Dióhéjban

Jelen fotelforradalmár 20-as éveit tapossa, Budapesten él, baloldali, patrióta, és a töke tele van a jelenlegi mainstream politikai garnitúrával.

Kontakt

Kérdés, óhaj, sóhaj:

fotelforradalom@gmail.com

Lájkolda

Friss topikok

  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @Viktor Mutyin: "Ostoba bolsevik ribanc. ... Ilyen buta fideszes ringyót még nem láttam eddig. M... (2015.02.18. 00:19) Így csinál Vologya hülyét belőlünk
  • otapi: @Surci11: "Azt megértem amikor valaki a Jobbikot az idióta programja meg az EU-ellenes vagy zsidóö... (2014.12.17. 19:27) Elég volt
  • eszim: @'it's cool to know nothing': -látom, te sem látsz a fidesz f*sznál tovább, de azt jól megideologo... (2014.11.08. 06:23) Bűnözőknek adózunk?
  • annamanna: @bölcsbagoly: Nézd, szerintem az internetadóval a kormány mesterségesen gerjeszti a hisztériát. Go... (2014.10.30. 19:45) Bűnözőknek nem adózunk! De akkor kinek?
  • Árpád Tóth: Amikor 1990-ben láttam a TV-ben Antall Józsefet, mint a Szovjet uralom utáni első szabadon választ... (2014.08.02. 08:00) Népesedési kényszer

Címkék

1956 (1) 2006 (1) 4K! (15) 8-1 (1) adócsalás (3) áfacsalás (2) alaptörvény (1) alkotmány (1) Ángyán József (3) árokásás (3) atomenergia (2) Audi (1) Baja (2) Bajnai Gordon (7) Bede Márton (1) bizonytalanok (1) bolondország (1) civilek (1) csalás (1) demagógia (1) demokrácia (9) DK (9) Edward Snowden (1) Együtt-PM (7) együttműködés (5) Együtt 2014 (6) elég volt (1) ellenzék (8) emlékmű (1) energiapolitika (1) fail (1) Fidesz (21) fidesz (1) foci (1) (1) futball (1) gyerek (1) gyerekvállalás (1) Gyurcsány (1) Gyurcsány Ferenc (4) HaHa (1) hazaárulás (1) hóhelyzet (1) Horváth András (2) internetadó (1) iskolarendszer (1) jelöltállítás (1) Jobb (1) Jobbik (8) Kálmán Olga (1) kampány (4) kampánycsend (1) Kerényi Imre (1) Kijev (1) kisgazdák (1) kis pártok (1) Kósa Lajos (1) közvélemény-kutatás (1) Lázár János (3) leépítés (1) legalizáció (1) Liberálisok (1) LMP (14) magyarugarizmus (1) Magyar Krónika (1) Magyar Telekom (1) március 15. (1) marihuána (1) Mesterházy Attila (3) Milla (1) MSZP (15) munka (1) nagyhatalmak (1) NAV (3) Németország (1) nemzet (2) Nemzeti Dohánybolt (1) nyugdíj (1) október 23. (2) oligarchák (1) Orbán Vikor (1) Orbán Viktor (1) Origo (2) Ororszország (1) Oroszország (1) összefogás (2) Összefogás (1) Paks (1) Párbeszéd Magyarországért (3) pártok (1) Pető Intézet (1) Pintér Sándor (1) pluralizmus (2) politika (5) program (1) Putyin (1) részvételi demokrácia (1) rezsicsökkentés (2) S. Ábel (1) Sáling Gergő (1) Scheiring Gábor (1) Schiffer András (2) stadion (1) szavazóutaztatás (1) szégyen (2) SZJA (1) szurkolók (1) társadalom (2) trafik (1) Trianon (1) újév (1) Új Pólus (1) Ukrajna (1) USA (1) vadászat (1) választás (3) választási program (1) választások (12) választás 2014 (4) Vida Ildikó (1) Vlagyimir Putyin (1) Y-generáció (1) Y generáció (1) Címkefelhő

Magyarország akciósan eladó

2014.02.05. 07:57 Kürtösch

Múltkoriban a Paksi szélkakas c. posztomban már írtam arról, hogy mennyire szánalmas a politikai elit véleményváltozása az oroszokhoz való viszonyhoz. Mostanság kezdem azt kívánni, hogy bárcsak ez lenne a legnagyobb probléma az üggyel.

De nem ez. Hanem az, hogy hogyan is akarjuk elkötelezni magunkat Oroszország felé az elkövetkezendő néhány évtizedre. Csak hogy néhány példát említsek: az oroszok kvázi szabad kezet kapnak a magyarországi áramárak megszabásánál (rezsiharc, mi?), 20 év után visszahordhatják az atomhulladékot (ha meg nem, gondolom szép árat fognak érte kérni Putyin esetleges utódai), illetve egyelőre nem tudni, mennyibe is fog kerülni ez az üzlet (államadósság elleni harc, mi?).

Hogy ez mit jelent? EU tagállamként az oroszoktól fogunk függeni energiaügyben, de úgy, hogy az az unokáink életére is hatással lesz. A helyzet pikantériája, hogy mindezt az elvileg nemzeti jobboldali kánon úgy akarja eladni, hogy épp most vívjuk ki a függetlenségünket. Hát a nagy lószart, azt! (Aki szánalmas magyarázkodást/"érvelést" akar hallani, az tekintse meg a lenti videót.)

A "paksi paktum" olyan disznóság, ami talán csak a rendszerváltás utáni spontán privatizációhoz lehetne hasonlítani. Akkor az állami vagyont adtuk el különböző (főleg nyugati) érdekeltségeknek, vertük szét a hazai gazdaságot, pecsételtük meg a hazai vállalkozások fejlődésének lehetőségeit, és még sorolhatnám. Most teljesen hasonló történik: konkrétan eladjuk magunkat a ruszkiknak pár évtizedre. További közös vonás, hogy az aktuális politikai-gazdasági elit jól keresett/keres az üzleten. Mi, ha nem ez (a jobboldal által oly szívesen használt szólamokkal élve) a hazaárulás?

Na de a Fidesz nincs ezzel egyedül a jobboldalon: a Jobbik még egyértelműbben áll ki az oroszokkal kötendő paktum mellett. Ezt jelenti a mélymagyar nemzeti radikalizmus? Hánynom kell tőletek! (Apropó, vajon fognak érdemben válaszolni a 4K! ezzel kapcsolatos kérdésére?)

Az Összefogásról nem is kívánok írni, annyira szánalmas, amit az ügyben tesznek. Legyen elég a lenti Együtt-PM tag által kirakott kép, tökéletesen árulkodó. Felhívnám a figyelmet, hogy Ukrajnában hogyan reagáltak az erőszakos orosz nyomulásra.

plakat

Úgy látszik, Hofi rendszerváltás utáni igazsága áll a jelenlegi politikai garnitúrára is: "nem találja a helyét, ha nem szaros a szája".

A legszomorúbb azonban nem ez, ugyanis nem meglepetés, hogy ilyen hulladék elitünk van. Sokkal inkább, hogy a kérdésben nem a valós tartalom, hanem a politikai pártpreferencia dönt a felelős választópolgárok fejében. A felelősség szóra szeretném felhívni a figyelmet: tényleg megéri vakon követni a szektafőnököt és bedőlni a tökéletesen üres szólamoknak, akkor is, ha éppen most árulja el a hazát? Kedves fideszes és jobbikos kommentelők, elsősorban a ti válaszotokra lennék kíváncsi!

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelforradalom.blog.hu/api/trackback/id/tr635799538

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.02.05. 16:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyingizik 2014.02.05. 12:12:43

Kedves Kürtös! Szívesen válaszolunk. A probléma ott van, hogy az atomerőműnek nincs alternatívája. A hőerőmű idézi elő az éghajlatváltozást a CO2 kibocsátással. Jelenleg ez a legnagyobb környezetszennyezési probléma, nem a sugárzó atomhulladék. A vízi erőmű káros hatásairól Bős-Nagymaros óta nem hiszem hogy nagyon sokat kellene értekezni. (Egyébként is 1/5 annyi áramot tudna termelni mint egyetlen paksi blokk.) A greenpeace/lmp által kultivált megújuló energiaforrásos törpe erőművek nem termelnek elég áramot, illetve nincs is kidolgozva még e technológia. (Épp az alatt a kb. 30-40 év alatt valósulhat meg, amíg az atomerőmű kifutja magát.) Ezek a "zöldek" az atomerőmű ellenességgel a valóságban a hőerőművet (olaj, szén, földgáz > az olajlobbit) támogatják, mivel a megújuló energiaforrásos erőművekkel még csak kísérleteznek. A bővítéssel végül is minden párt egyet ért, kiderül a 6 éves nyilatkozatokból (gyúrcsány, bajnai). Egy orosz erőművet csak az oroszok tudnak bővíteni, ezért nincs pályázat. Ha maradna a hőerőműves energiaellátás, az ahhoz szükséges földgázt megint csak az oroszoktól vennénk. Ha az a "függőség" nem zavart, akkor ez a "függőség" miért? ha az IMF hitel nem zavart, akkor ez miért? Megannyi nyugtalanító kérdés, amin elgondolkodhatsz.
Ha van még kérdésed nyugodtan tedd fel, szívesen segítek.

Normális 2014.02.05. 12:13:00

Kedves Posztoló,
Azért ezt a Christine Lagarde-ot nem kéne itt, Magyarországon mutogatni.
Ez még akkor is hiba részedről, ha maga Putyin az ellenpélda...

Wallstreetbull 2014.02.05. 13:05:57

Tisztelt Posztoló !

Sok igazság van abban, amit írtál, csak kár, hogy előtüremkedett benne a kádári nosztalgia ökörsége.
A hazai gazdaságot nem a rendszerváltás után "vertük szét", hanem 1948-ban, a komcsi államosításokkor. A hazai gazdaság ugyanis egy fostalicska volt a rendszerváltáskor, elavult technológiával elavult gépeken elavult termékeket gyártottunk többségében igénytelen (mert szintén államosított) álpiacokra. Többek között ezért is omlott össze az ún. létező szocializmus !

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.02.05. 13:43:28

@Gyingizik: nincs alternatívája??? index.hu/tudomany/2013/07/09/rekord_termeles_a_nemet_napelemekkel/

de ezek ugye csak németek, a hanyatló nyugat, bezzeg a tavarisok!!! ők mindent jobban tudnak!!

halaloszto 2014.02.05. 14:58:38

Ez lesz a kovetkezo Bos-Nagymaros, majd meglatjatok.

Szakmai konszenzus hianyaban, politikai alapon eldontott es ateroszakolt szerzodes, majd politikai palfordulas utan kiszallas oriasi bukoval. Es ahogy nagyon hianyzik valamilyen duzzasztas a Dunan most a vizikozlekedesnek, ugy fog ez az eromu is hianyozni.

Vajk

Pipas 2014.02.05. 15:03:43

"az oroszok kvázi szabad kezet kapnak a magyarországi áramárak megszabásánál"

Mi? Ezt honnan veszed?

Gyingizik 2014.02.05. 15:05:14

@mrbloodbunny: De hiszen a cikkben is le van írva, hogy állami támogatással működik. Csak így lehet rentábilis. Másrészről a nap se süt állandóan, kiegészítő energiaforrásnak jó, de az alap energia igényt nem tudja kielégíteni.

Vilmos Sándor 2014.02.05. 15:06:57

Igen, ebből a szövegből kiemelném azt a két mondatot, ami teljesen tönkretett bennünket már 24 év óta kezdődően.
"A paksi paktum olyan disznóság, amit csak a rendszerváltoztatás utáni "spontán privatizációhoz" lehet hasonlítani."
Hofi Géza a rendszerváltoztatás utáni poligarchákról:
"Nem találja a helyét, ha nem szaros a szája."
Ilyenek vagyunk, mi, magyarok?
Ilyenek?
Sajnos, ezek szerint legalábbis a "vezetőink" IGEN!

Trackers 2014.02.05. 15:24:07

Ahhoz, hogy válaszoljunk tudni kéne, mi a problémád a dologgal !

1. Paks bővítése
Ebben az esetben nincs mire válaszoljak.
Én ugyanis egyetértek a bővítéssel, egyetértettem akkor is amikor az MSZP 2009-ben a Fideszel együtt megszavazta a bővítés szükségességéről a törvényt.

2. Az oroszok szakértelme
Paksot az oroszok építették, és oroszok tartották karban azóta is.
Egy kivétellel amikor a Francia Német társaság, és azonnal a legnagyobb Paksi üzemzavar következett be:
index.hu/tudomany/paks0512/
A paksi atomerőműben végzett vizsgálatok megállapították, hogy a súlyos üzemzavar oka a Framatome ANP által legyártott és üzemeltetett tisztítótartály hűtő- és ellenőrzőrendszerének tervezési hibája volt

3. A tender hiánya
index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2014/01/14/nem_veletlenul_ment_orban_moszkvaba/

„Az Areva Finnországban 3,2 milliárd euróért nyerte el a tendert, 2009-es határidővel. Most 7,5 milliárdnál tart a blokk felépítésének költsége, és legfeljebb 2014-ben, de inkább csak 2015-re készülhet el”

Szóval tulajdonképpen mi a gondod ?

Pamuk 2014.02.05. 15:28:19

Nagyon nehéz ez a téma ebben az országban, mert a mérhetetlen butaság mellé kellő önbizalom párosul.
Hogy értsd, amellett, hogy a magyarok többsége még sosem ámult el egy-egy nyugati ország megújuló energiaforrásai láttán (értsd naperőmű, napelem, szélenergia, biogáz, árapály erőmű), és sosem gondolkodott el sem fukushimán, sem csernobilon, ettől még kellő önbizalommal liheg kedvenc pártja álláspontján.
Aztán ha ilyen téma van, feltűnnek a levakarhatatlan pártkatonák, akik ontják a tipikus hülyeséget, szapulják az EU-t ha kell, vagy anyáznak.
De tetszett az írásod, jó volt.

digiteye 2014.02.05. 15:35:01

Az miért van, hogy a sok parasztarcú futva menekül, ha kamerát lát? Nagyon hülye és fél, hogy kiderül, vagy kurva fontos arcnak érzi magát és nem alacsonyodik le?
A lázas pszichobohóc megint hozta a formáját.
Viszont egyre több fidesznyiken látom, hogy a szaros orruk mellé most már pròbálják az Orbán hanghordozását is utánozni. Söt hasonló pofákat is vágnak.
Komoly a baj.

Trackers 2014.02.05. 15:35:18

@Pamuk:

Szóval mérhetetlenül buta, aki nem hisz a megújuló energiaforrásokban annyira, hogy kidobná az összes atomerőművet most azonnal, vagy legalábbis azóta, mióta a Fidesz leszerződött a Paks 2-re.

Kicsit félve jegyzem meg, hogy az (Általad megvédett) EU tagországainak jelentős része atomenergia párti, hisz atomenergia látja el a háztartásaik közel felét.

Pipas 2014.02.05. 15:36:41

@Pamuk: Úgy van! Árapely erőmű, az roppantul ide vág, nyilván roppant jelentősége van a mi szempontunkból. :)

"fukushimán"

Mint ahogy a szökőárnak is, azt is nyilván figyelembe kell venni nálunk.

Trackers 2014.02.05. 15:37:01

@digiteye:
A Józsára (MSZP) gondolsz, vagy a Simonra (MSZP), vagy a Pintérre (Fidesz) ?
Az utóbbi két napban ezek "futottak" kamera elől.

Mihókné 2014.02.05. 15:39:12

@Trackers: Megfutottak, arra gondolsz?

Trackers 2014.02.05. 15:42:26

@Mihókné:
Józsa a parlamentben röhögve mondta hogy "nem tudom", miből gazdagodott meg Simon, majd eliszkolt a további kérdések elől.
Simon a házában, mikor az M1 becsöngetett, akkor leoltotta a villanyt, és úgy csinált, mint aki nincs otthon.
Pintér letolta a HVG-s kiscsajt, majd faképnél hagyta.

Ennyire emlékszem így hirtelen az elmúlt két napból.

mikka 2014.02.05. 15:43:25

a szerző buta, dilettáns, és még hazafiatlan is.
valószínűleg egy bértollnok.

Wagem 2014.02.05. 15:53:53

Na persze te fasz.
Az IMF.hitel ami szőrén szálán eltűnt,és jóval több volt mint a paksi hitel az neked,nektek semmi.
Azt is mi fizetjük,fizetünk a semmiért kamatostul.
Köszönhető ez az öszödi állatnak,és a gazember társainak.
Azon nem rugóztál te nagy agyhalott?

ob.szerver 2014.02.05. 16:03:14

@Normális:

"Azért ezt a Christine Lagarde-ot nem kéne itt, Magyarországon mutogatni"

Miért? Mit követett el? Csak nem azt, hogy annak a szervezetnek az elnöke, amelyikről a fidesz szekta híveinek 95%-a 2010 előtt még csak nem is hallott, de azután az agymosás hatására elkezdte tiszta szívből gyűlölni?

kovacs.lehel 2014.02.05. 16:12:08

@Gyingizik: A poszt nem az atomenergia felett akar pálcát törni, hanem az oroszokkal kötött megállapodás tartalma, feltételei és leginkább módja felett. (Megjegyzés: az IMF hitel is zavart, de hadd ne magyarázzam már meg, mi a poszt mondandója, ha elég lenne csupán figyelmesen elolvasni azt.)

@Normális: Fuss neki újra a posztnak, kérlek.

@Wallstreetbull: Ez igaz, de a rablóprivatizációt ez sem menti fel.

@Pipas: A linkelt 444-es cikkből kiderül, hogy az árak "az Orosz Kijelölt Szervezet számára elfogadhatók legyenek".

@mikka: Nyilvánvaló, ebből élek, mivel nem tetszik, hogy a kedvenc pártod szapulom.

Orván Biktor 2014.02.05. 16:16:47

Nem kell ide atomerőmű, sokkal jobb lesz majd sokszorosáért megvenni az energiát, mint amennyiért mi magunk megtudnánk termelni (hitelekkel persze).
És inkább tartoznék putyinnak, mint a globális elit lehúzós bankjának.

Wallstreetbull 2014.02.05. 16:24:08

@Kürtös: "Ez igaz, de a rablóprivatizációt ez sem menti fel."

Ki akarja felmenteni ?! Csak jeleztem, hogy ökörség azt állítani, hogy rendszerváltáskor lett szétverve a magyar gazdaság. Nem lehet szétverni azt ugyanis, ami jóval korábban (az 1948-as államosításkor) már szét lett verve.
Most amúgy a neokomcsi fidesz indult el az államosításaival (MOL, MAL, RÁBA, nyugdíjpénztárak, dohányárusítás stb.) a szétverés útján.

Pipas 2014.02.05. 16:24:25

@Kürtös: "A linkelt 444-es cikkből kiderül, hogy az árak "az Orosz Kijelölt Szervezet számára elfogadhatók legyenek"."

Minek az árai?

szonár 2014.02.05. 16:25:39

Uncsi ez a vakkantás. Kár, hogy az ellenzék nem lesz abban a helyzetben, hogy teljes hátraarcot kelljen csinálnia Paks-ügyben, az itt élősködő posztolók nagy égésére...

ob.szerver 2014.02.05. 16:26:59

@Kürtös:

Ugyan hagyd már.

Az agyhalott hordabarmok a szart is élvezettel fogyasztanák el, ha az a fenséges ánuszból származna.
Egyik napról a másikra megszerették az oroszokat, de ha úgy fordulna, ugyanennyi időbe telne nekik, hogy ismét gyűlölni kezdjék őket.

Kár minden szó.

gnme 2014.02.05. 16:30:07

nem azt mondta varga koma, hogy mindegy mekkora lesz a számla, akkor is kifizetik?

nagyon érti amit csinál (kár hogy buta)

szonár 2014.02.05. 16:30:51

@Kürtös: "A poszt nem az atomenergia felett akar pálcát törni, hanem az oroszokkal kötött megállapodás tartalma, feltételei és leginkább módja felett."

Naná, mert a közvéleménykutatások alapján a magyaroknak alapvetően nincs gondja az atomenergiával, viszont erre lehet lőni....

Ugyan, nagyon kilóg a lóláb... Ez csak politikai církusz.

tobeor 2014.02.05. 16:31:18

Vajon mit szólnák ehhez azok a magyar hősök, akiket 1849-ben a bevonuló orosz csapatok öltek meg?

Vajon mit szólnák ehhez azok a magyar hősök, akiket 1956-ban a bevonuló orosz csapatok öltek meg?

Rohadt narancsférgek...

kovacs.lehel 2014.02.05. 16:31:19

@Wallstreetbull: Na azért a rendszerváltáskor szétlopt.. pardon privatizálták az állami vagyont, gazdaságfejlesztésre meg rohadtul nem jutott a pénzből. Kérdezz meg pár embert, akik akkoriban kerültek az utcára.

@Pipas: Na vajon. Olvass és értelmezz.

ursus artos 2014.02.05. 16:33:53

Tegnap hallom a rádióban, hogy volt tendereztetés, de a szóba jöhető 5 vállalatból négy IMF-hitel felvétellel épített volna, és csak az oroszok finanszíroznák egyedül ilyen konstrukcióban.

Wallstreetbull 2014.02.05. 16:36:31

@Kürtös: Ezt se vitatom. Mindazonáltal még mindig ökörségnek tartom azt az állítást, hogy rendszerváltáskor lett szétverve a magyar gazdaság, mivelhogy nem lehet szétverni azt, ami már jóval korábban (az 1948-as államosításokkor) szét lett verve.

Fulek 2014.02.05. 16:37:28

Józsának is akkor lett büdös Paks, amikor már nem tud több pénzt szerezni onnan, nem volt elég neki a 6.6 milliárd...

Pipas 2014.02.05. 16:40:27

@Kürtös: "Na vajon. Olvass és értelmezz. "

Mit olvassak? Az, hogy "444" csak egy helyen szerepel a cikkben, ahol az van, hogy "linkelt", de link nincs.

bigmax 2014.02.05. 16:47:02

@Wallstreetbull: nem zavar ,hogy 48 előtt volt egy világháború is?Sose volt magyar gazdaság,ez egy földműves ország mindig,azért van a közéletben,a neten ennyi bunkó paraszt.....

kovacs.lehel 2014.02.05. 16:47:27

@Pipas: A hogyan szóra van linkelve. Szívesen.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.02.05. 16:50:32

Itt a lényeg:
"A legszomorúbb azonban nem ez, ugyanis nem meglepetés, hogy ilyen hulladék elitünk van. Sokkal inkább, hogy a kérdésben nem a valós tartalom, hanem a politikai pártpreferencia dönt a felelős választópolgárok fejében."

És emiatt nem lesz ebből a kurvaországból soha semmi.

Minden, ami a "mieink" tesznek, az jó, és minden, amit "azok" tesznek, mondanak, az rossz.
Ennyi a magyar gondolkodás, és érvrendszer.

Egyébként nem csak a politikában, hanem le egészen az állampolgárok mindennapi életééig.

A cigánymentalitás: hogy vagyunk MI, és vannak ŐK, akik...

lost hope 2014.02.05. 16:52:35

"A "paksi paktum" olyan disznóság, ami talán csak a rendszerváltás utáni spontán privatizációhoz lehetne hasonlítani." - egyetértek.

@Gyingizik: "Jelenleg ez a legnagyobb környezetszennyezési probléma, nem a sugárzó atomhulladék." - valóban. A sugárzó atomhulladék a következő tízezer évben lesz a legnagyobb környezetszennyezési probléma, de ez olyan időtáv, amit egy ötezer éves piramis mellett állva is nehéz felfogni emberi ésszel.

"Egy orosz erőművet csak az oroszok tudnak bővíteni, ezért nincs pályázat." - nem felel meg a tényeknek. Az új erőmű a régi mellett épül, technológiailag semmi közük nem lesz egymáshoz.

Lehetett volna szakmai és társadalmi konszenzuson alapuló, gazdasági számításokkal megalapozott, transzparens döntést is hozni, de nem akartak.

A fantáziádra bízom, miért..

bigmax 2014.02.05. 16:53:19

@tobeor: felesleges a pofájukba vágni.Ezek ilyenek,csak is a haszonszerzés az egyetlen motivációjuk.Ezek pénzért bármelyik magyar hőst leköpnék ha abból csak 1 forint hasznuk is lenne.

Wallstreetbull 2014.02.05. 16:55:47

@bigmax: "Sose volt magyar gazdaság,ez egy földműves ország."

Nem zavar, hogy a mezőgazdaság is része a gazdaságnak ? Amúgy már legalább 30 éve a földművelés a GDP-ben 10%-nál is kevesebbel részeseik, tehát a közélet bunkóságára a magyarázatot valahol máshol kell keresni.

Wagem 2014.02.05. 16:56:43

@tobeor:
A pofádból jönnek a narancs férgek more.

Trackers 2014.02.05. 16:58:42

Nem kaptam választ:

Ahhoz, hogy válaszoljunk tudni kéne, mi a problémád a dologgal !

1. Paks bővítése
Ebben az esetben nincs mire válaszoljak.
Én ugyanis egyetértek a bővítéssel, egyetértettem akkor is amikor az MSZP 2009-ben a Fideszel együtt megszavazta a bővítés szükségességéről a törvényt.

2. Az oroszok szakértelme
Paksot az oroszok építették, és oroszok tartották karban azóta is.
Egy kivétellel amikor a Francia Német társaság, és azonnal a legnagyobb Paksi üzemzavar következett be:
index.hu/tudomany/paks0512/
A paksi atomerőműben végzett vizsgálatok megállapították, hogy a súlyos üzemzavar oka a Framatome ANP által legyártott és üzemeltetett tisztítótartály hűtő- és ellenőrzőrendszerének tervezési hibája volt

3. A tender hiánya
index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2014/01/14/nem_veletlenul_ment_orban_moszkvaba/

„Az Areva Finnországban 3,2 milliárd euróért nyerte el a tendert, 2009-es határidővel. Most 7,5 milliárdnál tart a blokk felépítésének költsége, és legfeljebb 2014-ben, de inkább csak 2015-re készülhet el”

Szóval tulajdonképpen mi a gondod ?

fvipera 2014.02.05. 17:00:39

A) ha a paksi beruházás megtérülne, akkor kereskedelmi bankok finanszíroznák.

B) ha egy beruházás költségvetése nem rögzített, az nem lefelé nyitott. főleg nem állami és nehezen összehasonlítható beruházás esetén.

C) az LCOE a paksi erőmű esetén cca. 80 EUR/MWh, a piaci ár kb. 50. Ez 30 EUR/MWh bukót jelent

D) a meghatározatlan kamatláb ugyancsak nem lefelé nyitott

E) a fűtőelemek kötelező visszavétele 20 évvel később bármennyibe is kerülhet.

F) az, hogy az orosz fél igyekszik 40%-os hazai beruházói részarányt vállalni nem kötelezettség. igyekezett, de nem sikerült. na bumm

G) a németeknek nem kell tőlünk áram

ugye?

tobeor 2014.02.05. 17:05:11

@fvipera:
Csak a lényeget hagytad ki, az első három pontot:
1. A birodalomépítő oroszok érdekszférájába visszavinni az országot: hazaárulás.

2. A birodalomépítő oroszok érdekszférájába visszavinni az országot: hazaárulás.

3. A birodalomépítő oroszok érdekszférájába visszavinni az országot: hazaárulás.

A többi szar csak ezután jön...

_most_ 2014.02.05. 17:05:57

a jobbikot Putyin pénzeli, így nem meglepő, hogy úgy ugrálnak, ahogy ő fütyül.

kovacs.lehel 2014.02.05. 17:11:30

@Trackers: Ez magyarázza az eljárást és a vállalásainkat, igazad van. Emiatt menekülnek a képviselők meg beszélnek hülyeségeket.

Pipas 2014.02.05. 17:11:50

@Kürtös: „a Felek minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy a Megvalósítási Megállapodások szerinti ellenérték olyan módon kerüljön megállapításra, amely lehetővé teszi, hogy a villamos áram-termelésre [sic!] vonatkozó árak kereskedelmi szempontból hosszú távon versenyképesek és egyúttal az Orosz Kijelölt Szervezet számára elfogadhatók legyenek”.

Oh, b. ezen rugóztok? És nekem írtad, hogy gond van a szövegértelmezéssel? Berosálok...

Figyu, elmagyarázom:

1. Ez egy szándéknyilatkozat a majdan megszülető konkrét szerződés(ek)ről, amit itt "Megvalósítási Megállapodásnak" neveznek.

2. A két fél kimondja, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy a munkák ára

a) versenyképes termelési árat eredményezzen
b) ugyanakkor a megvalósító vállalatnak is megfeleljen.

Nem a villamosenergia kereskedelmi árát fogják meghatározni (azt nyilván nem is lehet, azt a piac határozza meg), hanem a megvalósítás árát, mégpedig úgy, hogy a villamosenergia árának és a megvalósítás költségeinek is megfeleljen.

3. Szó sincs arról, hogy bármelyik fél bármit megállapíthat, csak abbeli szándékukat fejezik ki, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy a megállapodás a két fél kölcsönös megelégedésére megszülessen.

Erre jön a Bianco-csekkes dumával, gratulálok a 444-es gazdasági szakértőnek. :(

fvipera 2014.02.05. 17:15:41

@Pipas: jártál te iskolába?

pernahajder Campbell 2014.02.05. 17:16:03

@Pamuk:

Ja, én például végigjártam Közép-és Nyugat-Európa folyamainak többségét, és alaposan rácsodálkoztam, hogy vízlépcsőkkel milyen jól ki tudják használni a bennük rejlő lehetőségeket, köztük a megújuló zöldenergia termelését. Sajnos azonban, mint ahogy írod is, Magyarországon az ostobaság és az önbizalom kéz a kézben jár, így erre még várnunk kell.

De sebaj, majd építünk árapály-erőművet, ugye?

Pipas 2014.02.05. 17:18:44

@fvipera: "A) ha a paksi beruházás megtérülne, akkor kereskedelmi bankok finanszíroznák."

Kettőn áll a vásár, egy ekkora beruházásra már az orosz állam is hajlandó lehet kedvezményes kölcsönt biztosítani. Olcsóbban mint a kereskedelmi bankok.

"B) ha egy beruházás költségvetése nem rögzített, az nem lefelé nyitott. főleg nem állami és nehezen összehasonlítható beruházás esetén."

Te most komolyan gondolod, hogy megbízást adnak egy atomerőmű építésére és nem rögzítik előre az árat? Sőt, nem csak az árat, hanem azt is, hogy a megvalósítás során milyen módon hat a költségekre egy csomó világpiaci változás?

Azért ez igencsak hihetetlen volna, nem? Milyen törvény szerint érvényes az a szerződés, ami az egyik fél kötelezettségeit nem rögzíti? Melyik bíróságon lehetne érvényesíteni egy adásvételi szerződést, amiben nincs vételár?!

_most_ 2014.02.05. 17:18:55

nekem az a fura, hogy ha az imf hitelt négy év alatt vissza lehetett fizetni, megszorítások nélkül és mellette még a gazdaság is szárnyalt, akkor az orosz hitelt miért kell 30 évig fizetni.

Pipas 2014.02.05. 17:20:00

@fvipera: "jártál te iskolába?"

Nem mindegy? Olvasd el szöveget, hogy megérted -e vagy sem az az én diplomáim számától rohadtul nem függ. :)

Szabványok 2014.02.05. 17:27:07

@Pamuk: "Hogy értsd, amellett, hogy a magyarok többsége még sosem ámult el egy-egy nyugati ország megújuló energiaforrásai láttán (értsd naperőmű, napelem, szélenergia, biogáz, árapály erőmű), és sosem gondolkodott el sem fukushimán, sem csernobilon, ettől még kellő önbizalommal liheg kedvenc pártja álláspontján."

Ismerem a német megújuló energiaforrásokat (szélkerekek, napelem) és nem sok ámulni valót látok rajta. Árapályerőművet még nem láttam, de ki tudom számítani a teljesítményét és számunkra nem releváns.
Elgondolkoztam Csernobilen és Fukusimán. Levontam a következtetést, hogy a legtisztább, legveszélytelenebb energia az atomenergia. Ez rongálja legkevésbé a környezetet, ebbe hal bele a legkevesebb ember, ebbe betegszik bele a legkevesebb ember, ennek a legkisebb a klímaváltoztató hatása, ennek az üzemanyaga tárolható legkönnyebben.
Ára jóval a "megújulók" alatt van. A megújulók közül azokat amiket Mo.-n telepíteni lehetne van egy kurva nagy bajuk az árukon kívül: nem akkor termelik a villanyt, amikor kell, hanem akkor amikor süt a nap, fúj a szél. (Ugye senki sem szeretné, ha napnyugtakor le kéne oltani a villanyt, mert korlátozás van?)

Kedvenc pártom sajnos nincs. A fidesz/kdnp-t elviselhetetlennek, ország tönkretevőnek tartom, a jelenlegi ellenzéket szerencsétlen baloldali lúzereknek.

De mi köze az atomenergiának a pártokhoz????
Az atomerőmű az egy szakmai kérdés, amit szakmai alapon kell eldönteni. Negyedszázada van vita róla és negyedszázada pár hozzá nem értő, alternatívát nem ajánló méregzöld fantaszta kivételével, 25(!) éve megegyezés van, hogy Mo.-nak kell egy új atomerőmű. Keresse csak mindenki vissza, az elmúlt 25 évben ebben a témában hány és hány terv, megvalósíthatósági tanulmány, gazdasági számítás készült.

Az, hogy ki építi, milyen finanszírozásban, már (részben) politikai kérdés. Ha én lennék a király, akkor én a kanadaiakkal építettném. De nem én vagyok a király. Uralkodónk az oroszokkal építteti.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.05. 17:29:16

Kinek tartoznál szívesebben? Egyiknek sem a két maffiózó közül...

A Jobbikról már a választások előtt lehetett tudni, hogy imádják az arabokat, mert ők is zsidóellenesek és valami megmagyarázhatatlan vonzalom él bennük az oroszok iránt, akik csak bajt hoztak a magyar nemzetre. Viszont a korábban '56-ot éltető Fidesz oroszbarátsága meglephette azokat, akik nem fedezték fel a sok komcsit a kormányban...

betütészta 2014.02.05. 17:33:06

Cui prodest?
Kinek az érdeke? Teszi fel a kérdést a római jog.
És válaszol is rá: az elkövetőé!
Az új burzsoáziát kiépítő, lenyúló, mutyizó, jog és lakosság / állampolgár ellenes orbánrezsim
érdeke a sajátzsebben csörgő pénz.
Ezt a mézesmadzagok (rezsicsökkentés, újra focinagyhatalom leszünk) sem tudják űberelni.
A vergődő balodal semmilyen alternatívát nem tud állítani.
Mikor lesz egy igazán elsöprő középpárt, aki utálja a Fideszt, az Mszp-t, a Jobbikot, de
képviseli az emberek (a lakosság) érdekeit?
Nem tudom, pedig igény lenne rá.
Mondjuk úgy, hogy tíz emberből nyolc ezt akarná Magyarországon.
Remélem, hogy előbb-utóbb eljön ez az idő.
Addig is marad egy bomlott elme felcsúti stadionja, egy felesleges atomerőmű és egy kizsákmányolt, kivéreztetett ország.

Gyingizik 2014.02.06. 10:04:26

@ob.szerver: Már hogyne hallottunk volna! Ld. Bogár László: Magyarország és a globalizáció c. könyv (2002 - Osiris kiadó)

Gyingizik 2014.02.06. 10:06:31

@lost hope: "Az új erőmű a régi mellett épül, technológiailag semmi közük nem lesz egymáshoz." Ezt most hallom először, mindenhol azt olvastam, hogy orosz technológiát az oroszok tudnak (könnyebben) bővíteni. A hulladékot meg száz év múlva kilőjük az űrbe BUMM! Pl. bele a Napba. Ott úgyis magfúzió zajlik.

lost hope 2014.02.06. 13:11:57

@Gyingizik: A regi es az uj eromunek jo esellyel egyetlen kozos alkatresze lesz: a kerites. Azert mond mindenki bovitest, mert igy konnyebben beveszi a zemberek gyomra.

Ki fizeti a hulladek napba lovesenek a koltsegeit? Meg lehet-e becsulni ezeket a koltsegeket (es kockazatokat)? Be lehet-e epiteni az aram araba? Ha be lehet, vajon beszelhetunk-e egyaltalan versenykepessegrol? Megannyi kerdes...

innovation 2014.02.06. 15:00:59

Nem egy esetleges kapacitásbővítéssel/atomerőműbővítéssel van a baj. Azzal van a kurva nagy baj, ahogyan ezt az egészet ezek a felfújt hólyagok intézik. Milyen alapon adósítják el az országot az oroszoknak. Itt baszták a rezet 60 évig. Annyi nem volt elég?
Miért nem volt kozbeszerzés?
Miért nem volt társadalmi vita?
Miért titkosították?
Miért kell ezt is rohamtempóban intézni?

Fentebb írták, hogy nincs alternatívája az atomnak. De van. Csak okosan kellene csinálni. Az atomnál ugyanúgy vannak hulladékok, amit tárolni kell, s ugyanúgy vannak veszélyek. (Csernobil, Fukusima)
Akkor lehetne kiváltani, ha nem csak az iparban gondolkotunk, hanem háztartás szintjén is:
- minden felújításra kötelezni a napenergia kiépítését
- minden új építés csak napenergiával lehetséges
- minden új építésű házba csak víztisztítóval ellátott hálózatot lehet bekötni, s azzal öblíteni a vizet. (Tisztítástól függően locsolni.)
- minden új építésnél kötelezni, hogy felfogja a ház a csapadékvizet, amelyet öntözésre lehet fordítani.
- a műanyag nyílászárók helyett fát használni

Aztán itt van az állami szerepvállalás:
- összehangolt vízgazdálkodás
- összehangolt erdőgazdálkodás
Mindezek a szomszédos országokkal, mert sajnos már a vízgyűjtők nem nálunk vannak.
Ha az állam olyan jó gazda, akkor miért vagyunk kiszolgáltatva a Dunán a szlovákoknak, gázügyileg az oroszoknak/ukránoknak, vízügyileg minden szomszédos országnak???
Bős több kárt tett, mint hasznot. Ezt ki kellene küszöbölni. Továbbépíteni Nagymarost, Dunaújvárost, Paks/Mohácsot, Délvidéken, Vaskapunál, a Deltánál, stb.

De, ami az egészben a legfelháborítóbb a kormány és a képviselők magatartása, arcoskodása, izmozása. Reméljük, hogy áprilisban mennek ezek is a süllyesztőbe. (Persze, reális, hiteles alternatíva nincs.)
süti beállítások módosítása