Dióhéjban

Jelen fotelforradalmár 20-as éveit tapossa, Budapesten él, baloldali, patrióta, és a töke tele van a jelenlegi mainstream politikai garnitúrával.

Kontakt

Kérdés, óhaj, sóhaj:

fotelforradalom@gmail.com

Lájkolda

Friss topikok

  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @Viktor Mutyin: "Ostoba bolsevik ribanc. ... Ilyen buta fideszes ringyót még nem láttam eddig. M... (2015.02.18. 00:19) Így csinál Vologya hülyét belőlünk
  • otapi: @Surci11: "Azt megértem amikor valaki a Jobbikot az idióta programja meg az EU-ellenes vagy zsidóö... (2014.12.17. 19:27) Elég volt
  • eszim: @'it's cool to know nothing': -látom, te sem látsz a fidesz f*sznál tovább, de azt jól megideologo... (2014.11.08. 06:23) Bűnözőknek adózunk?
  • annamanna: @bölcsbagoly: Nézd, szerintem az internetadóval a kormány mesterségesen gerjeszti a hisztériát. Go... (2014.10.30. 19:45) Bűnözőknek nem adózunk! De akkor kinek?
  • Árpád Tóth: Amikor 1990-ben láttam a TV-ben Antall Józsefet, mint a Szovjet uralom utáni első szabadon választ... (2014.08.02. 08:00) Népesedési kényszer

Címkék

1956 (1) 2006 (1) 4K! (15) 8-1 (1) adócsalás (3) áfacsalás (2) alaptörvény (1) alkotmány (1) Ángyán József (3) árokásás (3) atomenergia (2) Audi (1) Baja (2) Bajnai Gordon (7) Bede Márton (1) bizonytalanok (1) bolondország (1) civilek (1) csalás (1) demagógia (1) demokrácia (9) DK (9) Edward Snowden (1) Együtt-PM (7) együttműködés (5) Együtt 2014 (6) elég volt (1) ellenzék (8) emlékmű (1) energiapolitika (1) fail (1) fidesz (1) Fidesz (21) foci (1) (1) futball (1) gyerek (1) gyerekvállalás (1) Gyurcsány (1) Gyurcsány Ferenc (4) HaHa (1) hazaárulás (1) hóhelyzet (1) Horváth András (2) internetadó (1) iskolarendszer (1) jelöltállítás (1) Jobb (1) Jobbik (8) Kálmán Olga (1) kampány (4) kampánycsend (1) Kerényi Imre (1) Kijev (1) kisgazdák (1) kis pártok (1) Kósa Lajos (1) közvélemény-kutatás (1) Lázár János (3) leépítés (1) legalizáció (1) Liberálisok (1) LMP (14) magyarugarizmus (1) Magyar Krónika (1) Magyar Telekom (1) március 15. (1) marihuána (1) Mesterházy Attila (3) Milla (1) MSZP (15) munka (1) nagyhatalmak (1) NAV (3) Németország (1) nemzet (2) Nemzeti Dohánybolt (1) nyugdíj (1) október 23. (2) oligarchák (1) Orbán Vikor (1) Orbán Viktor (1) Origo (2) Ororszország (1) Oroszország (1) Összefogás (1) összefogás (2) Paks (1) Párbeszéd Magyarországért (3) pártok (1) Pető Intézet (1) Pintér Sándor (1) pluralizmus (2) politika (5) program (1) Putyin (1) részvételi demokrácia (1) rezsicsökkentés (2) S. Ábel (1) Sáling Gergő (1) Scheiring Gábor (1) Schiffer András (2) stadion (1) szavazóutaztatás (1) szégyen (2) SZJA (1) szurkolók (1) társadalom (2) trafik (1) Trianon (1) újév (1) Új Pólus (1) Ukrajna (1) USA (1) vadászat (1) választás (3) választási program (1) választások (12) választás 2014 (4) Vida Ildikó (1) Vlagyimir Putyin (1) Y-generáció (1) Y generáció (1) Címkefelhő

Gordon rage

2013.07.11. 22:21 Kürtösch

Gordon nekiment Schiffernek. De nagyon dulván!

3v5ae6.jpg

A történteket talán nem kell külön ecsetelni, mégis megteszem dióhéjban. Schifferrel készített interjút kedvenc heti fideszes lakájújságunk a Heti Válasz, amiben a rendkívül tehetséges riporter mindenáron az LMP társelnökének a szájába akarja adni, hogy "Bajnai-hálózat". Ez nem jött össze neki, de azért az interjút beharangozó online tartalomban megtették ezt a szívességet Schiffer helyett. A lényeg, hogy Bajnai egyik közeli barátja/üzlettársa bepróbálkozott a pártnál (gy.k. pénzt tolt volna bele), de ÁLLÍTÓLAG nem különösebben szimpatizált a mostani férfi társelnök, ezért ÁLLÍTÓLAG elállt a dologtól.

Erre borult a bili, mindenki felháborodott. Először Ertsey "félig LMP-tag" Katalin posztolta Facebook-ra, hogy ez pont fordítva volt, mert ők keresték meg az ipsét, aki elutasította őket. Aztán erre mindenki azt hitte, hogy valaki hazudik. Majd lekerült az Ertsey-féle poszt és (vagy előtte vagy utána) az LMP sajtósa közölte, hogy mindkét sztori igaz, csak amiről Schiffer beszélt némileg előbb történt. Nekem így összeáll a kép (mert naiv vagyok?), de persze ezt valaki vagy elhiszi vagy nem. Tény, hogy nem éppen a pártfegyelmről árulkodik az eset.

A lényeg, hogy erre mi történt E14-PM tájon. Bajnai tőle szokatlan felindultságban támadta Schiffert és a Fideszt (igen, így egy kalap alá véve a két pártot), hogy jó lenne Küllőiről leszállni, ide lőjetek!

2013-07-11- 21-21-40.jpg

A képre kattintva érdemes mindezt kommentekkel együtt megtekinteni, az oldal színvonala Orbán Viktor oldalával vetekszik. A gyorsaság azért figyelemre méltó.

Hogy miért posztolta ezt Bajnai? Lehet, hogy tényleg csak belefutott egy ostoba hibába, és úgy ítélt meg valamit, hogy a cikket elolvasta volna (ezt Szily László ki is fejti a Cinken). Ergo simán beszopta a Fidesz csaliját. Ha ez igaz, akkor ennek az embernek tényleg semmi politikai érzéke nincs. Ahhoz képest meg főleg nem, hogy miniszterelnök akar lenni.

A második lehetőség hasonló súlyú: nem tudta értelmezni az elolvasottakat. Mondjuk ezt feltételezem a legkevésbé, mivel üzleti életben jártas, értelmes emberről van szó.

A harmadik opció a leglehangolóbb: egy demagóg húzással próbálja az LMP ellen hergelni a saját híveit. Miért gondolom ezt? Mert egyrészt tökéletesen elérte vele a célját (tessék a kommenteket olvasgatni!). Másrészt nyílt dolog, hogy ő és a környezete nem igazán szívlelik a függetlenségpárti Schifferéket, mert nem álltak be a zászlajuk alá. Így most itt volt az alkalom rúgni bele egyet, megpróbáljuk lejáratni, úgy hogy ők legyenek az áldozatok. Ha ez így van, akkor nem tudom miféle korszakváltásról beszélünk: ugyanarról az emberekbe plántált zsigeri gyűlöletre épített kommunikációról van szó, amit jogosan bíráltak pl. a Fideszben vagy a Jobbikban (biztos rájöttek arra, hogy a szekértábor-hangulattal lehet frankón mandátumot maximalizálni). Mondjuk azért kíváncsi lennék most a belsős levlistára, hogy a volt LMP-s, jelenleg PM-es arcok milyen belsős infókat tolnak az ügyről (a lelkiismeretükről nem is beszélve).

Akkor most mindenki vegyen egy mély levegőt (tudom, úgysem így lesz, már alig várom a holnapi Kettős Mérce és Varánusz termést), és gondoljuk csak végig mi ennek az ügynek a jelentősége. Gyakorlatilag SEMMI. Egy magyar vállalkozó (aki ráadásul köthető egy másik politikai szereplőhöz, aki akkortájt kormánytag, később miniszterelnök volt, de mondjuk ezt is mindenki saját szája íze szerint ítéli meg) megkeresett egy alakulóban lévő politikai formációt, hogy tolna bele pénzt, aminek feltételeket szabott (állítólag). Ezt a formáció elutasítja. Megtörténhetett ez fordítva is (jelen esetben elvileg Schiffertől kvázi függetlenül Ertseyék által később), tehát egy formálódó párt keresett mecénást, aki finoman visszautasította őket. Erre elkezdődik a Heti Válasz (a.k.a. Fidesz) és Bajnaiék szardobálása. A semmin.

Az egészben leginkább Schiffert tudom sajnálni. Nem hiszem, hogy direkt sétált volna bele egy ilyen csapdába. Igaz, hogy az interjú során figyelt arra, hogy mit mond, de hát a fideszmédiában egészen másféle erkölcsi szabályok működnek, mint a független sajtóban azt az ember megszokhatta. Így most a Fidesz röhöghet a markába, hogy az egymással eleve rossz viszonyt ápoló ellenzékiek 10 hónappal a választások előtt egymást marják. Job well done!

Persze, kikerülhet ebből az LMP jól is. Például a lapot olvasó, de nem feltétlen elkötelezett/kiábrándult jobboldali olvasó szimpátiát táplálhat Schiffer iránt, ami a szavazófülkékben akár jól is jöhet. Az is lehet, hogy valaki a Gordon-táborból jön rá, hogy mekkora bakit követtek el, és bocsánatot kérnek (sajnos, nem tartom valószínűnek). Sőt, az is előfordulhat, hogy valaki az E14-PM szimpatizánsai közül megrökönyödik a reakciókon, és átértékeli a pártpreferenciáját. Mindenesetre sajnálnám, ha ilyen és hasonló akciókkal nyírnák ki a politikai megújulás lehetőségét a "nagyöregek".

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelforradalom.blog.hu/api/trackback/id/tr535401009

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.12. 11:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scagnetti 2013.07.12. 13:13:21

@miskabá: Bajnaival még az a csúfság is megeshet, hogy egy olyan nímand csinálja ki, mint Mesterházy. Mert ha M. lesz a közös jelölt, akkor bizony B. már azelőtt veszített, hogy egyáltalán elindult volna.

MEDVE1978 2013.07.12. 13:15:14

Vihar a biliben. Schiffer anno megcsinálta az LMP-t egy impotens, kvázi zöld pártként. Az egyetlen értékelhető cselekedete az volt, hogy a nem zombifikálható, exbaloldali és exliberális szavazókat begyűjtette 2010-ben. Az ígéreteknek felülők és a Fidesz hívők a Fideszre szavaztak, de volt egy nagyon nagy réteg, aki átlátott a helyzeten és továbbra is keresett valamit, ami nem a szétesett SZDSZ vagy a korrupt MSZP. Ebbe a piaci résbe simult bele az LMP anno, nagyon jó időzítéssel. Ergo az LMP gyakorlatilag protestpártként került be. A szavazóinak döntő része látta, hogy ez a párt nem nyerhet - hiszen a FIDESZ győzelme 2008-től egyértelmű volt, de esélyt adott nekik.
Schiffer nagy tévedése, hogy nem látja ezeknek a szavazóknak a motivációját vagy - ami rosszabb - nem akarja kiszolgálni azt. 2014-ben ugyanis ezeknek az embereknek a motivációja egyértelműen Orbán leváltása. Erre az egyedüli lehetőség az ellenzéki összefogás lett volna, amit viszont Schiffer megfúr, függetlenségének illúzióját hangoztatva. A vége az lesz, hogy az LMP 2014-ben ki fog esni a parlamentből.
Schiffer úgy viselkedik, mint aki a malacoknak Cordon Blue-t akar tálalni moslék helyett. A magyar nép moslékra vágyik és a moslékot érti. A Schiffer féle aufklärista mentalitás pedig nem működik.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.07.12. 13:19:55

@Patreides: +1 (ha szabad ilyen tömören matekoznom)

Balt 2013.07.12. 13:20:58

@Null Problemo: "Nem kell a Jobbikkal parolázni."

Hátizé, itt nyilán a Karácsony-i "technikai koalícióra" kell gondolnunk. :)

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.07.12. 13:23:41

@Úri muri: Neked is jár +1, pedig ugyanazt mondod.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.07.12. 13:24:47

@Kalmár: A Fideszes médiában és csak az egyik. A többi stimmt.

Scagnetti 2013.07.12. 13:25:45

@MEDVE1978: És akkor most az LMP-nek a korrupt MSZP-vel kellene összeállnia? Azzal az MSZP-vel, amely ellenében annak idején létrejött? Érdekes logika. És mit nyernének ezzel? Mert szavazókat biztos nem.

Mellesleg a PM kiválásával sem ugrott nagyot az E-2014 tábora, sőt, visszaesőben van, szóval mintha nem áramlottak volna oda tömegek az LMP-től.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.07.12. 13:27:41

@Brix: Mit gondol Schiffer? Amit a Fidesz most kétharmaddal három év alatt véghezvitt, azokat a hídfőállásokat, amiket 4, 9, 20, 40, 80 évre kiépített 2018-ig feladja?
Nem hiszem, hogy lehet még fokozni, de 2014 után a fidesz példátlan módon el fog szemtelenedni, hogy ilyen finoman fogalmazzak.

Balt 2013.07.12. 13:28:47

@pánpéter: +1

Igen, jól mutatják a "kormányképességüket" még egy (valóban) hatékonyan működő maszopszadeszhez képest is. (Hisz a rendszerváltás óta ugye 3 ciklust végigkormányoztak az 5-ből...)

Balt 2013.07.12. 13:36:27

@Null Problemo: "De hogy valaki ne bírjon különbséget tenni egy - a kedvedért mondom - szarul működő demokratikus kormány és egy diktatúra között, az kicsit durvább, mint hogy legyintsünk rá. Egy parlamenti politikai párt esetében meg tragikus."

Akkor nézzük egy parlamenten kívüli párt jeles tisztségviselőjét:

"Magyarországnak a fejlődéshez szüksége van az uniós pénzekre, és az ország továbbra is demokrácia – ha be is avatkoztak a választójogba. Amíg szabad és titkos választások vannak, rajtunk múlik, hogy megváltoztassuk a politikai irányt az országban. E tekintetben minden intervenció, külföldi beavatkozás káros lenne."

www.galamuscsoport.hu/tartalom/cikk/201119

Vagy:

nepszava.com/2013/06/magyarorszag/bajnai-megvedte-az-orban-kormanyt-berlinben.html

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.12. 13:39:04

@Scagnetti: ez a demokrácia nem tudom mit nem értesz ezen

tökéletes emberpéldányok is alapíthatnak pártot, akik eddig csak jó döntéseket hoztak életükben, és ha lehetőségük van, akkor sem segítenek soha az ismerőseiknek
rájuk ugyanannyi eséllyel lehet szavazni

Blogger Géza 2013.07.12. 13:43:12

@Scagnetti: Ez teljesen fals. Nem lehet egy választás napján lévő aktív részvételt egy napon említeni egy posványos időszak arra válaszolóival "mi lenne, ha MOST vasárnap...", ezt ideje lenne felfogni. Akik MOST azt mondják, hogy MOST vasárnap nem mennének el, azok jelentős része majd jövőre el fog menni. És ahogy az elmúlt hónapiban csökkent a bizonytalanok száma, azt láthatjuk, hogy egyáltalán nem csökkent a Fideszt-t támogatók aránya, sőt, inkább növekedett. Tehát a passzívak között is épp elég támogatójuk van, akik a választásra majd aktivizálódnak.

Scagnetti 2013.07.12. 13:50:28

@wmiki: Honnan veszed, hogy nem értek valamit? Mondtam ilyet? Nem mondtam. tettem egy megállapítást, és ennyi. Te meg valami egész másról kezdesz beszélni.

Scagnetti 2013.07.12. 13:53:56

@Blogger Géza: Ha a Fideszhez visszatalál az a jó egymillió szavazó, akkor majd megkövetlek. De ennek esélye nem túl sok. Ugyan a választás előtti osztogatással (amivel szépen lemásolják a 2006-os MSZP-t) biztos szereznek néhány szavazatot, de akik valóban jól jártak a kormányzásukkal, azok már most is stabil fideszesek, a többség meg, aki megszívta, aligha.

Blogger Géza 2013.07.12. 14:08:58

@Scagnetti: Igazából már most visszatalált. (Már a pedagógusbéremelés előtt.) A Medián utolsó mérésénél már csak 33% pártpreferenciával nem rendelkezőt talált, és mivel várhatóan 25-35% otthon fog maradni (az eddig választások tapasztalatai alapján), nagyjából tiszta a kép. Mindig vannak olyan naivak, akik valamiért azt hiszik, hogy a bizonytalan majd mind vagy többségében elmennek szavazni (marhaság) és azok majd mind az ő szimpatikus pártjára fognak szavazni (még nagyobb marhaság)

" a pártpreferenciával nem rendelkezőké másfél éve nem látott szintre, 33 százalékra csökkent."

www.median.hu/object.71e5f611-7c3f-4fa6-bd9b-5687855b224a.ivy

Igaz, itt csak 45%-on áll a Fidesz a választani tudó biztos szavazóknál, miközben ez 3 másik intézménynél is inkább 49%, majd még elválik.

Scagnetti 2013.07.12. 14:19:16

@Blogger Géza: Gyanítom, az otthonmaradók száma jelentősen magasabb lesz, mint a korábbi választások idején volt. Már csak abból is kiindulva, hogy kb. félmillióan léptek le az országból az utóbbi 5 évben. Ezek biztos nem lesznek ott. Ismerőseim között is egyre kisebb a hajlandóság. Mind azt kérdezi, hogy kire. A határon túliak közül nem tudjuk, hányan jönnek szavazni, az valószínű, hogy a többségük a Fideszt támogatja. A Fidesz győzelme valószínű, főleg ha az egymással veszekedő, hiteltelen szoclib bandát nézzük.

És talán jobb is így. 2006-ban is jó volt, hogy a szocik által összehordott szarkupac a saját fejükön landolt, most a Fideszre is ráfér, hogy ez meg őket temesse be.

Balt 2013.07.12. 14:22:00

@Scagnetti: Ez pontos diagnózis. A (megtisztított) LMP-t is osztom. Belőlük még lehet valami, ha nem vigyáznak. :)

Balt 2013.07.12. 14:24:35

@Scagnetti: "2,7 millióan szavaztak rájuk akkor, most meg jó, ha másfélmillió szavazójuk van."

A rezsicsökkentés apropóján tartott aláíróíveket bő 2 millióan írták alá. Nem mondom, hogy teljesen átfedi a Fidesz-tábort, de ez bizony nem kevés...

Balt 2013.07.12. 14:25:24

@Scagnetti: Nem hinném, hogy 50% alá esne a részvétel.

Balt 2013.07.12. 14:28:20

@R_Gábor: Viszont emlékszünk a Szakasits nagynéni(?) levelére, ami majdhogynem derékba törte a politikai pályafutását.
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=509306

Úri muri 2013.07.12. 14:30:49

@Scagnetti: "De vajon mennyire érdeke az országnak Bajnai és az MSZP?"

1. Bajnai szerintem tisztességes ember. Azon kívül, hogy a Gyurcsány-kormány tagja volt, nem lehet semmit felhozni ellene. A másfél éves miniszterelnöksége alatt a gazdaság terén jól teljesített (bár nem vagyok szakértő, de a forint árfolyama sokat elárul). Beszél a jogállamról, ügynökaktákról, korrupció felszámolásáról, annak idején kivizsgáltatta Sukorót.

2 MSZP: bízunk benne, hogy önkritikát gyakorolnak, időnként azért lehet ilyen hangokat hallani tőlük (ellentétben a jelenlegi rendszerrel, amelyik semmilyen önkritikára nem képes). Persze Botka László számomra sokkal hitelesebb lenne a párt élén sok szempontból.

3. A PM-ről sem szabad megfeledkezni. Az ő becsületességükhöz meg aztán tényleg semmilyen kétség nem férhet, ők lennének az "élő lelkiismeret".

Scagnetti 2013.07.12. 14:31:11

@Balt: Kb 50-55%-ra tippelek. És szerintem már ez is nagyon szomorú adat lenne.

R_Gábor 2013.07.12. 14:31:16

@Balt: Igen, és... mi következik ebből?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.12. 14:36:52

@Scagnetti: :x
csak úgy tűnik nagyon bánkódsz miatt
pedig... hogy klasszikust idézzek: "ez így szükségszerű"

Balt 2013.07.12. 14:37:24

@R_Gábor: Semmi, csak bármikor tollat ragadhat a nagynéni újra... Csodálom is, hogy mostanában nem annyira grafomán. :)

Scagnetti 2013.07.12. 14:38:33

@Úri muri: Nem vagyok elájulva Bajnaitól, de tény, inkább ő, mint Mesterházy. Viszont nagyon úgy néz ki, nem Bajnai lesz a jelölt, ami egyértelmű szoci uralmat jelent majd.

Az MSZP és az önkritika? Ezt ugye viccnek szántad? Pont hogy semmi önkritikát nem gyakorolnak, az összes pártmúmia ott ül a listájukon. A szakértelmet meg hagyjuk. Egy olyan pártból semmit sem nézek ki, amely azzal a szöveggel jön, hogy fizessenek a gazdagok, és közben az átlagbért keresőknek már tervezik a magasabb adókulcsot.

A PM elárult mindent, amiért a pártjuk létrejött. Nekik alternatívát kellett volna kínálni, helyette lefeküdtek Bajnainak és ez által az MSZP-nek is.
Egyébként egy szoci kormányban gyorsabban lesz bedarálva a PM (és Bajnai is), mint hogy kimondanák, hogy trafikmutyi. A szociknak nem kell konkurencia.

Balt 2013.07.12. 14:41:04

@Scagnetti: Ez átlagos, még Mo.-n is volt hasonló általános ogy választásokon is. ('98, első forduló is csak 57%)

mikka 2013.07.12. 14:42:21

Üzleti életben járta értelmes ember? ? ? ?
Kb mint a Kóka a szadeszből.. Amihez nyúlnak az általában tönkre megy..
Ezek az emberek nem értelmesek és nem is üzletemberek. Ezek az emberek vagy ez az embertípus talál-t egy " aranyrögöt " valamilyen elvtársi vagy politikai kapcsolat révén és azt lovagolja meg amíg meg nem bukik..általában pusztulást és kárt hagyva maga mögött.. Ki az a fasz aki egy ilyen problémás embert, problémás múlttal miniszterelnöknek szeretne látni???? Hulladék mind emberi, gazdasági , erkölcsi szempontok alapján..

Balt 2013.07.12. 14:42:32

@Scagnetti: "Egy olyan pártból semmit sem nézek ki, amely azzal a szöveggel jön, hogy fizessenek a gazdagok, és közben az átlagbért keresőknek már tervezik a magasabb adókulcsot."

Mondjuk mind ezzel jön LMP-től a Jobbikig. (Már csak ezért is muszáj a Fidesznek nyernie...)

R_Gábor 2013.07.12. 14:45:19

@Balt: Jó, hát ragadjon. Nem tudom, ezt milyen apropóból írta(d), de ha ilyen a családfája, hát ilyen. Ez van, nekünk ez jut.
Azért, mert az én nagyapám is komcsi volt, már nem lehetek konzervatív? Ha én lehetek, akkor ő cikis családfával miért ne lehetne normális politikus?
Nekem alapvetően nem ő vagy az irányzata lenne az elsődleges választásom, de jó lenne már látni valakit azon az oldalon, aki az agyműködés jeleit mutatja és nem köpte még szembe magát ezerszer. Schiffer eddig nekem ilyenek tűnik.
Ráadásul ha ő vagy egy normális személyiség megerősödne a baloldalon vagy a liberálisoknál, akkor az a konzervatív oldalt is megújulásra késztetné, mert hát nem igazán vagyok velük elégedett.

R_Gábor 2013.07.12. 14:46:13

@R_Gábor: jav.: ilyennek tűnik.
Bocs.

Scagnetti 2013.07.12. 14:48:08

@wmiki: Bánkódok persze. Melyik országnak jó, hogy maffiózók közül választhat csak vezetőt?

Nem szükségszerű, csak engedjük. De ha engedjük, meg is érdemeljük.

Scagnetti 2013.07.12. 14:50:45

@Balt: Az MSZP-ből ki is nézem, hogy megcsinálnák. Az LMP meg a Jobbik a partvonalról magyaráz tét nélkül. A szocik viszont az utolsó garast is kipréselik a melósból, hogy meglegyen a pénz a nyugdíjemelésre.

A maga módján a Fidesz is jól lehúzta a melósokat. Nem SZJA-val, csak minden mással. Áfa, tranzakciós illeték, meg az a sok egyéb, amit nem az emberek fizetnek meg, csak közben mégis.

Úri muri 2013.07.12. 14:52:11

@Scagnetti:

Ha a PM bent maradt volna az LMP-ben, akkor Magyarországot árulta volna el. Egyébként meg próbálok fogódzókat keresni, és ha van némi remény, akkor azt megtalálni, nem pedig csípőből elutasítani mindent és sopánkodni, hogy jaj-jaj, de jó lenne egy kormányváltás, de hát ennek úgysincs esélye.
MSZP és önkritika: ezért mondtam, hogy Botka, nem Mesterházy.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.12. 14:52:16

@Scagnetti: :x
amennyiben maffiózóknak nevezed azokat a választott vezetőket, akik saját családjuk, és ismerőseik érdekeit nézik elsősorban, nos...

tájékoztatnálak, hogy ez mindegyik országban így van

Scagnetti 2013.07.12. 14:52:24

@Balt: És már akkor is sokan mondták, hogy ennél nincs lejjebb. Úgy látszik van.

Scagnetti 2013.07.12. 14:54:46

@wmiki: Maffiózóknak nevezem azokat, akik csak a saját és haverjaik érdekét nézik, ezért keresztülgázolnak mindenkin, nem törődve azzal, hány embert tesznek tönkre azért, hogy egy szűk körnek még jobb legyen.

Nem, ez nincs mindenhol így. Ami nálunk folyik, az banánköztársaságokban divat, nem demokráciákban.

Scagnetti 2013.07.12. 14:56:14

@Úri muri: Most mégis mit várjak az MSZP-től? 12 éven át voltak kormányon, nem gondolod, hogy észrevettük volna, ha megy nekik? Hányszor kell még vévgignézni a szarakodásukat?

A PM meg csak azt bizonyította, hogy velük nem lesz más a politika.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.12. 14:57:17

@Scagnetti: :x
az emberek mindenhol a saját, aztán családjuk, ismerőseik érdekeit nézik

jó reggelt kívánok

de ha te ismersz néhány embert, akik köpnek a barátaikra, és a támogatóikra, akkor alapítsatok pártot
annyi esélyetek biztosan lesz, mint a DK-nak, vagy az E14-nek...

MacPhisto 2013.07.12. 15:03:19

@MEDVE1978:

"Schiffer nagy tévedése, hogy nem látja ezeknek a szavazóknak a motivációját vagy - ami rosszabb - nem akarja kiszolgálni azt."

Fordítva ülsz a lovon. A politikusnak az elveit kell képviselnie hűen, és ha azok egybeesnek a tömegek tetszésével, akkor kap mandátumot. Ami a te elvárásaidat illeti, az a színtiszta populizmus. Mondjuk a hozzászólásodból úgy tűnik, beéred a dualista maffiarendszer fennmaradásával, a bal- meg a jobbmaffia váltja egymást, remek.

Blogger Géza 2013.07.12. 15:05:34

@Scagnetti: Ezt a "szarkupacot" soha nem értettem. Ez konkrétan mi? Hacsak nem történik valami nagy gebasz, minden létező mutatóban jobb lesz 2013-2014 eleje, mint 2009-2010 eleje volt. (Erősebben növekvő gazdaság, alacsonyabb munkanélküliség, alacsonyabb infláció, tartósan magasabb külkermérleg többlet, alacsonyabb áht hiány, növekvő lakossági fogyasztás, 13. havi nyugdíj és fizetés elvétele helyett életpályamodell...)

Úri muri 2013.07.12. 15:06:19

@Scagnetti:
Botka elég népszerű Szeged élén, és valamiért csak megválasztották a Fidesz tengerben.
Az MSZP igen, de Bajnai egyáltalán nem szarakodott.

MacPhisto 2013.07.12. 15:08:41

@Úri muri: "Ha a PM bent maradt volna az LMP-ben, akkor Magyarországot árulta volna el."

Ühüm, mert az ezer-egyszázéves Magyarország történelme pont ezen a négy éven fog eldőlni, nem azon, hogy lesz-e végre olyan politikusi rétege, aki nem parazita módon él.

Aki ezt beszopja, azt altassa a Bolgár-Mészáros-Avar ajvékkórus.

Balt 2013.07.12. 15:18:17

@R_Gábor: Csak azért írtam - nem célozgatva a politikus felmenőkre -, mert aktuálisan (az akkori LMP-ben) komolya hatása volt a levélnek, konkrétan:

2012. január 14-én bejelentette, hogy távozik az országgyűlési frakció éléről, és kiszáll a párt minden vezető testületéből is. Döntését azzal indokolta, hogy a parlamenti képviselőcsoportban nincsen meg az LMP önálló politizálásának kellő támogatottsága.[2] (Wiki)

Balt 2013.07.12. 15:19:26

@Scagnetti: Ehhez képest ismerjük a bajnaista alternatívát... ("Fájni fog".)

Úri muri 2013.07.12. 15:27:45

@MacPhisto:
Aha. Akkor mit is kell tenni? Otthon maradni, malmozni és várni, hogy a jelenlegi parazita pártok leamortizálják magukat, ami persze csak úgy következhet be, hogy még az elműlt8évnél és az elmúlt3évnél is sokkal de sokkal szarabb dolgokat művelnek, olyannyira, hogy már senki, még a korábbi törzsszavazóik sem szavaznak rájuk. A romhalmaz tetején, ami még sokkal de sokkal nagyobb romhalmaz lesz, mint ami 8+3 év alatt kialakult, véletlenül sem egy szélsőséges párt kerülne ki győztesen, mert a szélsőséges pártok általában a boldog békeidőkben szoktak erősek lenni, hanem egy teljesen új, nem parazita párt. És amikor ez a pillanat eljött, akkor elmehetünk szavazni.

ob.szerver 2013.07.12. 15:37:43

@MacPhisto:

"az ezer-egyszázéves Magyarország történelme pont ezen a négy éven fog eldőlni, nem azon, hogy lesz-e végre olyan politikusi rétege, aki nem parazita módon él."

A következő választásokon az fog múlni, hogy a kollégiumi brancs, amelynél parazitább valószínűleg még az ezer-egyszáz év alatt sem volt, olyan gazdasági pozíciókat fog-e szerezni, amellyel hosszú évtizedekre dominálni fogják a gazdasági és ezen keresztül a politikai életet.

_most_ 2013.07.12. 15:49:18

@Blogger Géza: persze, az ország jobban teljesít, ismerjük a fidesz álláspontját, mondjuk nem gyanús, hogy ezt a hozzád hasonló fidesz bérenceken és kívül valahogy senki nem akarja elhinni? :D

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.07.12. 15:56:28

Minden irányból, mindenféle trükkös módon Bajnait támadják. Miért? Mert a Fidesz egyedül tőle fél, egyedül őt tartják potenciális ellenfélnek.
Mivel a mostani színtársulatot a saját választási törvényük miatt csak egységbe tömörülve lehetne elzavarni, az ellenzékieknek felnyílhatna már a szemük arra, hogy vagy beállnak egységesen Bajnai mögé, vagy bukta lesz és még pár évig tovább szilárdul a narancsos zselé.
Hogy aztán Fideszék kihúzzák-e a 2018-as totális vereségig, vagy előbb elsöpri őket a most még parázs alatt pislákoló népharag, azt csak Chuck Norris tudná megjósolni... :)

Mária 2013.07.12. 16:10:20

Schiffer hülye volt, mert nem gondolta át minden szavát, amit mondott.

Schiffer hülye volt, mert a megjelenés előtti korrektúra lehetőséggel nem élt, és nem tette egyértelművé a félreérthető, kiforgatható mondatokat.

Bajnai hülye volt. Na de mit is várunk el Bajnaitól?

Balt 2013.07.12. 16:29:04

@Frady Endre: "Hogy aztán Fideszék kihúzzák-e a 2018-as totális vereségig"

Egyben máris biztosak lehetünk: ha valami véletlen folytán Bajnaiék mégis győznének, már 2014 ősszel megbuknának. Ezt kb. kedvenc Fegyencünk is megmondta.

Scagnetti 2013.07.12. 16:43:03

@wmiki: " keresztülgázolnak mindenkin, nem törődve azzal, hány embert tesznek tönkre azért, hogy egy szűk körnek még jobb legyen."

Ezt gondolom nem véletlenül hagytad figyelmen kívül.

barkacs 2013.07.12. 16:45:09

@Mária: schiffer törleszti a kölcsönt. lmp frakció. nem direktben, hanem áthallással. ügyes. ettől függetlenül, ahogy előttem már jó páran írták, aki nem képes a mostani viszonyok között semmilyen kompromisszumra és ezzel kedves vezetőknek kedvez többszörösen is, abból én nem kérek. szánalmas ez az ember.

ami bajnait illeti, a kommunikációja még mindig esetleges, komoly stratégiáról sem beszélhetünk, de itt most egy barátját védte meg. talán még indulatból is, végre egy tökös, férfias lépés tőle.

Scagnetti 2013.07.12. 16:46:04

@Úri muri: "Botka elég népszerű Szeged élén, és valamiért csak megválasztották a Fidesz tengerben."

Elégedettek vele. mint polgármesterrel. Hogy miniszterelnöknek milyen lenne, azt ebből aligha lehet megtudni. Egész más dolog a kettő.

"Az MSZP igen, de Bajnai egyáltalán nem szarakodott."

Bajnait kezdheted elfelejteni. A közös jelölt szinte biztos, hogy Mesterházy lesz, ami a régi MSZP visszatérését jelenti. Abból meg köszi, de inkább nem kérek.

Scagnetti 2013.07.12. 16:46:42

@Balt: Ez is fáj. Akkor mi a különbség?

Scagnetti 2013.07.12. 16:51:48

@Blogger Géza: Valamiért a közmunkával csinosított munkanélküliségi statisztikákról, az adóváltozás miatt csökkenő fizetésekről, a számtalan új pofátlan sarcról (tranzakciós adó, stb.) nem beszélnek a srácok. Meg arról sem, hogy sikerült az IMF helyett sokkal drágábban hitelt szerezni, amit persze egyszer majd ki kell fizetni. Ezért tényleg jobb lenne, ha a Fidesz vinné el a balhét 2014 után. A szocik is szépen belerokkantak, hátha ezek is.

nemecsek ernő áruló 2013.07.12. 17:05:06

Na egy újabb fideszes blog. Jót röhögök a nyihogásaitokon. De majd amikor jövőre az LMP(kisfidesz) kiesik a parlamentből, Viktor meg csont nélkül hozza az újabb kétharmadot a fanatikusaival, és tényleg kivégzik ezt az országot, remélem, akkor is így fogtok nyihogni! :DDD

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.12. 17:09:25

@Scagnetti: így van
ez a szokásos, minden tény nélküli rinyálás

a különbség esetleg a hazai, és a külföldi viszonyok közt az, hogy a külföldiek már több más országot kizsákmányoltak, így nem szükséges a saját országukon is keresztülgázolni.... egyelőre...

Mária 2013.07.12. 17:10:00

@barkacs:

"ami bajnait illeti, a kommunikációja még mindig esetleges, komoly stratégiáról sem beszélhetünk"

Hol vannak a tanácsadói, akiknek az lenne a dolga, hogy kidolgozzák a kommunikációs stratégiáját?

Négy válasz lehetséges:

1. Vannak tanácsadói, és pontosan annyira képesek, amennyit Bajnai stílusa most mutat.

2. Vannak tanácsadói, de nem hallgat rájuk.

3. Nincsenek tanácsadói, mert a szűk kör, akikkel dolgozik, mindenkinél mindent jobban tud.

4. A saját háttéremberei akarják Bajnait kinyírni ezzel a balfék-karakter stílussal.

Scagnetti 2013.07.12. 17:24:51

@wmiki: Ja hát ha te direkt nem veszed észre ezeket, akkor persze élhetsz a szép kis álomvilágodban. Ott van pl. a trafik balhé. Gondolom, azt sem vetted észre, pedig eléggé tény volt az is.

Úri muri 2013.07.12. 17:26:58

@Scagnetti: "A közös jelölt szinte biztos, hogy Mesterházy lesz"
Mesterházy tényleg katasztrófa lenne, ezt aláírom. Pártelnöknek még elmegy, de miniszterelnöknek semmiképp.

Scagnetti 2013.07.12. 17:34:36

@Úri muri: Ő lesz. Bajnai már esik vissza. Az MSZP hozza a szavazatok nagy részét, a jelöltet is ők állítják majd, és nekik olyan ember kell, aki hű a párt múmiáihoz. Kb. a Megyó kormány eszetlenségeit várom tőlük, amennyiben nyernek. Aztán hitelfelvételt, mert az MSZP ezen kívül semmi máshoz nem ért.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.12. 17:43:15

@Scagnetti: leírnád ezt a tényt, esetleg igazolnád is?

mert lózungokkal nem akarok vitatkozni, mivel semmiképpen nem szeretnék a hitedbe beleavatkozni, az a magánügyed, mint a melegeknek a nemi vonzalmuk

Scagnetti 2013.07.12. 17:55:01

@wmiki: Leírták már milliószor mások, kizártnak tartom, hogy nem hallottad. Legfeljebb nem akartad, mert jó hívőként a saját oldalad bűnei nem érdekelnek, csak a másiké.

Nekem ez volt belőle a kedvencem:

hvg.hu/gazdasag/20130620_500_trafik_egyetlen_kezben_trafikmutyi

Circus 2013.07.12. 18:10:05

@Mária: lehet, hogy balfék a stílusa, de nem nyílik ki tőle a zsebemben a bicska, mint Orbán, Gyurcsány, M'házi/y vagy Vona, illetve előbbi urak tetszőleges helyen álló bármely helyettese megjelenésekor.
És még csak meg se szólaltak.

Mária 2013.07.12. 18:18:27

@Circus:

A balfékség a gyengeség jele. Ki akarná egy gyenge emberre bízni az országot, akit az erős ellenzéke pár hónap alatt lemos a színpadról?

vénkujon 2013.07.12. 18:24:00

@Mária: ezért is jó választás, a remek formát mutató parasztfocistánk

Teragigamega lélek 2013.07.12. 18:24:38

Érthető, hogy Bajnai ideges, amiért nem csak az MSZP-vel, de nagyjából senkivel nem tud zöld ágra vergődni. Az viszont már tényleg mulattató, hogy Schiffernek nekimegy. Schiffer és szűk csapata (kivéve az árulókat) tartja magát ahhoz, amit ígértek: egyforma távolságban maradnak Orbántól és Gyurcsányéktól. Ez okozza az igazi bosszúságot.

Null Problemo 2013.07.12. 18:50:34

@Scagnetti: OK. De miért nincs támogatottsága az LMP-nek, ha annyira májerek? Hol látható az a kompetencia, amitől ők majd olyan jól kormányoztak volna?

Blogger Géza 2013.07.12. 18:52:37

@Scagnetti: A közmunkások Bajnai idején is csinosították a statisztikát (és más országokban is ugyanígy csinosítják), ebben semmi változás nincs.

Az adóváltozások miatt a többségnek nőtt a fizetése, ez egyértelmű az SZJA bevételekből is.

Az IMF által kínáltnál OLCSÓBB volt az a kötvénykibocsátás, amivel sikerült finanszírozni a devizaszükségletünket.

No, ha ennyire el vagy távolodva a valóságtól,a akkor persze, hogy nem értesz semmit...

Blogger Géza 2013.07.12. 18:55:57

@_most_: Tényleg? No olvasgass egy kicsit:

"Magyarország jó úton jár, és erre előbb-utóbb a piac is rá fog jönni - ez az álláspontja Michael Hasenstabnak, a Franklin Templeton befektetési alap kötvényalapjai kezelőjének."

www.origo.hu/gazdasag/20130628-megdicsert-a-legnagyobb-hitelezonk.html

rajnaig 2013.07.12. 19:15:51

Tulajdonképpen tök lényegtelen, akármelyik is kerül hatalomra. Azzal, hogy ez a slepp Schifferestül leküzdötte az országot Botswana szintjére, mindenki, akibe csak egy kis potenciál megragadt szépen elszivárog az országból örökre nem pedig új oldalakat építget. Egyébkéntis minek? Aki ért hozzá, az a hússzorosát megkeresi másutt a világon, mint amit itt politikusként összeszedhet, aki meg nem, azzal kitörölhetitek a seggeteket, talán még arra sem elég. Mit gondoltok, mocskoljátok folyamatosan az értelmiséget, akkor aki teheti veszi a kalapját és adieu, nem annyira vonzó ám a túró rudi. És mostmég csak rá sem tudjátok kenni Kádárra, Rákosira, vagy Horthyra, hogy miért olyan bűzös kis patkánylyuk az az ország, amilyen. Azért, mert ilyenek a benne lakók. Ez szépen bevésődik az elmenőkbe, hogy még a visszatérés vágyát is kiölje belőlük. És nem a régi kasztokra fognak haragudni, akik még le tudtak ülni tárgyalni egymással az elmúlt húsz évben, hanem rátok drága polgártársaim, akik erre már képtelenek vagytok. Ennyi volt, húsz év múlva már Afganisztánnal lesztek versenyben drága barátaim a világ legélhetetlenebb helyéért folyó harcban.

teknős 2013.07.12. 19:56:51

@embertelen brambertalan: Te vagy az, aki azt hiszi, attól látszik okosnak, hogy az eszdéeszre szavazott.

csavari 2013.07.12. 20:34:06

Mégis mit képzel magáról ez a többszörös gyilkos tolvaj lakhely áruló? Örüljön, hogy nem kellett elmenekülnie az országból mint az apjának amikor ugyanazt csinálta a gabona termelőkkel!

_most_ 2013.07.12. 21:10:52

@Blogger Géza: haha, mennyire szánalmas vagy, egy pozitív nemzetközi véleményre jut vagy 100 negatív, amúgy nyilván Magyarország legnagyobb hitelezőjének igencsak érdeke, hogy jól színbe tüntesse fel az országot, amúgy nem unod még a folyamatos hazudozást? :D

micsoda? 2013.07.12. 21:24:19

Tetszik Bajnai válasza, pontosan azért, mert a felindultságában reagált. A felindult ember pedig nem manipulál, hanem mondja amit érez.

Blogger Géza 2013.07.12. 22:02:09

@_most_: Bocs, de épp most bizonyítottam be, hogy te hazudtál. Amúgy senki nem kényszeríti a Templetont, hogy magyar eszközöket vásároljon.

_most_ 2013.07.12. 22:15:27

@Blogger Géza: ne sokkolj folyamatosan tolod a fideszes párthazugságokat minden blogba, kiválasztasz egy cikket a több ezer közül, ami egyedül azt állítja, hogy az ország jobban teljesít csak ezt a piac nem veszi észre, egy darab befektetőt kivéve :D

Húsleves 2013.07.12. 22:16:51

@MEDVE1978:
Senki sem fúrt meg benneteket te szerencsétlen hülye faszkalap, ennyit értek. Az, hogy még egy ilyen kormányt sincs esélyetek leváltani, nem a választókat minősíti, hanem benneteket. Beárazott benneteket a piac, amiről annyira szerettek pofázni, de még azt se értitek, hogy miért nem szavaznak a tetves bagázsotokra azok, akiket moslékzabálóknak tituláltok.

Blogger Géza 2013.07.12. 22:22:08

@_most_: Frászt nem veszi észre. Az utóbbi időszakban elég rendesen csökkentek a hozamszintek, a CDS felár lesüllyedt, és év elején a piac alacsonyabb szinten jegyezte le a dollárkötvényünket, mintha az IMF-től vettünk fel volna hitelt.

_most_ 2013.07.12. 22:25:28

@Blogger Géza: hát minden országban csökkentek ezek a hozamszintek, mivel a pénznyomásoknak köszönhetően egyelőre rengeteg a befektethető pénz világban. Szóval ne ferdíts már megint, komolyan miért nyalsz ennyire a fidesznek, valamelyik fejes fiúja vagy?

kovacs.lehel 2013.07.12. 23:53:31

@pánpéter: Tévedsz, a poszt pontosan erről szól :)

kovacs.lehel 2013.07.12. 23:55:23

@Fabius: Hát, csalódást is okoztál ;D Komolyra fordítva, nem véletlenül tettem megjegyzést az LMP pártfegyelmére. Van még mit tanulniuk

Patreides · patreides.blog.hu 2013.07.13. 06:41:45

@R_Gábor: "Ha viszont nem áll be az MSZP/Bajnai mögé, akkor később elvileg lehet esélye, hogy kinője magát és esélyes legyen az ellenzék vezetőjének szerepére."

Schiffernek? Erre esélye? Kinek van akkora fantáziája, aki ezt egy pillanatra is el tudja képzelni? Nonszensz.
Polgármester valamelyik budapesti belső kerületben, maximum.
Orbán kormányát meg vagy 2014-ben váltják le választáson, vagy utána, de akkor már úgy, hogy az a kormány nem jut el a választásig.
Nekik is jobb lenne, ha 2014-ben lelépnének egy időre.

narmer 2013.07.13. 09:35:16

Azért ez nagy teljesítmény hogy a semmiből valami, nagy valami legyen.Fújják a lufit 2014-re, polgár meg ásít ezen a cicaharcon. Apropó, nem tom kijez a talpig becsületes Bicikli- Küllő Péter ,de azt tudom, hogy milyen pénzeket tesznek bele abba a Bátor táborba. Nem is kell érte gürcölni, ömlik magától.

narmer 2013.07.13. 09:39:17

@R_Gábor: A Schiffer gyerekek nem voltak rosszul eleresztve, pl ott van a Budenz utcai villa.Schiffer papája úgy bankár, hogy bölcsész végzettsége van, és miatta megáltoztatták a Bank idevonatkozó törvényét.

Scagnetti 2013.07.13. 14:42:32

@Null Problemo: Mint feljebb írtam, pont ez a kompetencia hiányzik. Ezért van mindössze egyetlen előnyük a többiekhez képest. Mert persze a kompetencia azokból is hiányzik, de azok még le is égették magukat, míg ez az egyetlen dolog, ami az LMP-ről nem mondható el.

Scagnetti 2013.07.13. 14:46:48

@Blogger Géza: "A közmunkások Bajnai idején is csinosították a statisztikát (és más országokban is ugyanígy csinosítják), ebben semmi változás nincs."

Akkor mivel is jobb a jelenlegi csapat?

"Az adóváltozások miatt a többségnek nőtt a fizetése, ez egyértelmű az SZJA bevételekből is."

Ez úgy hazugság, ahogy van. A többség átlagbért vagy az alatt keres, és ezeknek mind csökkent. Nálunk a dolgozók 80%-ának bruttót kellett emelni, hogy ugyanazt a nettót megkapják. Csak az a néhány járt jól, aki amúgy is jóval többet keresett a többinél.

"Az IMF által kínáltnál OLCSÓBB volt az a kötvénykibocsátás, amivel sikerült finanszírozni a devizaszükségletünket."

Dehogy volt olcsóbb.

"No, ha ennyire el vagy távolodva a valóságtól,a akkor persze, hogy nem értesz semmit..."

Veled ellentétben én el tudom ismerni, hogy akit legutóbb támogattam, az nem érdemelte meg. Igaz, akkor sem az érdemei miatt támogattam, de még így is messze alulmúlta minden várakozásomat.

Blogger Géza 2013.07.13. 15:00:00

@Scagnetti: A te mintád akkor marhára nem reprezentatív. A dolláros kötvénykibocsátásunk pedig olcsóbb volt, mint amennyiért az IMF plusz hitelt adott volna.

"az IMF mindössze 0,09 százalékos "alapkamatot" határoz meg. Azonban a szervezet szabályai szerint, ha egy ország hitelt kér, akkor erre automatikusan 1 százalékos felár tevődik, vagyis a legkedvezőbb IMF-hitel kamata is 1,09 százalékról indul. Azt is figyelembe kell venni azonban, hogy ha egy ország túllépi IMF-kvótájának 300 százalékát, akkor az afeletti hitelre automatikusan további 2 százalékos kamatot számít fel a Valutaalap. Magyarország jelenleg a kvótája 374,61 százalékánál jár a szervezet honlapján található adatok szerint, vagyis egy újabb hitelfelvétel esetén a teljes összegre vonatkozna a 2 százalékos kamatfelár, amivel máris 3,09 százalékra ugrana egy esetleges hitel kamata. Ha egy ország három évig folyamatosan kvótája 300 százaléka felett van, akkor az további egy százalékpontos kamatfelárat jelent. Ha a fentiekhez hozzávesszük, hogy az IMF szabályzata szerint a lehívott hitel 0,5 százalékát ki kell fizetni jutalékként, míg a dollárkötvények esetében az ÁKK mindössze 12,5 bázispontos (azaz 0,125 százalékos) jutalékot fizet, akkor az látszik, hogy nem csinált rossz üzletet a kormány azzal, hogy a piacról biztosította a devizafinanszírozást, hiszen a négyszer akkora jutalékkal együtt az IMF-hitel drágább lett volna. "

m.napi.hu/tozsdek-piacok/tul_nagy_arat_fizetett_magyarorszag_a_dollarkotvenyekert.546629.html

Scagnetti 2013.07.13. 15:51:22

@Blogger Géza: A mintámról annyit, hogy kb. nettó 200 körül volt az a határ, amelytől FELFELÉ már jobban jártak a dolgozók az adóváltozással. Onnan lefelé az adójóváírás kivezetése miatt többet buktak, mint amennyit a 16%-kal nyertek.

És ma a többség nem keres nettó 200-at, a legtöbben valahol 100 és 150 között vannak (az átlagfizetés kb 140 nettó), ezek mind megszívták. Szóval legalább azt ne akarjuk bemagyarázni, amit mindenki láthat.

Az új sarcokról nem is beszélve. Egy átlagfizetést felvenni a bankból is kb. 800 forint lesz augusztustól. Csak az, hogy felveszed a saját pénzed. A bankadót és a többit természetesen ugyanúgy mi fizetjük meg, hiába hazudták az ellenkezőjét. A forinthitelem is többe kerül ma, mint két éve, dacára az alapkamat csökkenésének. A rezsicsökkentés is érdekes dolog, mert nekem pl. csökkenő fogyasztás mellett is emelkedett a rezsicsökkentett gázszámlám, szóval ezt sem látom sikertörténetnek. A vízszámla majdnem a duplája a két évvel ezelőttinek. Hogy a villany mennyivel emelkedett, azt majd ősszel megmondom.

Az IMF témáról sokféle értelmezést láttam már. Még a kormánnyal szemben leginkább elnézők is kb. egálra hozzák ki a két lehetőséget, és ebben általában nincs benne, hogy az IMF jelenléte nyugtatólag hatna a piacra. Na persze Viktorékra már kevésbé, és ugye erről szól valójában az egész.

Blogger Géza 2013.07.13. 16:16:24

@Scagnetti: Sajnos nagyon el vagy tévedve - ebben is. Miért kell ennyire égetned magad?

Marhára nem kellett havi nettó 200 ahhoz, hogy valaki jobban járjon: (Gyereken természetesen kiskorú eltartott értendő)

Havi bruttó 280eFt fizetés 0 gyerek mellett nettó jöv:

2010: 176 e Ft
2013: 183 e Ft

És persze még ennél jóval lejjebb is így volt..

Ugyanekkora bruttó mellett persze ha valakinek van mondjuk 2 gyereke, még többet javult a pozíciója.

Na most az összes többi is ekkora hülyeség, amit írsz. Ez nem "értelmezés" kérdése, ezek tények.

Scagnetti 2013.07.14. 13:34:47

@Blogger Géza: Itt maximum te égeted magad Viktorék hülyeségeinek fanatikus védelmével. Pont ugyanolyan vagy, mint a fanatikus gyurcsányisták, csak a kedvenced más.

Először is az a bruttó 280 még mindig messze az átlag fölötti fizetés, a többség ennek a közelében sincs. Miért nem a bruttó 180-ról beszélsz? Az sokkal több embert érint. Azok jó nagyot szoptak az új adórendszerrel.

Blogger Géza 2013.07.14. 14:22:23

@Scagnetti: Bocsáss meg, én nem azt mondtam, hogy bruttó 280 az átlagos fizetés (annál amúgy csak kb 15%-kal magasabb), én csak a hazugságaidat cáfoltam tételesen.

Scagnetti 2013.07.14. 16:54:28

@Blogger Géza: "Bocsáss meg, én nem azt mondtam, hogy bruttó 280 az átlagos fizetés (annál amúgy csak kb 15%-kal magasabb"

Én sem mondtam ilyet, szóval nem értem, minek írod ezt le. 226 000 volt az általam utoljára olvasott átlagfizetés,valamikor tavasszal. Ez azért nem 15%-ra van a 286-tól, de ez nem is számít, nem ez volt a fő probléma az általad írottakkal.

"én csak a hazugságaidat cáfoltam tételesen."

Semmit nem cáfoltál, terelni próbáltál sikertelenül. Azt mondtam, az átlagkereset környékén vagy ez alatt keresők (és a legtöbben ide tartoznak) rosszul jártak az adóváltozással. Te terelésnek idehoztál egy példát egy jóval magasabb fizetésről, ami már csak egy sokkal szűkebb réteg számára elérhető. Valóban ez a szűkebb réteg jobban járt, ahogy azt le is írtam már régebben. Csak talán nem őket kellett volna még jobban kitömni úgy, hogy közben attól vegyenek el, akinek amúgy is kevesebb van, és ezzel még jobban szétszakítani a társadalmat.

Blogger Géza 2013.07.14. 18:35:57

@Scagnetti: :D Sajnos pontosan visszaolvasható, mit hazudtál:

"A mintámról annyit, hogy kb. nettó 200 körül volt az a határ, amelytől FELFELÉ már jobban jártak a dolgozók az adóváltozással."

Ezt cáfoltam. Ennyi.

Egyébként a 2013. áprilisi átlagos munkajövedelem bruttó 239 eFt ( persze közfoglalkoztatottak nélkül, akiknek teljesen más a jogállás és a bérezése), ehhez viszonyítottam a 280-at.

Scagnetti 2013.07.14. 18:59:51

@Blogger Géza: Semmit nem cáfoltál. Egész másról kezdtél beszélni. A magasabb jövedelműekről, akik nem szenvedték el Orbánék hülyeségeinek következményeit, és mélyen hallgattál azokról, akik meg igen.

Egyébként szerinted normális dolog, hogy a legalacsonyabb jövedelműeket sújtsa leginkább egy adóváltozás, és a legmagasabb jövedelműek legyenek a legnagyobb kedvezményezettjei? Sosem voltam híve a szocik "fizessenek a gazdagok" című hülyeségének, mert csak azért büntetni valakit, mert jobban keres, szerintem nem szabad. Na de a csóróktól még el is venni pénzt, hogy azt is odaadjuk a jobban keresőknek, ez azért undorító.

Blogger Géza 2013.07.14. 20:28:57

@Scagnetti: Te egy különleges oktondi fajta vagy. Na még egyszer. Ha nem érted meg a körülötted lévő világot, tévképzeteid vannak, (egyelőre nagyon úgy néz ki), akkor először ezt kell letisztáznod magadban. Tehát:

Ezt írtad:

"A mintámról annyit, hogy kb. nettó 200 körül volt az a határ, amelytől FELFELÉ már jobban jártak a dolgozók az adóváltozással."

Ezzel szemben a valóság, amit képtelen vagy megérteni vagy elfogadni:

"Havi bruttó 280eFt fizetés 0 gyerek mellett nettó jöv:

2010: 176 e Ft
2013: 183 e Ft

És persze még ennél jóval lejjebb is így volt.."

Ennyi.

Scagnetti 2013.07.14. 21:15:29

@Blogger Géza: Direkt nem arra válaszolsz, amit írtam. Mert persze te is tudod, hogy mekkora geciség egy éhbérből élőtől elvenni még pénzt. Ezt csinálta imádott kormányod, és te tapsolsz nekik érte, és terelsz, csakhogy ne kelljen elismerned.
süti beállítások módosítása