közöm ahhoz, hogy basszák el a dolgokat, én nem fogom menteni őket, nem vállalok értük felelősséget.
Minél előbb tönkretesznek mindent, annál előbb vége lesz.

Volt egy film, nem láttam, de valami olyasmi volt benne, hogy az 50-es években egy tanulatlan fiatal prolit kineveznek ménesgazdának. Semmit nem ért a lovakhoz.
És alá van beosztva egy halom horthysta katonatiszt, akik nagyon jól értenek a lovakhoz, de a főnöknek vannak alávetve, aki semmit sem ért a lovakhoz és baromságokat mond.
A katonatisztek mindent megcsinálnak, amit a ménesgazda mond, és a lovak mind megdöglenek.

Az ő helyzetükben mi mást tehettek volna?
Minél jobban okoskodnak, annál rosszabb.

bölcsbagoly 2014.10.27. 13:28:35

@Atiati: pedig ők - a kevesebbek - az igazi szurkolók, ők nem pirotechnikai játékokat űzni, ordibálni, gyalázkodni, verekedni járnak a meccsekre, hanem családostól élvezni a focit.

bölcsbagoly 2014.10.27. 13:36:26

@Atiati: egy ország nem elégedhet meg azzal, hogy ah nincs foci/atlétika/kézilabda/úszás, stb. akkor minek épitsünk stadionokat/sportcsarnokokat/uszodákat/pályákat, a sportolóinknak jó az is ami van. Ez meglehetősen köldökbámuló mentalitás lenne. Ebben az országban sportlétesitményeket az utóbbi 25 évben szinte csak a fidesz kormányzat épitett! A többiek alatt csak a régi létesitmények épültek le, számolódtak fel. Ezt kellene folytatni?

Scagnetti 2014.10.27. 13:36:35

@annamanna: Nyilvánvaló, hogy a dögevők mindig megjelennek. Mindig lesz olyan szoci vagy dékás politikus (ok, a DK-ból csak egy, mert az egyszemélyes párt), aki megjelenik, hogy az összegyűlt emberek között próbálja a saját népszerűségét növelni.

Csakhogy ennek már láttuk a végét a Milla esetében. Ők bedőltek a "politikusok nélkül nem megy" szövegnek, és láttuk mi lett belőle. Szóval ez a szervezők felelőssége, hogy ezután ténylegesen elzavarjanak a picsába mindenkit, aki érintett az elmúlt 25 évben. Láthatták a saját szemükkel, mi történik ,ha valaki ezekkel összeáll. Tökmindegy, hogy fideszes vagy szoci, nem szabad különbséget tenni, mert valójában nincs is különbség köztük.
A tegnapi eset nem volt vészes. Pár ablak betört, ezen siránkozhat a Magyar Nemzet, de mást nem fog érdekelni. Gurmairól a többség azt sem tudja, kicsoda, a fiáról még annyira sem. Ez még kezelhető probléma, és legalább mutatja, mire kell figyelni a jövőben.

A közöny is elfogadható érv, csak az idő hiánya miatt lutri.

Atiati 2014.10.27. 13:46:38

@bölcsbagoly: Rendes utánpótlás programot kellene véghezvinni, hogy világszínvonalú sportolóink lehessenek és akkor máris jönnek a nézők, a szponzorok és a pénz is. Ha jön a pénz abból meg lehet sportlétesítményeket építeni, normális országokban ez így megy.

annamanna 2014.10.27. 14:06:23

@Scagnetti: oké, értem azt, hogy ez számodra teljesen logikus, könnyen járható és racionálisan kivitelezhető út.
De nézz végig a történelmen vagy a politikán - hol sikerült?
Csak az elmúlt években hány helyen volt tiltakozás az állami túlkapások ellen?
Egyszer elkezdtem gyűjtögetni, csak a youtube-on, csak a Bella ciao dal alapján, és teljesen megrökönyödtem, hogy mennyi tömegmozgalom képei alá vágták be ezt. Tibettől New Yorkig, Venezuelától Donbasszig, Macedóniától Dániáig rengeteg helyen jutott eszébe a szervezőknek, hogy a tüntetések képeit ezzel a dallal körítsék, szóval szép gyűjtemény jött össze. Na és melyiknek lett eredménye?
Lett eredménye a tiltakozásoknak - rengeteg hulla, országok romba döntve.
Akármilyen fényesnek, tisztának, egyszerűnek, logikusnak is látszik az az út, hogy a nép majd eldönti magának, mi a jó, és megszervezi magát, mindig pusztulás és vereség lesz a vége.

Amúgy a saját életemben is megfigyeltem, ha megpróbáltam valakinek elmondani, mi nem tetszik a viselkedésében, min változtasson, az sosem jött be. Minél jobban erőlködtem vele (az üvöltözésig) annál rosszabb lett nekem, annál szarabbul éreztem én magam, de a helyzet az égvilágon semmivel sem lett jobb.

Aztán valahogy elfelejtkeztem egy kicsit arról, hogy mások miatt háborogjak, és rászoktam arra, hogy minden gondolatomat magamra fordítsam, és inkább olyasmikre gondoljak, amiket ide is leírok, nem arra, hogy bárkit körülöttem jobb viselkedésre bírjak.
És az a furcsa dolog történt, hogy lassanként (évek alatt) egyre békésebb, nyugodtabb lettem (lassan, ez sajnos nem megy varázsütésre); egyre könnyebben kibújok az alól, ha olyasmire akarnak rávenni, amit nem akarok (nem tudom, miért, de ez is egy mellékhatás); és mivel másokat se zaklatok azzal, hogy bírálom őket, így nekik is könnyebb engem elviselni stb.

A magánéletben is azt az egyetlen utat látom járhatónak, hogy csakis magamra koncentrálok, és ezt látom társadalmi szinten is járható útnak.
Szerintem ilyesmiről beszélhetett Deák és Gandhi, valami ilyesmi lehet a passzív ellenállás lényege.

Magára hagyni az államot, kezdjen magával azt, amit akar. Elsősorban arra koncentrálni, amit én magam BIZTOSAN meg akarok tenni; ezen agyalni, ehhez keresni utakat. Ha nincs hozzá út, akkor valami mást kitalálni, de a lényeg, hogy nem vállalni semmilyen módon felelősséget és terhet mások helyett.

Azt a politikusok vállalták, hogy kormányozzák az országot. Ha ennyi telik tőlük, akkor az az ő felelősségük, ők fognak felelni érte, nem én.
ha én beleszólok, akkor átvállalom helyettük az ő terheiket is, miközben az én terheimet nekik eszük ágában sincs átvállalni.

Én oldjam meg a maszop helyett a fidesszel való háborút, és majd ők jól élnek abból, hogy engem elkapnak a rendőrök, mert ott voltam a tüntetésen.

Hát ebből nem esznek.

De még úgyse megy, hogy majd én megoldom, és mindkettőt kihagyom a tutiból, mert nem bírom őket lerázni, előbb ott vannak, mintsem kettőt pislantanék.

Miért nem Puzsér beszélt tegnap? (Mondjuk, például ő). Véletlen? Nem véletlen.

Az egyedül járható út a passzív ellenállás. Aktívan ellenállni annyit jelent, mint még jobban bebetonozni a hülyéket a pozíciójukba.

bölcsbagoly 2014.10.27. 14:10:59

@Atiati: szerinted hány éves korban kezdik el a leendő élsportolók képzését? s hány év telik el mig élsportolókká válnak? S hány éve kormányoz a Fidesz? Ergo, mikorra várható a most befektetett anyagiak/energiák gyümölcsözése?

annamanna 2014.10.27. 14:11:56

@Scagnetti: ehhez annyit, hogy állítólag Deák senkinek nem javasolta, hogy ne fizesse be az adót. Pontosan nem tudom, mit javasolt, de az biztosan hatékonyabb volt, mint a forradalom és szabadságharc, ami csak halottakat termelt.

annamanna 2014.10.27. 14:14:46

@bölcsbagoly: "Aztán ha a tanácsok működnek, lehet párbeszéd, tényleg tudsz rá hallgatni, akkor lehet beszélni arról, hogyan lehetne megoldani, hogy többet mozogjanak a gyerekek. Például 5 torna óra helyett 5 órányi igazolandó edzés is jó. Úgy, hogy az iskola is köteles erre lehetőséget biztosítani (délután, torna óra helyett). Figyeld meg: Sokan lennének akik a labdarúgást választanák. Ha pedig az sokak számára vonzó, könnyebb lenne tehetségeket találni. Több tehetség, nagyobb hazai verseny, erősebb bajnokság pedig hozna az eredményeken. És nem feltétlenül lenne abból balhé, hogy a folyosón kell tornaórát tartani.

A célod nem rossz, vagy egyet értek vele, vagy nem. De nem rossz. Szereted a focit, miért ne ebben látnád a mozgás, az egészség zálogát. Más más sportot szeret és másban látja. Meg lehet beszélni két jó tea mellett. De azok az emberek akikre a tervek kidolgozását bízod, sokszor vertek át mindenkit, jó munkát ígérve, pocsékul teljesítve. És már vannak akkora bajok, amik alapján ezt fel lehet ismerned, és ami alapján azt lehet mondani "ennél egy ismeretlen ember is jobb". Sőt, talán egy rosszindulatú MSZPs is. És hogy ez a színvonal annak köszönhető, hogy szellemileg alkalmatlanok, vagy annak, hogy "ha a botrány elsodorja Viktort, sokminden megörökölhető"? Nem lehet tudni. De a velük összezár, kifelé harcol metódus nem működik."
valasszunk.blog.hu/2014/10/22/kedves_viktor_489#c24880271

Atiati 2014.10.27. 14:20:15

@bölcsbagoly: Már vannak részeredmények. U20-as válogatottunk 2009-ben bronzérmes lett a világbajnokságon, az idén nyáron lévő megmérettetésen rettenetesen leszerepeltek. Nemzetközi felmérés szerint a magyar futballakadémiák színvonal siralmas, és ennek a mezőnynek is a végén kullog a milliárdokkal kitömött Puskás akadémia. Ennyit az eredményességről..

bölcsbagoly 2014.10.27. 14:31:24

@Atiati: szerinted a most 20 évesek 2010-ben hány évesek voltak? Akkor lettek kiválasztva, megtanitva az alapokra? Amúgy, mégis kijutottak az EB-re , nemde?

Scagnetti 2014.10.27. 14:33:43

@annamanna: Kérdés, mi jár nagyobb pusztulással. Az, ha betörnek pár ablakot, felgyújtanak pár autót (ez sem kötelező amúgy a tiltakozáshoz, csak nálunk időnként megesik) vagy az, ha becsődöl az ország, kivágnak az Únióból, és ott ülünk majd a semmi közepén zárt határokkal körülvéve.

bölcsbagoly 2014.10.27. 14:36:15

@annamanna: ez miben tartozik rám? Amikor én iskolás voltam, rétkaságszámba ment a tornaterem/fedett uszoda s mégis felnőttünk, egészségesebben mint a mai fiatalok. mert fociztunk a grundon rongylabdával, úsztunk ahol csak lehetett s gyalog jártunk kilométerekről iskolába! Miközben jóval kevesebb, egyhangúbb, igaz egészségesebb, kaját kaptunk otthon.
Ma túl sok anyafogás, indokok mögé bujás és kevesebb a munka s főleg a felelősség felvállalása.

Atiati 2014.10.27. 14:39:26

@bölcsbagoly: Ne mond már, hogy négy év alatt nem látszódna az eredmény. Vagy ha olyan jó lenne az utánpótlás-gondozás akkor nem romlana ennyit 2009 óta. Remélem majd 8 éve múlva is ezt fogod mondani, hogy azért tart itt az ország mert az "MSZP elmúltnyolcév".
Amúgy az U19-es válogatott automatikusan jutott be az EB-re, mert Magyarország szervezte az eseményt.

Emmett Brown 2014.10.27. 14:49:42

@polyvinyl: szerintem neked fogalmad sincsen se a kereskedelemről, se a vendéglátásról.

Illetve azon töprengj egy kicsit, hogy melyik a nagyobb bűn: kevesebb áfát, járulékot fizetni mint amennyit az állam gondol, vagy a többiek által befizetett áfából, azaz a közösből kivenni egy valag pénzt.

Miért nem lehet az alapvető élelmiszerek áfája 5%? cukor, liszt, olaj, rizs? mint ahogy a féldisznónál meg a többi állatnál?

Scagnetti 2014.10.27. 14:51:09

@bölcsbagoly: Igen, sok nyomorultnak az álma az, hogy kilépjünk a csúnya gonosz Únióból, és helyette nyaljuk Putyin seggét. A Fidesz (jobbikos támogatással) talán össze is hozza nektek mindezt, aztán majd tapsolhattok neki.

roka 2014.10.27. 14:55:21

@bölcsbagoly: Mond meg légyszi, miért is kell nekünk az élsport akkor, amikor nincs tömegsport? A világ nem az olimpián szerzet pontjaink szerint ítél meg minket. A 60' években politikai és propaganda cél volt az élsport, de ma már nem kéne hogy az legyen. Nem az élsportunk miatt fog beruházni, befektetni Kína, Oroszország, USA... A állampolgárok nem lesznek egészségesebbek! Csak a pénzt pumpáljuk az orbáni álom beteljesítésére. Ma a médián, INTERNET-en látható információk alapján tájékozódnak! Már nem csak a TV-ben, nyomtatott sajtóban hirdetett ige létezik csak!
Vajon miért is kap aránytalanul kis pénzt a focihoz képest a költségvetésből a világszínvonalú magyar vízisport és a többiek??

bölcsbagoly 2014.10.27. 14:55:57

@Scagnetti: mne nyafogj, nyalogasd Goodfriendét, Hulandét, Kroesét, Redingét s a többi kedvencedét?

bölcsbagoly 2014.10.27. 15:00:00

@roka: nektek ténleg nem kell semmire, torentezzek, fészbukozzatok, skypoljatok, chatteljetek napestig s csak végső esetben szedjétek ki a madzagos ketyerét a fületekből!
Az élet nem csak ebből áll és nemcsak shoppolásból. Amúgy a nemzeti válogatott sportolóknak szurkolni összetartó erő is a nemzettársak számára, felemelő érzés, de ezt ti idegenszivű niemandok honnan is tudhatnátok?

Scagnetti 2014.10.27. 15:04:53

@bölcsbagoly: Látod, most elárultad magad. Igazi szolga vagy, számodra egyértelmű, hogy aki nem a te általad is nyalt segget nyalja, az biztosan valaki máséban van benne. Számodra más lehetőség nem létezik.

Arra azért kíváncsi vagyok, hogy mikor mindaz amit írtam, bekövetkezik, és ott álltok majd újabb 1-2 millió munkanélkülivel, akkor azt majd kire fogjátok. A szocikra már nemigen lehet, azok a balfaszok már rég nincsenek sehol. Vajon akkor ki lesz a felelős mindezért?

bölcsbagoly 2014.10.27. 15:09:18

@Atiati: ha valaki foglalkozott utánpótlás neveléssel az tudja amit te nem: mindennek az alapja valódi tehetségek kiválasztás. Utána következik a csiszolásuk. Egy kvarc kavicsot hiába csiszolsz nem lesz belőle briliáns, az csak gyémántból lehet! Ergo, mivel a foci utánpótlás Axhilles sarka egyrészt a rossz kiválogatási mód, másrészt a helytelen "csiszolás". DE az utolsó jól végezve is csak a valódi tehetségeknél hozz eredményt!
magyarul: a 8-10 éves gyerekek nem maguktól jönnek a klubbokhoz/akadémiákhoz, nem a grundon vannak felfedezve, hanem a szülők hozzák őket s fizetnek a csiszolgatásukért. Szerinted ez a kivánatos útvonal?

bölcsbagoly 2014.10.27. 15:11:08

@Scagnetti: nem vagyok kiváncsi a nyafogásodra. Miért nem nyitsz egy egy "állami jósdát"? Szilvássy Pistikénak bejött, anno!

Scagnetti 2014.10.27. 15:16:56

@bölcsbagoly: Annak nem lenne értelme. A magyrat nem érdekli a jövő, csak a mának él. Akkor már inkább valami kisbolt, ahol kamu fideszes relikviákat árulnék jó drágán a hozzád hasonló birkáknak. Ez jó üzlet lenne.

bölcsbagoly 2014.10.27. 15:23:31

@Scagnetti: akkor meg árulj s ne jósolgass!

annamanna 2014.10.27. 15:24:26

@Scagnetti: Ukrajna után attól tartok, az események nem állnak meg pár autó felgyújtásánál. "Repül a nehéz kő, ki tudja, hol áll meg?"
A Toldiban is igaza volt Miklósnak, mégis ő szívott, mert ő volt az agresszor, akármennyire is mások provokálták. A fidesz (meg a maszop) ezerrel provokál, arra játszanak szerintem, hogy hol szakad el a cérna, és hogyan bírnának már egy jó kis véres polgárháborút kirobbantani.
Szerintem már a cigánygyilkosságokat is ilyen céllal szervezték, szerencsére a romákat egyáltalán nem érdekelte, és nem óhajtottak polgárháborúba keveredni a magyarokkal. Aztán az őszödi beszéd is "kiszivárgott", állítólag pont Gyurcsány révén, szóval mesterségesen keltették a hisztériát a választás után nem sokkal (pont, mint most). Ez Gyurcsányt egy icipicit sem ingatta meg, viszont voltak, akik örökre megnyomorodtak tőle. A fidesz keményen a sarkára állt és számon kérte?
Ugyan már. Élősködött abból, hogy az embereket sokkolták az események, és 4 év múlva lazán elvitte a kétharmadot, hogy aztán még dühödtebben rabolhasson.
Aztán szerintem volt ötlet arra is, hogy Ukrajnából ide importálják a belháborút (titokban kiküldött tankok, harcedzett különítmények Észtországba küldése), de arról talán (remélem legalábbis) letettek, és marad a bevált nyuszi, amit elővarázsolnak a kalapból, a végtelenségig való agyonadóztatás, most például a netadóval (nem véletlenül időzítették a forradalom dátumára, hátha balhé lesz).
Komolyan arra gondolok, hogy itt a legfőbb cél egy "új 56" kirobbantása, szerintem Orbán totál ellenünk játszik. Mármint ez valamiféle kiszorítósdinak tűnik nekem, valamilyen módon igyekszik (igyekeznek) minket kiszorítani az országból, ahogy szerintem az ukrajnai dolgok is jórészt arra mentek ki, hogy a keleti területek kiürüljenek, máris egymillió ember menekült el.
Ez ellen csak passzívan lehet védekezni. Minél jobban lökdösnek, annál több erő kell ahhoz, hogy képes legyek megállni a két lábamon, de ha a saját kiegyensúlyozottságom helyett arra koncentrálok, hogy visszatámadjak, ahhoz mindenképpen elveszítem a stabilitásomat, és abban a pillanatban ki fognak ütni.
Ez olyan, mint a róka és a holló meséje, csak itt a róka nem hízelgéssel, hanem bántalmazással, gonoszkodással provokálja a hollót, de a cél mindenképpen a sajt, amit a holló birtokol.
Szóval azt gondolom, ha visszaütök, sokkal többet veszítek, mint amennyit nyerek.
A keleti harcművészetekben van egy olyan elv, hogy kár visszaütni, inkább magam felé kell húzni a támadót, hogy Ő BILLENJEN KI az egyensúlyából.
Ha magam felé húzom, akkor lehet, hogy nekem is nagyon rossz lesz, de legalább Orbánék beleesnek abba a gödörbe, amit másoknak ástak. Akkor nekik kell elpucolni innen. Mondjuk így: www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo

@bölcsbagoly: te írtad, hogy milyen fontos a létesítmények létesítése, ez kell a jó sportélethez. "egy ország nem elégedhet meg azzal, hogy ah nincs foci/atlétika/kézilabda/úszás, stb. akkor minek épitsünk stadionokat/sportcsarnokokat/uszodákat/pályákat, a sportolóinknak jó az is ami van. Ez meglehetősen köldökbámuló mentalitás lenne. Ebben az országban sportlétesitményeket az utóbbi 25 évben szinte csak a fidesz kormányzat épitett! A többiek alatt csak a régi létesitmények épültek le, számolódtak fel. Ezt kellene folytatni?"
Erre volt válasz az idézet: már az is megoldás lenne, ha hagynák a gyerekeket azt sportolni, amit szeretnének és amire tényleg van lehetőség, mert a folyosói tornaóra nem sport.

roka 2014.10.27. 15:34:24

@bölcsbagoly:
"Amúgy a nemzeti válogatott sportolóknak szurkolni összetartó erő is a nemzettársak számára"
Ez igaz!
De hogy jön ide a foci és a temérdek stadion?
nekem egy kalapács arany annyit ér mint egy foci arany. De ez nem igaz a olimpiai bajnok csapat (1968, 1972) párbajtőrvívóra! :)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 15:35:59

@annamanna:

"ezzel az adóval előbb lesz csődben az ország, mintsem kitegyenek az unióból"

Nem értem, miért rugózol ezen az ország becsődöl dolgon.

Ha a vállalkozók úgy számolják, hogy letérdelteti a vállalkozásukat egy újabb adó, akkor majd a vállalkozók felemelik a saját érdekükben a szavukat.

Tudtommal eddig se a VOSZ, se a KISOSZ, se a MAGOSZ, se egyéb szakmai szervezet, se bármelyik kamara nem kérte fel a pesti unatkozó huszonéveseket, hogy dobáljanak a nevükben monitorokat egy belvárosi ingatlan udvarába.

bölcsbagoly 2014.10.27. 15:38:50

@roka: tudod, de gustibus...vagy: kinek a pap (ma ez a divat!), vagy kinek a papné...

bölcsbagoly 2014.10.27. 15:41:10

@annamanna: a tornaóra alól ma is fel vannak mentve az igazolt sportolók. A többinek meg nem árt, ugyebár? S miért kellene csak csilivili tornateremben, udvaron, parkban, folyosón vagy osztályteremben meg miért nem lehet mozogni?

roka 2014.10.27. 15:44:35

@polyvinyl: Igazad van! Vannak független érdekvédők.
pl. Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, és még kötelező tagság is van!

oszt jónapot 2014.10.27. 16:02:50

@bölcsbagoly: Te mekkora egy sötét fasz vagy.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 16:07:15

@roka:

Megmosolyogtató ám látni, ahogy mama-hoteles zöldfülű egyetemisták próbálják elhitetni sokat látott, felnőtt emberekkel, hogy nem az ingyen wifit féltik, hanem a nemzetgazdaságot, meg hogy nem a balhét keresik, hanem a megoldást :)

titan 2014.10.27. 16:07:57

@KUHULIN: tudod-e, hogy a Windows 8.1 frissítés (ingyenes, ha van legál Win 8-ad, ami az új gépek nagy részénél tartozék) önmagában úgy 8 giga, a frissítések 100megákban mérhetők darabonként, arról nem beszélve, hogy online vannak letölthető ingyenes játékok egyénként több giga mérettel, vannak MEGVEHETŐ filmek, játékok, zenék, ezek minden esetben forgalmat generálnak, egy film esetében 4-8 giga, zene esetén mondjuk 200-300 mega, a játékok általában párszáz megától többtíz gigáig terjednek. Ha egy linux disztrót le akarok húzni, az is 2 giga. Nem csak torrentből áll a világ.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 16:09:25

@martineden:

"Fosol mi,fideszcsicska?"

Kéred? Felnyalhatod!

martineden 2014.10.27. 16:13:17

@polyvinyl:,, Aki nem fizeti meg a közterheket a munkabére után, annak nincs jogalapja arra, hogy használja mindazt, amit MÁSOK befizetett adójából és járulékaiból üzemeltet az ország." ...es aki milliardokat lop,korrupt ,csalo mint a fideszes csurhe ,annak van jogalapja mi?

annamanna 2014.10.27. 16:14:26

@polyvinyl: ha ez nem gond, akkor remek.
megkérdeztem egy meglehetősen komoly cég gazd. igazgatóját, ő egyelőre azt mondta, fogalma sincs, mennyi lenne, de biztosan nem vezetik be. tehát ki sem számolta (számolták) előre, megvárják, mit dönt a parlament.
egy kisebb kereskedelmi vállalkozás rendszergazdáját is kérdeztem, ő csak ingatta fejét, ugyan már, ezt úgyse vezetik be.
minek tiltakozzanak, ha szerintük ilyen úgyse lesz?
el se hiszik, nem is számolnak utána.
na persze a szakmai szervezetek biztosan számolnak, ha nem tiltakoznak, akkor rendben van.

@bölcsbagoly: balesetveszélyes, az udvaron télen nincs fűtés, nincs elég hely a mozgáshoz, nincs elég felszerelés, de ezt ne nekem kelljen már leírni, írtak róla épp eleget.

@Scagnetti: eszembe jutott egy példa. Mondjuk, a szomszédodba költöztetnek egy tolvaj cigány családot. Egyre másra tűnnek el a cuccaid, és ezért felháborodottan tiltakozol a rendőrségnél, polgármesteri hivatalban stb.
Mondjuk, hogy megígérik, hogy intézkednek, de semmi sem történik, azt veszed észre, hogy egy másik banda is az utcába költözött. Folytatod a tiltakozást, mindent megígérnek, de azt látod, a romák mégse fogynak a környékről, hanem szaporodnak, és velük együtt nő a bűncselekmények száma is.
Tiszta idegroncs vagy, egy másik polgármestert választasz, aki megígéri, hogy felszámolja a roma bűnözést, te lelkesen támogatod, de valahogy mégse történik semmi. Tüntetsz. Semmi változás, csak ígéretek tömege.
Na ilyenkor mi van?
Szerintem egy idő után kénytelen vagy beismerni, hogy a politikai direkt ellened való fegyverként használja a romákat, mert pontosan tudják, hogy ezzel téged milyen klasszul fel lehet idegesíteni, ki lehet borítani, és milyen könnyű arra csábítani, hogy a romák elleni küzdelem jelszavával támogasd őket (aztán a valóságban semmit sem tesznek a megoldás érdekében).
Mégis mit tehetsz?
Legyilkolod a romákat?
Mosolyogva tűröd, hogy mindenedből kifosszanak?
Legyilkolod a polgármestert?
Elmenekülsz, hátrahagyva csapot-papot?
Ez mind rossz variáció, totál tönkremész benne.
De van egy lehetőséged, aminek segítségével a roma probléma nemhogy elgyengítene, hanem megerősít, sőt a hasznodra tudod fordítani a romákat, azok ellen, akik téged akartak tönkretenni vele - van lehetőséged arra, hogy valamiképpen annyira összebarátkozz a romákkal, hogy abbahagyják a kifosztásodat; és ha így, te, saját erődből megszünteted a problémát, akkor azok, akik eddig idegesíteni akartak a cigókkal, ezután félni fognak tőled. Ehhez viszont félre kell tenni mindenféle rossz érzést, mindenféle dühöt és JOGOS felháborodást, bosszúvágyat, és minden erődet arra kell koncentrálni, hogy valamiképpen megértsd és megszelídítsd a cigány szomszédaidat.
Ez rengeteg idő, rengeteg energia, veszélyes, rizikós, de maximálisan hatékonyabb, mint arra várni, hogy majd a politika szintjén, polgármesteri szinten tesznek valamit (mert ott, bárki is ül épp a székben, mindenképpen ellened való kártyaként akarja használni a cigányokat).
Tehát van egy nagyon nehéz út, ami egyáltalán nem biztos, hogy járható; a többi könnyebbnek tűnik, logikusabbnak, de MÉGSE VEZET SEHOVÁ.
Szerintem pont ez van a netadó elleni tiltakozással is.
A kormányzat pontosan tudja, hol van a gyenge pontunk, mi fáj, és azt ütik. Aztán megígérik, hogy nem, de aztán mégis, aztán az egyik azt mondja, majd ő segít, de mégse, és csak megy a huzavona, az a lényeg, hogy te minél gyöngébb, dühösebb, keserűbb és szegényebb legyél.
Hiába tűnik logikusnak, ez az út nem járható.
Van egy sokkal nehezebb, rizikósabb út, amin nem tudom, hogy lehet járni, nem is tudom, egyáltalán merre visz, de valahogyan észre kell venni a netadóban rejlő LEHETŐSÉGET, amit a kormány ellen lehet fordítani. Nem tudom, milyen lehetőség van benne, de ez az egyetlen választás, amivel nyerni lehet a kormány ellen. Összebarátkozni az adórendszerrel. Fogalmam sincs, hogyan, a cigány példa sokkal egyszerűbb, pedig már az is szinte reménytelen.

martineden 2014.10.27. 16:15:29

@polyvinyl: Resszkess csak goreny fideszes.Felted a koncot mi, mert a piacrol nem tudsz megelni.Budos hazaarulo banda pfuj

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 16:16:58

@Emmett Brown:

"Miért nem lehet az alapvető élelmiszerek áfája 5%?"

Miért nem csinálták meg a szockók a nyolc évük alatt?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 16:19:26

@Emmett Brown:

"melyik a nagyobb bűn: kevesebb áfát, járulékot fizetni mint amennyit az állam gondol"

Butuska!

Az adók és járulékok befizetését nem az "állam gondolja", hanem törvények szabályozzák.

Aki elcsalja az adókat meg a járulékokat, azt meg adócsalónak és járulékcsalónak hívják, akármilyen kifogásba is csomagolja.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 16:20:34

@martineden:

".es aki milliardokat lop,korrupt ,csalo mint a fideszes csurhe ,annak van jogalapja mi?"

A szockó politikusokra célozgatsz?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 16:22:16

@annamanna:

"megkérdeztem egy meglehetősen komoly cég gazd. igazgatóját, ő egyelőre azt mondta, fogalma sincs, mennyi lenne, de biztosan nem vezetik be. tehát ki sem számolta (számolták) előre, megvárják, mit dönt a parlament."

Mégis mit tudott volna kiszámolni addig, amíg nincs törvény, amit elfogadtak?

oszt jónapot 2014.10.27. 16:26:03

@polyvinyl: A tervezet alapján azért végezhetett számításokat.

bölcsbagoly 2014.10.27. 16:35:40

@annamanna: a francot az! tornateremben sokkal több a baleset!

bölcsbagoly 2014.10.27. 16:37:45

@oszt jónapot: jó, hogy te meg világító vagy!

oszt jónapot 2014.10.27. 16:38:51

@bölcsbagoly: Szellemes riposzt, besúgókám.:)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 16:55:16

@oszt jónapot:

Végezhetett.

De a tervezetet egy hatórás vitanapon tárgyalják, és Orbánék már nem tegnap, hanem az első kifogások megjelenésekor jelezték, hogy a visszajelzések és a közvélemény nyomásának a hatására terveznek az eredetileg közzétett szövegben módosításokat.

A normális ügymenet az, hogy megjelent a tervezet szövege, akit érdekel, elolvasta, a megfelelő érdekképviseleti szervezetek megtették az észrevételeiket, a közvélemény is megtette az észrevételeit, a parlament pedig megtárgyalja.

Ebben az ügymenetben NINCS benne az, hogy hőzöngő egyetemistáknak kell kimenni az utcára, és az se, hogy ki kell magukból vetkőzni, és kárt kell tenni mások tulajdonában.

Pláne, hogy a hőzöngő egyetemisták szájába olyan érveket adtak az őket mozgató érdekcsoportok, amikről a hülye is látja, hogy kamuzás.

Az egyetemisták mondják csak ki, hogy az ingyen wifit féltik. Vagy mondják ki, hogy unták magukat a mama-hotelben, a hosszú hétvége negyedik napján, és azért balhéztak :D

Ha majd a nemzetgazdaságért kell aggódni, arra ott lesznek azok, akik értenek is hozzá.

oszt jónapot 2014.10.27. 17:07:21

@polyvinyl: Az adott időpontban rendelkezésre álló információk alapján mindenkinek lehetősége van számolni.
Valószínűleg ezt tette a fidesz is, mivel szarnak ők nagy ívben a tüntetőkre, egyszerűen rájöttek, hogy az eredeti elképzelés egy orbitális faszság, amit képtelenség lenne kifizetni.
Ebből is látszik, hogy mennyire értenek a nemzetgazdasághoz azok, akiknek szerinted aggódni kellene miatta.
Kurvára nem az ingyenwifi miatt aggódik senki, sőt akinek a minimálisnál egy kicsit több esze van, már az elején tudta, hogy ebből egy pár száz forintos szopatás lesz, mint a tranzakciós, vagy a telekomadónál. Egyszerűen most lett tele a faszuk. Igazuk is van, örüljetek hogy csak egy pár ablakot basztak be egy pár koponya helyett.

oszt jónapot 2014.10.27. 17:09:19

@polyvinyl: Egyébként pedig egy bejelentett tüntetés volt, jogszerű keretek közt. A szervezett tüntetés UTÁN randalírozókat (akik meglepne, ha egyetemisták lennének) a hírek szerint már azonosították és gondolom meg is kapják a büntetést.

martineden 2014.10.27. 17:13:19

@polyvinyl: Ha benne vannak a korrupt ,tolvaj,hazaarulo fideszes csurheben akkor igen.

annamanna 2014.10.27. 17:19:21

@polyvinyl: "akkor majd a vállalkozók felemelik a saját érdekükben a szavukat.

Tudtommal eddig se a VOSZ, se a KISOSZ, se a MAGOSZ, se egyéb szakmai szervezet, se bármelyik kamara"

nézd csak: fn.hir24.hu/gazdasag/2014/10/27/internetado-megbeklyozna-a-gazdasagot/

@bölcsbagoly: nyehe, hát persze, mert sokkal többen tornáznak ott :)
Egy folyosón mégis mit lehet csinálni? Mondjuk egy helyben ugrálni, amíg csak le nem szakad a plafon? :)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 17:27:11

@oszt jónapot:

"Egyébként pedig egy bejelentett tüntetés volt, jogszerű keretek közt."

Nagy igazság, hogy csak az vigyen ki tüntetőket az utcára, aki be is tudja hívni őket utána.

oszt jónapot 2014.10.27. 17:29:45

@polyvinyl: Nem lehet mindenki olyan profi, mint a fidesz. Oh wait... :)

bölcsbagoly 2014.10.27. 17:38:41

@annamanna: ha még nem próbáltad miért kételkedsz? Bizony lehet, pláne ha elég hosszú és széles! Ha a szüneten trappoló tanulók alatt nem szakad le, akkor tornaórán miért tenné?

Exploiter 2014.10.27. 17:40:24

@polyvinyl:

Ha nem gyújtják rá a népek a házat a derék kormányunkra, magától kitalálná még a levegőadót is, csak hogy finanszírozza az értelmetlen kiadásait.

Ami tegnap látható volt, az a nép demokratikus megnyilvánulása, a maga finom kis módján.

A rezsim a hatalomra kerülése óta egyetlen esetben sem kezdeményezett szakmai vitát, mielőtt beleszart a ventillátorba, úgyhogy néha illik emlékeztetni rá, mi merre hány méter.

Lehet bagatelizálni a történteket, de szerintem kurva gyorsan vissza kéne vonni ezt a hülyeséget, mert kedd után megint küldhetnek titeket magyarázkodni.

oszt jónapot 2014.10.27. 17:46:26

@bölcsbagoly: A focistáknak mi a faszért nem jó a grund, ha a diákoknak jó a folyosó? Mikor Aranycsapatunk volt, hol voltak a milliárdos arénák? Puskás Öcsiék a grundon rúgták a bőrt, akkor voltunk legjobbak a világon.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 17:58:18

@Exploiter:

"Ha nem gyújtják rá a népek a házat a derék kormányunkra, magától kitalálná még a levegőadót is, csak hogy finanszírozza az értelmetlen kiadásait."

Bokros-csomag.

Gyurcsány-csomag.

Bajnai-csomag.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.27. 18:01:19

@Exploiter:

"Ami tegnap látható volt, az a nép demokratikus megnyilvánulása, a maga finom kis módján."

A magad nevében beszélj. A nép nem kérte fel a mama-hoteles pesti suttyókat, hogy a nevében tiltakozzanak. És pláne nem kérte fel arra, hogy a neve mögé bújva vandálkodjanak.

annamanna 2014.10.27. 18:05:18

@Scagnetti: Ja, és van még egy dolog, ami elég figyelmeztető. Pontosabban kettő is.
Az egyik, hogy Orbán azt mondta, a netadóból a fegyveres testületek fizetését emelik meg (jelentősen). Egészen egyértelmű, hogy komoly népfelkelésekre SZÁMÍTANAK. Ha pedig erre számítanak, akkor ezt KÉSZÍTIK ELŐ. Tehát ez a CÉLJUK.
Csak akkor tudunk ellenük állni, ha a céljaiknak állunk ellene; ha pedig a céljuk a népfelkelés kirobbantása és annak fegyveres megtorlása, akkor az ellenállás egyetlen lehetséges módja az, ha nincs népfelkelés, nincs tüntetés, hanem mindenki "lenyugszik a picsába".

A másik, hogy amikor Horváth András egyszál maga kiállt az ezermilliárdos áfacsalások leleplezésével, egyszerűen semmi sem történt.
De amikor egy kis étolajon berágott az USA, akkor abból diplomáciai botrány lett.
Ebből az a tanulság, hogy meg kell várni azt, hogy az Orbán-rezsim politikája azoknak bassza fel az agyát, akiktől az Orbán-rezsim okkal tart. Azok pedig nem mi vagyunk.
De mivel a Horváth András által sikertelenül elkezdett botrányt néhány hónap múlva mégiscsak követte az USA-kitiltás, ezért nyugodtak lehetünk afelől, hogy vannak és lesznek olyan gazdasági érdekeltségek, akiknek egy idő után úgy lesz elegük Orbánék vérszívásából, hogy arra olyan választ adnak, amilyet mi magunktól úgysem tudnánk.

Minél jobban elszáll velük a ló (amit ma Dajcstompi írt a FB-ra Goodfriendről, hát az egy költemény :)) tehát minél magabiztosabbak, annál biztosabb, hogy nem veszik észre a rájuk leselkedő veszélyt, és nekimennek annak is, aki majd úgy hajt át rajtuk, mint Thomas B. Kenéz Imrén. Az Orbán-kormánynak is megvan a maga hummerese, és minél jobban megrészegednek a saját diadaluktól, annál kevésbé fogják észrevenni, hogy kivel nem lett volna szabad ujjat húzni.
De hogy ez a hummeres nem mi vagyunk, ez biztos. Tőlünk nem kell tartaniuk, kár is erőlködni. Mi legfeljebb egy sivalkodó cigányasszony lehetünk egy rendőrrel szemben, aki ráadásul egyedül van. Lehet köpködni, karmolni, az utólag csak nekünk lesz rossz. Okosabb megvárni, hogy Orbán-Kenéz a karizmájával, összevont szemöldökével, szeme suhintásával próbáljon megállítani egy katonai terepjárót vezető bedrogozott bűnözőt.
"Sosem vagy egymagad,
csak túl kicsinyke vagy,
Várj, míg felkel majd a nap."

oszt jónapot 2014.10.27. 18:55:53

@polyvinyl: A birkamenetet se kérte fel a nép semmire. Ilyen ez a demokrácia, egyelőre még azok is tüntethetnek, akik neked nem szimpatikusak.

oszt jónapot 2014.10.27. 18:57:47

@annamanna: "Az egyik, hogy Orbán azt mondta, a netadóból a fegyveres testületek fizetését emelik meg (jelentősen)."
Ezt CSAK azért mondták, hogy a tüntetők és a rendőrök közt érdekellentét legyen. Divide et impera. Ebben nagyon jó a fidesz.

oszt jónapot 2014.10.27. 19:00:23

@annamanna: "Ebből az a tanulság, hogy meg kell várni azt, hogy az Orbán-rezsim politikája azoknak bassza fel az agyát, akiktől az Orbán-rezsim okkal tart. Azok pedig nem mi vagyunk. "

Megtörtént. Úgy hívják, hogy USA. Szarnak ők ránk nagy ívben, csak nem akarják, hogy Putyin közelebb kerüljön az EU-hoz.

bölcsbagoly 2014.10.27. 19:01:13

@oszt jónapot: s mégis mutatnál valahol egy grundot? ne is beszéljünk a focizni vágyó süvölvényekról, hiszen a fülből kilógó madzaggal nem lehet kényelmesen focizni!

oszt jónapot 2014.10.27. 19:05:22

@bölcsbagoly: Gondolom azért olcsóbb lenne, mint pár stadion.
Értem én, hogy a madzag süvölvények füléből történő kirántásához stadiont, autót meg párszázezres fizetést kell adni, de talán kicsit átestünk a ló túloldalára.

bölcsbagoly 2014.10.27. 19:32:42

@oszt jónapot: mikor fogjátok már fel, hogy a pár stadion jó 20-30 évre épül? S valamikor csak fel kell építeni őket, nemde? Az első Orbán kormány főleg uszodákat épitett, a második sportcsarnoklokat és stadionokat, a mostani meg a nemzeti jelentőségűeket fogja (Puskás újjáépitése, Dagály átépitése, Tüskecsarnok komplexum, stb). Ma már nem igen lehet nemzetközi mérkőzéseket játszani semmilyen sportban, ha nincs megfelelő infrastrukturád hozzá. Megkerülhetetlenek az épitkezések. De főleg azért mert előző kormányok alatt szinte semmi ilyen nem épült, viszont ami volt az is leromlott vagy felszámolódott. Az nem csípte a szemeteket?

bölcsbagoly 2014.10.27. 19:33:44

@annamanna: kimélj meg ezektől az infantilis ballibsi marhaságoktól!

$pi$ 2014.10.27. 19:34:16

@annamanna: "Az egyik, hogy Orbán azt mondta, a netadóból a fegyveres testületek fizetését emelik meg (jelentősen). Egészen egyértelmű, hogy komoly népfelkelésekre SZÁMÍTANAK. Ha pedig erre számítanak, akkor ezt KÉSZÍTIK ELŐ. Tehát ez a CÉLJUK."

Micsoda gondolatmenet, hihetetlen!

oszt jónapot 2014.10.27. 19:37:13

@bölcsbagoly: De az is csípte. Most leginkább az csípi, hogy akkor és ilyen tempóban öntik bele a pénzt, mikor szarban van az ország. Nem mondom, hogy egyáltalán ne legyen, de szerénység, Virág elvtárs!

bölcsbagoly 2014.10.27. 20:13:42

@oszt jónapot: imádom ezt a kesergést! S a jó tanácsokat: adjuk a szegényeknek, az egészségügynek, az oktatásügynek,stb. Csak hát akár egy lyukas hordóba öntenénk még egy vederrel! Ugyanis ezeknek a büdzséjük évente a sokszorosa mint amennyit a sportra költ az állam, főleg a stadionokra! Így viszont évtizedekig hasznát vehetjük! nem kellene csak a mának élni!

bölcsbagoly 2014.10.27. 20:15:00

@$pi$: miközben nem is arra költik, hanem az önerőre az EU pályázatra a széles sávú net országos kiterjesztésére!

Exploiter 2014.10.27. 20:27:56

@polyvinyl:

Osztán a Bajnai csomaggal mi a gondod?
Annak köszönhette Orbán, hogy volt mozgástere.
Gyurcsára meg rá is gyújtotta a házat a nép, ugyancsak. Akkor gondolom, nem tiltakoztál ez ellen.

Exploiter 2014.10.27. 20:28:52

@polyvinyl:

Nem is sérteném meg őket azzal, hogy közéjük számítalak. Egy alkoholista ultrában is több önérzet van ennél.

Exploiter 2014.10.27. 20:30:31

@bölcsbagoly:

Ó édes faszom.
De a netadó 20 milliárdja pont fedezne... hány darabot is?

Egyet?

Megérte?

bölcsbagoly 2014.10.27. 20:58:45

@Exploiter: te normálisnak tartod magad? Biztos, s kár, meg másképpen kezeltetdnéd magad.

bölcsbagoly 2014.10.27. 21:06:06

@annamanna: s akkor mi van? nálunk a szimpla telefonálás is drágább, ahogy ugyanazon nyugati márkák gyengébb minőségüek mint a Lajtán túl! S nem egyszer drágábbak is.A szent liberális piacgazdaság felfogásában ez így a jó.

annamanna 2014.10.27. 22:00:15

@bölcsbagoly: És akkor mi van? Ha a multik nyúzható birkának tekintenek minket, akkor természetes, hogy a kormány is ezt teszi?
Biztosan hallottál José Mujicáról. Ez az ember még a marihuánát is legalizálta volna az országban, meg az abortuszt.
Nem mintha neki egyikre vagy másikra szüksége volna, és szerintem nem is azért, mert annyira nagy libsi lenne (csak rá kell nézni - ez az ember DOLGOZIK).
Szerintem más az oka. Szerintem az az oka, hogy ez az ember megtanult FELELŐSSÉGET VÁLLALNI ÖNMAGÁÉRT. Kínkeservesen ment, 14 évi börtönbe került. Előtte nagy lázadó volt, de sok mindenre rájött. Például, hogy sok dologra nincs szükség az életben. De arra szüksége van, hogy ne legyen élősködő és ne mások tartsák el. Még akkor sem, ha politikus.
És csak olyan döntéseket hozzon, amikért képes felelősséget vállalni, ha számon kérik rajta.
Legyen példa a marihuána. Vajon képes felelősséget vállalni azért, hogy az uruguay-i rendőrség úrrá tud lenni a drogkereskedőkön? Nyilván nem, egészen nyilvánvaló, hogy a maffia a rendőrséget is magába szippantja, és azt is uralja. Képes felelősséget vállalni azért, mert a maffia szennyezett drogot árul? Nyilván nem.
Viszont, ha legalizálják a füvet, és államilag ellenőrzik a minőségét, akkor a maffia egyrészt elesik a piac legnagyobb részétől, másrészt a fogyasztók is nagyobb biztonságban vannak, harmadrészt az állam is adóbevételekhez jut.
Namost, Magyarországon az állami szabályozás a drogot a feketepiacon tartja, és a dohánykereskedelem nagy részét is oda szorította vissza.
Az állam óriási adóbevételektől esik el emiatt, és nagyon megnőtt az egészségügyi kockázat is.
Arról nem is szólva, hogy Horváth András jelezte, sokezer milliárd áfát csalnak el, sokezer milliárdnyi adót, ami nem kerül az államkasszába.
Ezt az USA is jelezte, és erre mi Orbán reakciója? Megvonja a vállát.
Az állam hihetetlen összegű adóktól esik el.
Ugyanakkor agyonadóztatják a működő gazdaságot, az egyéneket, minél szegényebb valaki, annál inkább.
Például a szappanadó - kilónként vetik ki. Tehát egy félkilós mosószappanon sokkal nagyobb az adóteher, mint egy 20 ezres luxus márkás szemránckrémen, ami pár gramm.
Vagy nézzük a művirágot - kik veszik? Leginkább a szegényebbek, mert temetőben nagyon spórolósan és gazdaságosan díszít. Teljesen letiltják őket róla.
Vagy a papír, irattartó stb - kik használják? Azok, akik dolgoznak.
A szegényebbeket, a bérből élőket agyonadóztatják, miközben sokezer milliárd úgy repül ki az ablakon, hogy nyomát sem látod.

Mi a különbség Orbán és Mujica gondolkodása között?
Hogy Mujica felelősséget vállal a döntéseiért, Orbán pedig totálisan felelőtlen. Azt hiszi, azt tehet, amit akar, senki sem fogja számon kérni.
Pedig dehogynem. Sokkal hamarabb számon lesz kérve, mint ahogy azt szeretné, és azt is tudom, mi lesz az ítélete. Ez:

Mikor pedig eljő az embernek Fia az ő dicsőségében, és ő vele mind a szent angyalok, akkor beül majd az ő dicsőségének királyiszékébe.
És elébe gyűjtetnek mind a népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől.
És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja.
Akkor ezt mondja a király a jobb keze felől állóknak: Jertek, én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot, a mely számotokra készíttetett a világ megalapítása óta.
Mert éheztem, és ennem adtatok; szomjúhoztam, és innom adtatok; jövevény voltam, és befogadtatok engem;
Mezítelen voltam, és megruháztatok; beteg voltam, és meglátogattatok; fogoly voltam, és eljöttetek hozzám.
Akkor felelnek majd néki az igazak, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, és tápláltunk volna? vagy szomjúhoztál, és innod adtunk volna?
És mikor láttuk, hogy jövevény voltál, és befogadtunk volna? vagy mezítelen voltál, és felruháztunk volna?
Mikor láttuk, hogy beteg vagy fogoly voltál, és hozzád mentünk volna?
És felelvén a király, azt mondja majd nékik: Bizony mondom néktek, a mennyiben megcselekedtétek egygyel az én legkisebb atyámfiai közül, én velem cselekedtétek meg.
Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett.
Mert éheztem, és nem adtatok ennem; szomjúhoztam, és nem adtatok innom;
43. Jövevény voltam, és nem fogadtatok be engem; mezítelen voltam, és nem ruháztatok meg engem; beteg és fogoly voltam, és nem látogattatok meg engem.
44. Akkor ezek is felelnek majd néki, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, vagy szomjúhoztál, vagy hogy jövevény, vagy mezítelen, vagy beteg, vagy fogoly voltál, és nem szolgáltunk volna néked?
Akkor felel majd nékik, mondván: Bizony mondom néktek, a mennyiben nem cselekedtétek meg egygyel eme legkisebbek közül, én velem sem cselekedtétek meg.
És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre.

Aki nem hajlandó másokkal jót tenni, azt bizony az örök tűz várja.

amit még megtehetsz 2014.10.28. 08:21:31

@bölcsbagoly: Hogy a náthásba vesszük hasznát a stadionnak (főleg Felcsúton ahol elég nehéz teltházat produkálni), kedves nemzettárs?? Mire jó? Bemész maximum havi 1×-2× kifizetsz xezret oszt ülsz meg nézel.Annyi mintha elmennék moziba, csak az jobb.
Inkább felnőttképzésre, meg átképzésekre költenék azt a temérdek lóvét, és több dolgozó adófizető lenne.

amit még megtehetsz 2014.10.28. 08:28:21

Még egy kérdés: vajon a Manyupos 3ezer milliárdot ami állítólag ugye nem magántulajdon hanem az állam bácsié, tehát a befizetett nyugdíj része. Azt miért nem tették bele a nyugdíjkasszába ezen felkiáltással???
Ha oda tartozik akkor miért nem tették vissza a nyugdíjkasszába???
Azért mert elköltötték az egészet, eltapsolták, csúnya szóval ellopták.
Egy szó mint száz: a magyar emberek nyugdíját lopták el, időskori szegénységre kárhoztatva őket, mert ők így gondolták. Most meg adóztatnak, mindent, h minél nagyobb tömegek fizessenek minél több mindenért.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.28. 10:37:07

@amit még megtehetsz:

"Azt miért nem tették bele a nyugdíjkasszába ezen felkiáltással???
Ha oda tartozik akkor miért nem tették vissza a nyugdíjkasszába???"

Azért, Butus, mert nincs olyan, hogy elkülönített "nyugdíjkassza". Soha nem is volt.

Vagy te úgy képzelted, hogy a befizetett nyugdíjjárulékot egy nagy széfben őrzik, mint a koboldok az aranyat a Gringotts bankban?

Még a bankok se ültek a manyup-pénzen, mint a kotlós a tojáson. A befizetések csak papíron léteztek, valójában a bank is odaadta a pénzt, hogy mások forgassák.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.28. 10:41:15

@bölcsbagoly:

"nálunk a szimpla telefonálás is drágább, ahogy ugyanazon nyugati márkák gyengébb minőségüek mint a Lajtán túl! S nem egyszer drágábbak is.A szent liberális piacgazdaság felfogásában ez így a jó."

Mindennek annyi az ára, amennyit a vásárlók még éppen hajlandóak kifizetni érte. Ha a magyar nem lenen olyan hülye, hogy akár hitelből is, de szórja a pénzét két marékkal, hanem azt mondaná, hogy b.szok nektek ezért ennyit fizetni, mikor ugyanez máshol sokkal olcsóbb, és a minimumra korlátozná magát a telefonálgatásban, BIZTOSAN lejjebb mennének az árak.

Csakhogy ehhez ésszel gondolkodó lények kellenének, nem konzumidióták.

bölcsbagoly 2014.10.28. 13:02:48

@annamanna: Mujica ugyanaz makkban mint Ferenc pápa. magánemberi státuszban akár tisztelni is tudnám őket, de állam/egyházfőként már nem. Devalválják a funkciójukat.
A fű legalizálása rövid távon lehet hogy megold problémákat, de hosszú távon káros, ezt minden addiktológus tudja.
OV viszont jól teszi eddig a dolgát, még ha ez hazai és külföldi ellenfeleinek nem is tetszik. De ez legyen az ő bajuk.

bölcsbagoly 2014.10.28. 13:08:25

@amit még megtehetsz: ne butáskodj! Te is mint sok okoskodó/gyülölködő társad figyelmen kivül hagyjátok azt, hogy a Puskás Akadémia az Oorbánék ingatlanján működik, amelyet 50 évre ingyen kaptak használatra.
Ezért is van a stadion a "kertvégében".
Azt sem akarjátok felfogni, hogy ezen az a foci akadémián sok fiatal tanulja a focizást, ott laknak, ott járnak iskolába s ott szerveznek számukra számos nemzetközi tornát is neves ellenfelekkel. Erre fel épült a stadion, hogy méltóan tudják fogadni a vendégeket s ne egy közönséges falusi pályán.
Megint kiütközik a mentalitásbeli különbség a fidesz és a balliba társaság közt? az előbbi perspektivákban gondolkodik, a z utóbbi meg csak a mábaN.

bölcsbagoly 2014.10.28. 13:12:41

@polyvinyl: na igen, de 20 évnyi gulyáskommunizmus mentalitás sokat rontott az emberek értékrendjén! S ezt pár év alatt nem lehet rendbe hozni, évtizedek sem elegek hozzá.A puha gerinc nehezen szilárdul vissza. Ezért nem lehet ezt megtenni ott (nyugaton) ahol nem lett megtörve a gerinc és ott (a kemény diktaturák átvészelőinél), ahol megedződtek a lelkek

annamanna 2014.10.29. 00:59:06

@bölcsbagoly: OV viszont jól teszi eddig a dolgát, még ha ez hazai és külföldi ellenfeleinek nem is tetszik. De ez legyen az ő bajuk."
Persze, pontosan, ebben igazad van.
Az előbb ezt írtam, neked is lemásolom, kíváncsi avgyok, mi a véleményed róla:

"a kúrmány olyan dolgokba tolja bele a pofáját, amihez semmi köze nincs, ilyen az internet, ami egy teljesen privát dolog volt, a kormány lófaszt se tett hozz, de most ki akar belőle venni pénzt"
éÉn is ezt gondoltam egy darabig, aztán rájöttem, hogy ez nem teljesen igaz, mert minden, amit a pénz hoz létre, azt végső soron az állam hozza létre.
Az államon nem pont a magyar államot értem, hanem általában az államot, mint valamiféle entitást vagy fogalmi definíciót. Az állam miatt van pénz, a pénz miatt épült ki ez a fajta technikai civilizáció, tehát végső soron az állam hozta létre az internetet is. Pénz nélkül nem létezne. Pénz nélkül dzseki és esernyő sem létezne.
Tehát végső soron, ha a definiált állam, mint fogalom hozta létre a pénzt, akkor az állam, mint fogalom azt csinál vele, amit akar. Arra szed adót, ami épp eszébe jut.
De visszatérve oda, hogy az állam és a pénzrendszer hozta létre a technikai civilizációt és vele az internetet - az a különös dolog állt elő, amire már a kultúra, pl. a Mátrix film is felfigyelt, hogy a számítógépes világ, azon belül az internet egy olyan képződmény, ami az állam legkeményebb ellenfele.
Mert az interneten belül egyáltalán nem érvényesek az államok szabályai.
Az interneten egyáltalán nem az határozza meg valakinek az értékét, hogy mennyi pénze van.
A neten nem az határozza meg, hogy egy ember mennyi materiális vagy szellemi értékhez tud hozzájutni, hogy egyébként mennyi pénze van.
Az internet, ami mondjuk a pénzrendszer által létrehozott technikai civilizáció csúcsa, egyben annak a megszüntetője is, hiszen az interneten szinte minden szabad és szinte ingyen van.
Az internethez majdnem mindenki hozzá tud férni viszonylag kis befektetéssel (ami azért még így is elég jelentős).
Az internethez kell egy olyan tudás, amihez viszonylag könnyű hozzáférni, és amit meglehetősen demokratikusan osztogatnak, ebben nincsenek privilegizált elit rétegek.
Az internet újrateremtette azt a fajta népi kultúrát, amibe mindenki ingyen beleadja magát, ingyen osztja és terjeszti, és ami egészen elképesztő mértékben burjánzik.
Az internet félelmetes mértékben képes felszabadítani a kreativitást és őszintén, pőrén megmutatni azt, hogy kiben mi lakik, itt nem segít se rúzs, se felfújt izom, se csábos mosoly, se Audi A8, itt bizony mindenki kiadja azt, ami benne lakik, akár jó az, akár rossz.
De akár jó, akár rossz, mindenképpen hihetetlenül szabadabb, pörgősebb, kreatívabb, államon kívülibb, szabályok és korlátok nélkülibb, mint az offline valóság.
Az internet megteremtette a virtuális térben azt a valóságot, amilyen a világ volna - ÁLLAM NÉLKÜL.
Ez persze hogy iszonyúan böki a csőrét Orbánnak, aki szerintem már magára is tetováltatta azt a mondást, hogy "Az Állam Én Vagyok". Hogy halál komolyan veszi, az biztos. Ő egyszemélyben maga az állam.
Namost. Ahhoz, hogy Orbán építse és erősítse magát, vagyis az államot, nem kell mást tennie, mint az embereket elfordítani a nettől az offline világ felé.
Mert ott maximálisan az állam szabályai érvényesülnek.
Ha létrejön az adó, jó, mert azzal tönkrevágja a netszolgáltatókat, korlátozza a szabad hozzáférést, a mostani helyzetnél sokkal inkább pénztől teszi függővé, hogy ki mennyit markolhat ki a virtuális világból.
De már korábban az a célja, hogy mindenképpen offline terelje a témát.
Mi kell ehhez?
TÜNTETÉS!
Most aztán megmutatják az emberek, milyen sok az erejük, HÁHÁHÁ
Az erő magában a virtuális világban van, ami szétveri az állam kereteit.
Amint ebből kilépnek az emberek az offline-ba, máris kőkeményen az államon belül találják magukat.
Ilyen baromságokkal, hogy "emeld fel a mobilodat és világíts", meg hogy "küldj egy szelfit Orbánnak magadról, hogy itt vagy a tüntetésen", meg hogy "rakd le a szemetet a fidesz-székházhoz", ezek bár felhasználják a technikát, mégis kiveszik a virtuális világ lényegét, és az egész tiltakozást átviszik abba az erőtérbe, amit az állam ural.

Az, ha a tervezetről a virtuális térben beszélünk, mémeket, vicceket gyártanak, az jó.
De ha ez az egész kikerül a virtuális világból, az rossz, mert ott már az állam van.
Az államból élő emberek, a politikusok játsszák le egymás között ezt a meccset, verjék egymást szájba, mit érdekel.
Az a szöveg, hogy juj, ez a civilek mozgalma, politikusok ebből maradjanak ki, mert mi tiszták akarunk maradni - a legnagyobb öntököndöfés. Pont ezt akarják a politikusok, és pont ezzel a hazugsággal kényszerítik a civileket az állam térfelére. Csakhogy az állam térfelén az állam a nyerő (Smith is ezt mondta a Mátrix végén, az utolsó összecsapásnál: This is my world!)

annamanna 2014.10.29. 00:59:41

@bölcsbagoly: (folyt.)
Smith világában nem lehet Smith ellen nyerni. Ebben a világban minden egyes pártnak ugyanaz a célja - az államiság nélküli internet virtuális világából az állam offline világába kényszeríteni az embereket, mert ott ők az urak.
A virtuális térben N E M azok, a virtuális térben nem nyerhetnek, de tképpen még csak labdába se nagyon rúgnak.
Nem véletlen, hogy Orbán rühelli, mint zsidó a miatyánkot. Fél tőle, mint ördög a szenteltvíztől, nem ért hozzá, nem használja.
Ez NEM AZ Ő VILÁGA, itt ő NEM TUD NYERNI.
Ahogy a többi politikai erő sem.
Ezért hallgatnak. Ezért küldenek a tüntetésre olyan senkiket, mint Gurmai Zita fia, Scmuck Andor vagy Ungár Klára. Olyanokat, akik egyébként sem számítanak és nem tudnak labdába rúgni az államon belül.

Az államnak az böki a csőrét, hogy az internet miatt az emberek kezdtek teljesen közönyössé válni a politikai élet történései iránt (tehát az állam iránt).
A választásra milliók nem mentek el, inkább ökörködtek a neten, filmet néztek, játszottak, és azt mondták, én a politikába úgyse tudok beleszólni, nem is akarok, ez nem az én világom, SZÓ SZERINT - EZ NEM AZ ÉN VILÁGOM!
És helyette választottak maguknak egy MÁSIK VILÁGOT.
Ahol JÓL ÉRZIK MAGUKAT, ahol SZABADOK, ahol az állam nem éri utol őket, nem vegzálja, ahol az állam az ESZÜKBE SEM JUT, mert annyi más érdekes dolog várja őket és köti le a figyelmüket.
Ez a szabad világ elősegítette azt, hogy egy nagyon izmos réteg totálisan közönyössé vált a politika, vagyis az állam iránt.
Kicsit hasonlóan, mint a komcsi időkben a háztáji és a rockzene. Az telejsen független volt az államtól és annak agyalágyult politikájától. Oda menekültek az emberek, és nagy ívben szartak a politikára, addig, amíg csak a kommunista rendszer ÉRDEKLŐDÉS HIÁNYÁBAN bele nem fulladt az UNALOMBA.

Az államnak valójában ez fáj.
A KÖZÖNY.

Ahhoz, hogy újra vissza tudja terelni a maga fennhatósága alá az embereket, a maga világába a virtualitásból, ahhoz utánuk kell mennie.
De az olyan kísérlet, mint pl. az Orbán Viktor FB oldal egy közröhej, ilyen módon nem fog sikert elérni, ennél ütősebb dolog kell - tönkre kell tenni ennek a szabad világnak az alapját, a pénz nélküliséget.
A pénz az állam, tehát ha a net a pénzről szól, akkor az államról szól.
Ha a net olcsóságát támadja az állam, akkor az eddig békés emberek beijednek, és mit csinálnak?
ELHAGYJÁK az eddigi erősségeiket, azt a világot, amit az állam semmiképpen NEM TUD ELFOGLALNI, és átmennek az állam táborába hőzöngeni.
Így BIZTOS A BUKÁS, mert épp ez az állam célja.

Most gondolj bele, ha mondjuk a török el akarná foglalni Eger várát.
Akkor az egri védők úgy tudnának nyerni, hogy kimennek a török táborba sivalkodni, és táblákat lengetni, hogy "Turkish, go home!"
Lehetetlen. Ha a török el akarná foglalni Eger várát, a védőknek minden erejükkel bele kell kapaszkodniuk Egerbe, ottmaradni, ott berendezkedni tartósan. csak Eger várán belül maradva képesek győzni a török felett, nem pedig úgy, ha elhagyják a várat, mert az tuti bukás.

A legnagyobb csapást Orbán tervére nem a tüntetők tudják mérni, hanem az EU, mint szuperállam, ami máris keményen visszacsapott.
Orbán mérkőzzön meg a többi párttal, a saját párttársaival, az Unióval, akárkivel, de nem velem, ne velünk.
Szerintem "öngyilkosság" a tüntetés, mert pont annak az elárulása és semmibevétele, amit elvileg a netezők meg akarnak védeni.
Kicsit hosszú voltam, de ez szerintem nagyon fontos.
Neten kívül, offline, nem lehet a net szabadságát védeni. Legalábbis nem a civileknek.
Védjen meg minket az EU meg a szabad piac, a kapitalizmus, aminek nem érdeke a net korlátozása. Vagy védjen meg a többi párt. Ami úgyis az állam része.

Én, mint civil NEM VAGYOK AZ ÁLLAM RÉSZE,
de ha kimegyek tüntetni, akkor azzal azt bizonyítom be, hogy azt hiszem, hogy az állam része vagyok, és KÉPES VAGYOK HATNI AZ ÁLLAMRA.
Aki nem szavazott (és sok "netbolond" nem szavazott), az azt állította a nemszavazással, hogy ő nem az állam része, semmi köze hozzá, nem tud hatni rá, ő maga az államtól függetlenül létezik.
Ha elmegy tüntetni, akkor ezzel azt deklarálja, hogy azt hiszi és vallja, hogy ő az állam része.
És ez tetszik a legjobban Orbánnak, így téríti magához az elveszett báránykákat, mint egy isten az elveszett híveit.
Az offline világ részévé teszi őket, ahol az állam szabályai érvényesek.
A neten ezek nem érvényesek.
Amíg itt maradok, azt mondom - az internet világa erősebb az államnál.
Ha ebből kilépek és tüntetek, azt mondom, az állam erősebb a netnél.

bölcsbagoly 2014.10.30. 18:55:23

@annamanna: túl komplikálod te is! Az az igazság, hogy a fidesz úgy tekinti az internetet is mint a többi távközlési rendszert vagy a többi szolgáltatót. Az ő bevételüket/jövedelmüket adóztatják.
Az más tészta, hogy a mezei netezők nem hiszik, hogy a kedves szolgáltatóik nem fogják rájuk hárítani a terhek egy részét.
De nem volt ez másként a többi szolgáltató és a bankok esetében sem. Sikerült valamennyit átháritaniuk a fogyasztókra , de távolról sem annyit mint amennyiről a fáma és a mostani hisztéia szól

annamanna 2014.10.30. 19:45:08

@bölcsbagoly: Nézd, szerintem az internetadóval a kormány mesterségesen gerjeszti a hisztériát. Gondolom, te nem vagy a hisztéria pártján, megpróbálod csillapítani a kedélyeket, és ez jó. De az indulatokat most nem lehet azzal csillapítani, hogy támogatod a kormányt, mert ezt már a CÖF sem vállalja be: index.hu/belfold/2014/10/29/a_cof_is_kikelt_a_netado_ellen/
Szerintem a legegyszerűbb az volna, hogy a szolgáltatók azt mondanák, csak úgy egyszerűen, hogy márpedig ők ezt az adót nem fogják befizetni és pont.
Erre mondok egy magánéleti példát. Egy olyan "gyülekezet" tagja voltam, ami tizedet szedett. Egészen addig befizettem, amíg a pásztor be nem jelentette, hogy mostantól kezdve ő nem dolgozik, hanem "főállású pásztor" lesz, és a tizeddel őt meg a családját tartsuk el. Onnantól kezdve egy fillért sem fizettem, hanem az összeget annak adtam, akinek tényleg szüksége volt rá.
Szerintem ennyi joga a szolgáltatóknak is van az állam felé.
A te hozzáállásod, a kormány gyakorlatilag kritikátlan támogatása azt az esetet juttatja eszembe, amikor én már nem jártam ebbe a "gyülekezetbe", és egy ismerősöm levelet írt, hogy tüntessünk a buzulás ellen. Megkérdeztem, hogy mégis miért tiltakozik a köcsögök ellen, amikor a pásztor fia is az? Annyira keményen tolta a csávó, hogy Conchita Wursttal élt együtt. Az ismerősöm válasza erre röviden az volt, hogy "Hogy merészeltél utánanézni?"
Szerinted jól teszi az ismerősöm, hogy egészen addig ítéli el a buzikat, amíg ki nem derül a "főnök" fiáról, hogy az is fartúró?
Szerintem nem teszi jól. Rólad ez jutott eszembe.
Van, amikor nem segítesz azzal, ha nem akarod meglátni, mi van az orrod előtt.
süti beállítások módosítása