Dióhéjban

Jelen fotelforradalmár 20-as éveit tapossa, Budapesten él, baloldali, patrióta, és a töke tele van a jelenlegi mainstream politikai garnitúrával.

Kontakt

Kérdés, óhaj, sóhaj:

fotelforradalom@gmail.com

Lájkolda

Friss topikok

  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @Viktor Mutyin: "Ostoba bolsevik ribanc. ... Ilyen buta fideszes ringyót még nem láttam eddig. M... (2015.02.18. 00:19) Így csinál Vologya hülyét belőlünk
  • otapi: @Surci11: "Azt megértem amikor valaki a Jobbikot az idióta programja meg az EU-ellenes vagy zsidóö... (2014.12.17. 19:27) Elég volt
  • eszim: @'it's cool to know nothing': -látom, te sem látsz a fidesz f*sznál tovább, de azt jól megideologo... (2014.11.08. 06:23) Bűnözőknek adózunk?
  • annamanna: @bölcsbagoly: Nézd, szerintem az internetadóval a kormány mesterségesen gerjeszti a hisztériát. Go... (2014.10.30. 19:45) Bűnözőknek nem adózunk! De akkor kinek?
  • Árpád Tóth: Amikor 1990-ben láttam a TV-ben Antall Józsefet, mint a Szovjet uralom utáni első szabadon választ... (2014.08.02. 08:00) Népesedési kényszer

Címkék

1956 (1) 2006 (1) 4K! (15) 8-1 (1) adócsalás (3) áfacsalás (2) alaptörvény (1) alkotmány (1) Ángyán József (3) árokásás (3) atomenergia (2) Audi (1) Baja (2) Bajnai Gordon (7) Bede Márton (1) bizonytalanok (1) bolondország (1) civilek (1) csalás (1) demagógia (1) demokrácia (9) DK (9) Edward Snowden (1) Együtt-PM (7) együttműködés (5) Együtt 2014 (6) elég volt (1) ellenzék (8) emlékmű (1) energiapolitika (1) fail (1) Fidesz (21) fidesz (1) foci (1) (1) futball (1) gyerek (1) gyerekvállalás (1) Gyurcsány (1) Gyurcsány Ferenc (4) HaHa (1) hazaárulás (1) hóhelyzet (1) Horváth András (2) internetadó (1) iskolarendszer (1) jelöltállítás (1) Jobb (1) Jobbik (8) Kálmán Olga (1) kampány (4) kampánycsend (1) Kerényi Imre (1) Kijev (1) kisgazdák (1) kis pártok (1) Kósa Lajos (1) közvélemény-kutatás (1) Lázár János (3) leépítés (1) legalizáció (1) Liberálisok (1) LMP (14) magyarugarizmus (1) Magyar Krónika (1) Magyar Telekom (1) március 15. (1) marihuána (1) Mesterházy Attila (3) Milla (1) MSZP (15) munka (1) nagyhatalmak (1) NAV (3) Németország (1) nemzet (2) Nemzeti Dohánybolt (1) nyugdíj (1) október 23. (2) oligarchák (1) Orbán Vikor (1) Orbán Viktor (1) Origo (2) Ororszország (1) Oroszország (1) összefogás (2) Összefogás (1) Paks (1) Párbeszéd Magyarországért (3) pártok (1) Pető Intézet (1) Pintér Sándor (1) pluralizmus (2) politika (5) program (1) Putyin (1) részvételi demokrácia (1) rezsicsökkentés (2) S. Ábel (1) Sáling Gergő (1) Scheiring Gábor (1) Schiffer András (2) stadion (1) szavazóutaztatás (1) szégyen (2) SZJA (1) szurkolók (1) társadalom (2) trafik (1) Trianon (1) újév (1) Új Pólus (1) Ukrajna (1) USA (1) vadászat (1) választás (3) választási program (1) választások (12) választás 2014 (4) Vida Ildikó (1) Vlagyimir Putyin (1) Y-generáció (1) Y generáció (1) Címkefelhő

Ne lépjünk az ukrán útra!

2014.02.24. 06:49 Kürtösch

Részben aggodalommal, de még inkább elszörnyedve figyelem az ukrajnai eseményeket. A „véres csütörtök” több szempontból is aggasztó híreket hozott. Egyrészt az ukrán belügyi alakulatok olyan eszközökkel léptek fel a tiltakozók ellen, amilyeneket semmilyen állampolgári erőszak nem indokolhat civilázált körülmények közt (gondolok itt leginkább az éles lőszer bevetésére, mint a civil lakosság feloszlatására használt „eszközre”). A másik oldalról félelmetes látni, hogy kétes támogatottságú felfegyverzett (valószínűleg szélsőjobboldali) csoportok is szerepet játszanak az ukrán forradalom alakításában.

Forrás: Wikipedia

Ebből a helyzetből egyvalaki biztosan nem fog profitálni: az ukrán nép. Ahogy a Fent és Lent blog is írja: itt az új hidegháború, Ukrajna pedig egy hadszíntér, miközben az ország gazdasága az összeomlás szélén áll. A mostani események nem sok pozitív alternatívával kecsegtetnek számukra: csak rossz és még rosszabb forgatókönyvek vannak. Ráadásul azt sem látni nagyon, hogy az orosz és a nyugati közeledési szcenáriók közül melyik milyen változatot képvisel. A forradalom ugyan jelenleg győzött, valószínűleg májusban választások, de hosszú távon mégsem tűnik még mindig túl rózsásnak a helyzet.

Mindettől függetlenül érdemes levonni néhány tanulságot ránk, magyarokra nézve is. És itt elsősorban nem a jelenlegi válságra gondolok, hanem az ide vezető útra.

Keleti szomszédunkban ugyanis nem fél év alatt alakult ki ez a helyzet. A rendszerváltás itt még annyira sem volt tiszta mint nálunk: az országban mindig hatalmas volt a társadalmi szakadék, a közhatalmat pedig valójában nem a nép gyakorolta választott képviselői útján, hanem a politikai-gazdasági hatalmi csoportok (értsd: oligarchák), eközben nem jelentéktelen az orosz befolyás az ország ügyeire, a szervezett bűnözésről és a posztkommunista állambiztonsági szervek átmentett hatalmáról pedig nem is beszélve. És pontosan ez Ukrajna legnagyobb tragédiája: ilyen erőviszonyok mellett sosem volt valós esélye a népnek arra, hogy a szó valódi értelmében demokratikus módon dönthessen a saját sorsáról.

A nyugati média (beleértve a hazai liberális orgánumok egy részét is) persze próbálja a jelenlegi tiltakozásokat Nyugat vs. Kelet meccsként bemutatni, de néhány beszámoló azért jobban árnyalja a képet: a közembert nem az érdekli elsősorban, hogy az IMF-től vagy Putyintól kap gazdasági segélyt (és kerül ilyen módon függőségbe), hanem az, hogy az oligarchák és az általuk irányított szűk politikai elitcsoportok mikor takarodnak el ez életükből. Ők ugyanis gyakorlatilag bármit megtehetnek egy 48 millós országban, úgy, hogy közben Vlagyimir Putyinnak nagyobb beleszólása van abba, hogy ki legyen Ukrajna politikai vezetője, mint az ukrán népnek. Utóbbinak a vezetőváltásra választási ciklus közben esélye sincs. Na ebből van az ukrán utcák emberének elsősorban elege. Ismerős érzés?

Ha igen, akkor ezen a ponton érdemes párhuzamot húzni kis hazánkkal. Szerencsére nálunk korántsem olyan súlyos a helyzet, mint Ukrajnában, és nem is hiszem, hogy itt valaha éles lőszerrel lőnének a tüntetők közé. Elég cudar világ lenne, ha ez egy EU és NATO tagállamban olyanformán megtörténne, mint Kijev utcáin. A válságtünetek viszont mindenesetre elgondolkodtatóak. Erről a Média Panda blog már írt egy remek kis összefoglalót, én ezt a listát kicsit bővíteném és mélyíteném.

Az oligarchák uralma. Magyarországon a két politikai blokk között egy alapvető különbség van (több egyébként a hajtogatott frázisokon kívül nem nagyon): amíg a hazai balliberális értelmiség a globalizálódó világban a Nyugat kiszolgálója kíván lenni, addig a „nemzeti” jobboldal gazdasági „szabadságharcot” vív. Utóbbi ne tévesszen meg minket: ugyanúgy megfekszenek a külföldi tőkének, de közben igyekeznek megerősíteni a „nemzeti nagytőkéseket” is. Utóbbira talán a legkézenfekvőbb példa Simicska Lajos. Ő több mint egy párt (akkor is, ha történetesen az a Fidesz) gazdasági hátországának irányítója: sejthető módon politikai döntéseknél is döntő szava van (állítólag Paks II. is az ő nyomására lett aláírva, ami nem elképzelhetetlen, főleg ha belegondolunk, ki is lett a hazai roszatomos strómancég feje). Persze Lajosunk nincs egyedül, elég csak kinyitni az Átlátszó oligarchahatározóját. Na most az ilyen alakokhoz hasonló arcok menekülnek hanyatt-homlok Ukrajnából is.

A demokratikus intézményrendszerek leépítése és korrupció. Ezt talán nem kell különösebben ragozni: az oligarchák a pártokat uralják, a pártok pedig az elvben független demokratikus intézményeket. Nem kell Ukrajnáig menni, hogy ilyet lássunk, ez kis hazánkban is már megvalósult álom: gyakorlatilag nincs olyan állami szervezet, ahol nem valamiféle fideszes potentát ülne, vagy a működésére a Pártnak ne lenne közvetlen vagy közvetett befolyása. Egy ilyen országban nincs semmiféle garancia arra, hogy akár az igazságszolgáltatás, a rendvédelmi szervek vagy a média ellenőrizni tudnák vagy akarnák a hatalmon lévőket. Ez pedig a korrupció melegágya, az oligarchák zsebének kellő mennyiségű adópénzzel való kitömésének eszköze.

Növekvő társadalmi különbségek. Míg a fent említett szűk elitréteg gazdagszik és gyarapodik, addig tömegek csúsznak a létminimum alá. Ukrajnában sokkal durvábbak ezek a különbségek, de a jelenlegi kormány nyíltan gazdagokat támogató és közben szegényellenes politikája „jó” úton jár annak a bizonyos ollónak a szétnyitásában.

Társadalmi vízió nélküli pártok. Az ukrán Régiók Pártja nem ideológiát követ, nem elvek és társadalmi víziók mentén politizál, hanem szigorúan pillanatnyi érdekeket képviselve irányítja az országot. Ez a viselkedés sem áll túl távol a jelenlegi elit pártjaitól: szemrebbenés nélkül képesek rövid vagy hosszú időn belül is a saját köpésük alá állni, mindezt a lehető legtermészetesebb mosollyal. Persze nem meglepő dolog az sehol sem a világban (még a Nagy Nyugaton sem), ha egy politikus hazudik, de azért a durva csapongásnak is vannak határai. Vagy éppen nincsenek, és olyankor köttetnek például paksi paktumok.

Nemzetközi hintapolitika. Egyértelmű különbség Ukrajna és Magyarország között, hogy előbbi a Szovejunió része volt, utóbbi pedig az Európai Unió és a NATO tagja. Közös tulajdonság azonban, hogy kelet-európai országként mindkettőre szüksége van/lenne a Nyugatnak (elsősorban gazdasági értelemben felvásárlópiacként) és az oroszoknak egyaránt. Ezt a két tűz közötti állapotot Orbán és Janukovics egyaránt egyfajta csikicsuki módon próbálja megoldani: hol az EU/Nyugat-nak tesznek gesztusokat, hol az oroszoknak/Keletnek (bár az efféle gesztusok sokszor csak a hazai választóközönség hitének megerősítését szolgálják, kettős beszéd, én így szeretlek). Ukrajna példáján látni, hogy ez rövid távon lehet jó ötletnek tűnik, hosszabb távon azonban elkerülhetetlen konfliktusokhoz vezet. Ezt jelenleg a magyar kormány és csatolt intézményei (pl.: Magyar Rádió) még nem látják, és készséggel dörgölőznek Putyin atyuskához. De ami késik nem múlik! Előbb-utóbb a felek megunják ezt, és válaszút elé kerülünk. Történelmünkben akadt már néhány ilyen helyzet, egyikből sem jöttünk ki túl jól.

A fenti válságtüneteken túl is lenne még miről beszélni (a kommunista állambiztonság rendszerváltáskori szerepétől kezdve a szervezett bűnözésen át sokmindenre lehet itt gondolni), a teljes felsorolás azonban meghaladná eme blogposzt kereteit. Egyvalamit azonban bizton merek állítani: a fenti tünetek jó eséllyel ki sem alakultak volna, ha egy demokratikus rendszerben a választópolgároknak lehetősége lenne valóban beleszólni a közügyekbe és ellenőrzést gyakorolni a hatalmon lévőkkel szemben. Sőt továbbmegyek: egyedül ez akadályozhatja meg, a tömegek radikalizálódását, és jelenthetnének megoldást a mostani ukrán válsághoz hasonló helyzetekben. A megoldás neve pedig: részvételi demokrácia.

Azoknak akiknek nem ismerős ez a fogalom javaslom fellapozni például a 4K! programját, azon belül is a demokráciára vonatkozó részt. Aki erre nem hajlandó, annak összefoglalom: a részvételi demokrácia lényege, hogy ugyan a nép választott képviselők útján gyakorolja a hatalmat, de egyrészt nem csak a politikusok hatalomra segítésében dönthetnek, hanem az onnan való visszahívásról is (például helyi szinten a polgármester személyéről, országos szinten pedig a parlament feloszlatásáról), illetve bizonyos kérdéseket csak népszavazás dönthet el (pl.: alkotmánymódosítás). Mindennek természetesen meg kell adni a szabályozott kereteit, hogy senki se élhessen vissza ezzel az eszközzel (pl.: helyi vezetők visszahívása csak a ciklus második felében, parlament feloszlatásáról népszavazás ciklusonként maximum egyszer 50%-os érvényességi küszöbbel, népszavazási napok). Egyszerűen szólva a részvételi demokrácia a képviseleti demokratikus rendszert ellensúlyozza és ellenőrzi (de nem helyettesíti).

Ahhoz, hogy elgondolkodjunk ezen a felvetés jogosságán, ugorjunk vissza az időben, egészen 2006-ig! Az akkori hazai tüntetések és zavargások kirobbantó oka egyértelműen az volt, hogy Gyurcsány Ferenc a demokratikus játékszabályokra fittyet hányva nem mondott le az őszödi beszéd után (holott egyértelműen megbukott a választók szemében). Ha akkor lehetőség lett volna demokratikus keretek közt leváltani a kormányt és új választásokat kiírni, biztos vagyok benne, hogy máshogy alakultak volna az események. Mivel azonban a lakosság nem rendelkezett ott sem alkotmányos eszközökkel ahhoz, hogy elküldje az egyébként megbukott, de hatalmához ragaszkodó vezető(ke)t, a megmozdulások könnyű táptalajt jelentettek a szélsőséges csoportok és a rendőrség azonosítószám nélküli akciózásaihoz. Ha akkor van lehetősége a népnek feloszlatni az törvényhozást, és új választásokat kiíratni, akkor az sokkal egyértelműbb helyzet lehetett volna, és sokkal könnyebb lett volna a szélsőséges elemeket leválasztani az egyébként jogos tiltakozó megmozdulásokról.

Persze a részvételi demokrácia ötletének is vannak ellenzői, általában azt szokták mondani, hogy destabilizálja és kiszámíthatatlanná teszi a politikai rendszert. Ezzel én több ok miatt is vitatkoznék. Egyrészt a részvételi demokrácia nem összekeverendő a bázisdemokráciával: ennek a formának is vannak szabályai, ész nélkül nem lehet mindenről hetente népszavazást tartani. Másrészt ahogy 2006-ban itthon, úgy most Ukrajnában is láthatjuk, hogy hova vezet az, ha a hatalmon lévő elit leválthatatlan, nincs az állampolgárok kezében semmilyen eszköz az erőszakos megmozdulásokon kívül, amivel elérhetné a célját. A jelenlegi rendszer csupán a jelenlegi elitnek jó, mert ellenőrizhetetlenné teszi őket. Ez pedig előbb-utóbb biztosan válságokhoz vezet.

Tisztában vagyok azzal, hogy nem holnap lesz az a nap, amikor széles körben elterjed ez a féle demokratikus rendszer, és addig még sok erőszakos és kevésbé erőszakos helyi kormányellenes megmozdulás lesz világszerte. A kérdést azonban már most feltehetjük: mi a fontosabb? A választói akarat érvényesülése vagy a vélt stabilitás megőrzése? Egy biztos: ha a jelenlegi politikai-gazdasági garnitúrán múlik, simán belecsúszhatunk egy ukrán válsághoz hasonló helyzetbe.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelforradalom.blog.hu/api/trackback/id/tr975825742

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ukrajna: egy negyvennyolcmilliós Paks 2014.02.24. 13:44:12

Ez a poszt Paks II.-ről és a nemzeti oligarcharendszerről szól. Ukrajnában polgárháborús helyzet alakult ki. Adott egy olyan posztszovjet állam, amelyik a gazdasági és társadalmi átalakulásból felemás eredményt tudott kihozni. Emellett erős függé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belgabela 2014.02.24. 13:04:15

@miva?: Biztos. Te annyi atomerőművet építettél már, hogy csak tudod.

Vagy segédmunkában nyomod?

Sírköves Slomó 2014.02.24. 13:04:19

@miva?: ??? Miért a közgép alvállalkozói Svájciak?

Hannibal ante portas 2014.02.24. 13:04:45

Hát akkor ne lépj, mármint az ukrán útra. Maradj szépen ülve a kis foteledben.

DezInf 2014.02.24. 13:05:42

@maxval a gondolkodó birca:

Te bírka, simlicska kicsoda?
Nyerges,Széles......?

Hozzájuk igazítják a törvényeket, a jogszabályokat az egész közbeszerzési eljárást!

Látszik, hogy Bulgáriában élsz, fidex médiát legelsz, a maradék eszed meg elfüstölöd.

Foglalkozz már a bolgár belpolitikával, szerintem nagyon hiányolnak ott, mert itt csak egy kibic fűzabálónak láccol :)))

Hannibal ante portas 2014.02.24. 13:07:00

@miva?: igazi örömet szereznek a hozzáértő kommentjeid, így hétfőn déltájban. Kifogyhatatlan vagy, ami a szamárságokat illeti. De izgi, mindenesetre, ahogy belelátni vélsz ebbe-abba.

Spacecake 2014.02.24. 13:08:38

ha akarnank se tudnank arra az utra lepni...

miva? 2014.02.24. 13:08:51

@Sírköves Slomó: akkor miért fontos, hogy a bonyolító milyen tulajdonú? ha nem lopnak, akkor miért is számít?

@belgabela: egyet sem, csak épp ebből diplomáztam anno
Megtisztelve érzem magam, hogy szólítani méltóztatott Kegyelmes Úr. Meggyőzött felkészültségével és árnyalt stílusával. Köszönöm!

DezInf 2014.02.24. 13:09:41

@mikka:

Bacod!!!! Mi lesz a fidex-kdnp-jobbik-CÖF melegekkel ????
Ha ők nem szophatnak, mi lesz az országgal??????

Még hibás törvényeket hoznak majd az ípaggyajikon?

Kell ez nektek?

Hol fognak akkor a jobbikos politikusok rúdtáncolni, farkatvillogtatni, ha te megtiltod nekik a szopást?

Te leszel a végén a nép ellensége, kis pedrofil :)))

belgabela 2014.02.24. 13:09:44

@Sírköves Slomó: A legszebb, hogy megnézhetnék a Közgép honlapján, hogy mennyi melót csináltak a bolsik alatt, de inkább beszélnek faszságokat. Hihetetlen igénytelenség.

Mellesleg azét ott van még a Swietelsky is vagy a KÉSZ, esetleg a Colas Alterra, vagy a Betonút és lehetne folytatni, de a legnagyobbak valóban ezek.

doktor.dikhed 2014.02.24. 13:10:03

Jól írták korábban. Ukrajnában a tüntetőknek nincsenek konkrét politikai céljaik. Egyszerűen elegük van az élősködőkből és meg akarnak szabadulni tőlük.

Itthon a szavazni nem akarók, bizonytalanok tömege lassan nagyobb mint a biztos szavazóké. Nekik is csak elegük van a rendszerből és meg akarnak szabadulni az élősködőktől.

A haza politika több évtizedes hazugsága, hogy elhitette, hogy jobb- és baloldalra lehet/kell osztani a hazai politikát. Így a szavazóknak identitást adott és biztosította a két oldal uralkodó pártjainak túlélését.

Mi az eredménye? Az országra rohadtak az előző rendszer köpönyegforgatói és az utódaik, akik hozzá nem értésükön kívül csak oligarchákat adtak az országnak, akik nem engedélyezik a rendszerváltást.

Ukrajnának talán most fájni fog, de fájni is kell, mert ha a változás nem fáj, akkor az nem igazi változás és nincs rendszerváltás.

Mi nem merjük vállalni azt a kis fájdalmat. Hiszünk, amikor alaptalanul az ígérik minden jó lesz. Aztán amikor az ígéretek mögül előmászik a nyomor, már nagyon fog fájni.

belgabela 2014.02.24. 13:11:24

@miva?: Neked feltétlen elhiszem. Miből diplomáztál? Építészetből?

miva? 2014.02.24. 13:14:43

@belgabela: magfizikából kérdezz nyugodtan :D

Sírköves Slomó 2014.02.24. 13:15:10

@miva?: 'akkor miért fontos, hogy a bonyolító milyen tulajdonú? ha nem lopnak, akkor miért is számít?'

építsenek ingyen? a munka amit végeznek végezze magyar ne Strabag.

Rátóti Mutyikos 2014.02.24. 13:15:13

meselje mar el vki hogy ez a bolgar fidesznaci barom hogyan tud minden blog elso hozzaszoloja lenni?

belgabela 2014.02.24. 13:15:30

@doktor.dikhed:

"Itthon a szavazni nem akarók, bizonytalanok tömege lassan nagyobb mint a biztos szavazóké. Nekik is csak elegük van a rendszerből és meg akarnak szabadulni az élősködőktől."

Adatok erre a marhaságra?

Az én gyerekeim se mennek el, de csak azért mert nem érdekli őket. Kurvára nem elégedetlenek. A lányom Németországból jött haza, mert itt is majd ennyit tud keresni, mint ott keresett.

Szóval honnét veszed azt az ökörséget, mikor mindig olyan hatvan-hetven százalék megy el?

miva? 2014.02.24. 13:16:26

@Sírköves Slomó: de hát az alvállalkozó épít, nem? az meg magyar szerinted is mindegyiknél, nem?

belgabela 2014.02.24. 13:17:39

@miva?: Ja. Akkor értesz az erőműépítéshez is, különös tekintettel, annak folyamatára és az ottani lehetőségekre.

Elég nehéz elhinni, hogy van aki tanult és azt képzeli ért mindenhez, ahhoz is, amihez lövése sincs.

Sírköves Slomó 2014.02.24. 13:17:45

@belgabela: Nem igénytelenség. A szociknak csak olyan szavazói vannak, akik még 2010ben is rájuk szavaztak. Vagyis gerinc nélküli, analfabéta élősködő férgek. Nem kell itt kampányt bonyolítani, a bizonytalanokat nem érdeklik, róluk lekéstek.

belgabela 2014.02.24. 13:18:29

@miva?: Mondom, hogy nem értesz hozzá.

Azért okoskodj bátran!

Sírköves Slomó 2014.02.24. 13:18:30

@miva?: Ha csak az alvállalkozó építene, nem lenne fővállalkozó.

miva? 2014.02.24. 13:18:39

@belgabela: hát ha neked a lányod németországban azonos munkakörben ugyanennyit keresett, akkor egy zseni. Sokan meg azért mennek el, mert leszól a HR-ről valaki, hogy fáradjon fel az igazgató úrhoz, mivel a facebook-on lájkot nyomott a millára. Nem is a pénz miatt.

belgabela 2014.02.24. 13:20:13

@Sírköves Slomó: Rólam is.:)) De én nem vagyok bizonytalan (bár, ha lennék kizárt, hogy egy ilyen társaság meggyőzne), csak a Fideszre nem fogok szavazni. A bolsikra meg elvből soha.

miva? 2014.02.24. 13:22:14

@belgabela: igazad van, te érted a dolog csínját? mi lesz a hulladékkal? ezt nem tudom ugyanis. A bolygón sehol nincs olyan tároló, amilyennek az üzembehelyezését az építési munkák megkezdésétől számított 20 éven belül elvállaltuk. Na szakértő bélám? Hogy lesz ez?

@Sírköves Slomó: Térjünk vissza a vitához. Arról beszélünk, hogy egy fiktív fővállalkozó tisztességesen megépít valamit magyar alvállalkozókkal, és ez rosszabb, mint ha egy magyar fővállalkozó megépíti ugyanezt ugyanezekkel, és közben lop. Ugye? Ezen vitázunk? Béla ne érdekeljen, ő csak fröcsögni jár blogokra.

belgabela 2014.02.24. 13:23:33

@miva?: Képzeld. És zseni. Ma itt is vezet egy részleget. Kevesebbe kerül mintha egy németet küldtek volna ide. Azok itt csak dupla pénzért vállalnák el a munkát. Mert ez nekik idegeneben van. Ennyire egyszerű.

Ezt egy magfizikus végig képes gondolni, ha nem csak szájalni akar. Vagy nem?

belgabela 2014.02.24. 13:24:15

@miva?: Ne terelj! Ez így nagyon kevés.

Sírköves Slomó 2014.02.24. 13:24:27

@miva?: te állítod hogy lop, az meg nem sok.

belgabela 2014.02.24. 13:26:55

@Sírköves Slomó: Ért hozzá. Mégiscsak atomfizikus, vagy mi? Ha igazat mond.:))

mikka 2014.02.24. 13:28:08

@miva?: nagyon szívesen, barmikor, bárhol

miva? 2014.02.24. 13:29:38

@csentecsa: A franciák elég meredeken kezelnek olyan dolgokat, mint pl a betonkapszulák betonjának elöregedése, amit a lassú neutronok okoznak. Az oroszok sokkal megnyugtatóbbak, mint kivitelezők. Nem ezek a bajaim, hanem az, hogy a roszatom beleszól az árképzésbe, hogy honnan veszünk fel hitelt, hogy nem kiegészítő üzemmódra alkalmas erőművünk lesz, és a legsúlyosabb, hogy mi lesz a hulladékkal, mert különösen rossz helyzetben vagyunk egy pici alapterületű országban, ahonnan nehezen folyik el bármi, és nincs technológia, csak az ideiglenes tárolásra. Ezért nem szabadott volna ripsz-ropsz ilyen szerződést tető alá hozni. Mi nem ért rá ezen 2-3 évet, hogy a szakma megvitathassa a lehetőségeket?

miva? 2014.02.24. 13:31:44

@Sírköves Slomó: nem én állítom. tekintsd meg az eurostat vagy az olaf adataiban a korrupciós felárunkat, és ez ráadásul egy gondolatkísérlet, mert nyilván lopna a másik is. szóval ha van egy pl. skót cég, aki nem lop, akkor miért rosszabb ez, mint ha van egy magyar, aki lop? továbbá hogy várhatja el akkor a magyar cég, hogy bárhol európában tendert nyerjen, ha itt ilyen szemérmetlenül lejt neki a pálya?

a nemzet fogatlan provokátora 2014.02.24. 13:31:49

@miva?: Hát azért a pályáztatás során is igen sok korrupció, meg szabálytalanság adódik, ahogy ez a korábbi évtizedben számos esetrben megmutatkozott. Egy korrupciótól ilyen erősen érintett országban legalábbis kétséges a pályázati rendszer eredményessége..

laci_52 2014.02.24. 13:33:01

Kormányunk az ukrán út felé tereli az országot, de egyelőre megússza a balhét, ugyanis a magyar birka nép, jóval nehezebben lázad fel, mint az ukrán.

Orbánnak azért vigyáznia kellene, hogy ne feszítse túl a húrt.

Valahol olvastam: forradalom akkor lesz, ha már túl sok embernek nincs vesztenivalója, nálunk még nincsenek elegen az ilyenek.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.02.24. 13:33:57

@miva?: Lehet hogy a skót cég "nem lop" viszont tejel azért a megfelelő embernek hogy rá szabják a pályázatot és tuti ő nyerjen.

Sírköves Slomó 2014.02.24. 13:34:30

@miva?: mit hadoválsz?

mutasd a forrást hogy Simicska és a Közgép mit lop.

belgabela 2014.02.24. 13:35:19

@a nemzet fogatlan provokátora: Fogalmatok nincs a világról. Mindenhol (ismétlem, mindenhol), van korrupció. Csak van ahol olyan régen csinálják, hogy a módszerek sokkal kifinomultabbak. Európa szinte összes nagy országában üzletelek, plusz Kínában.

belgabela 2014.02.24. 13:37:06

@Sírköves Slomó: Csak nehogy a bíróságon kellejen bemutatnia! Ma már itt is el lehet követni a nagy nyilvánosság előtti becsületsértést. És úgy tudom, van is aki figyeli.

belgabela 2014.02.24. 13:38:26

@laci_52: Ülj le Lacikám! Most nem jött be a lázítás.:))

Lásd be öreg vagy már, itt sem hallgat rátok senki.:))

miva? 2014.02.24. 13:43:20

@Sírköves Slomó: www.againstcorruption.eu/wp-content/uploads/2012/09/WP-7-Diagnosis-of-Corruption-in-Hungary-new.pdf

"Finally, a perception survey points out the fact that corruption in the country is definitely growing in the last 5-10 years (Szántó and Tóth 2008: 88) and the businesspeople estimate that the corruption fees constitute between 3-25% of a given transaction (TI GCR 2009: 344)."

Azóta csak nőtt. Most ennyit találtam, de ha gondolod, keresek neked 2012-est is, ott 35% van.

miva? 2014.02.24. 13:45:04

@belgabela: Érdekes, hogy egyébként értelmes vita folyik az oldalon, és te mégis indokoltnak érzed a hozzászólásaid hangnemét. Miért? Mesélj róla, kérlek!

belgabela 2014.02.24. 13:45:23

@miva?: Te nem arról beszéltél, amiről kérdeztek, már megint.

Komolytalan ember vagy. Egy propagandista.

miva? 2014.02.24. 13:46:27

@belgabela: Miről beszéltem? Miről kérdeztek? Mit propagálok?

randomuser1 2014.02.24. 13:47:39

tökjó cikk.
ha minden erőmet összeszedem, egy közös pontot tok felhozni az ukrán és magyar közt, és az a szalonna.
se történelmi, sem kultúrális, etnikai, semmmiféle szájbavert aspektusban nincs a két ország közt semmiféle átfedés.

miva? 2014.02.24. 13:48:22

@csentecsa: Jó, Megtalálható a tv a parlament honlapján. Gábriel arkangyal belinkelte mindenhova. Olvassátok végig!

belgabela 2014.02.24. 13:49:08

@miva?: Kivel vitázol te komolyan? (ez amit elővezetsz a komoly vita nálad? szánalmas.) Mire válaszoltál a kérdésnek megfelelően?

A propagandistákat csepp IQ-val ne is haragudj, de nem tudom komolyan venni! Bármennyire is kellemetlen ez neked, hogy lelepleződsz minduntalan.

És azért, hogy te szabadon és magad teljes megelégedésére hazudozz, nem fogok úgy tenni, mintha értelmesnek tartanálak.

miva? 2014.02.24. 13:50:24

@belgabela: Miről kérdeztek? Mit válaszoltam? Mit propagálok?

Három kérdés, egyetlen hozzászólásodhoz. Ugye te arra válaszoltál, amit kérdeztem.

Csodálatos

belgabela 2014.02.24. 13:50:48

@Emmanuel Goldstein: Hát azonosságokat, azt még nem hoztak fel. Hablatyolnak össze-vissza, mert azt követeli meg a párt.:))

doktor.dikhed 2014.02.24. 13:52:36

@belgabela:

www.tarki.hu/hu/research/elect/

www.stop.hu/belfold/kire-voksolna-az-a-kisebbseg-amely-egyaltalan-hajlando-szavazni/1039667/

tenytar.blog.hu/2013/02/27/partok_tamogatottsaga_2014-ben_ujrazhat_a_fidesz

Pár gyors link. A bizonytalanok aránya magasabb mint a biztos pártválasztóké.

Persze, nem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy minden bizonytalan elégedetlen, de ha elégedettek, akkor miért nem a jelenlegi rendszerre szavaznak?

belgabela 2014.02.24. 13:52:43

@miva?: Te hülye vagy? Válaszolsz egy kérdésre, amit már elfelejtettél? Akkor nem csoda, hogy másról beszélsz, mint amit kérdeztek. Én nem vagyok fejlesztőpedagógus. Ott keress segítséget!

belgabela 2014.02.24. 13:55:26

@doktor.dikhed: A bizonytalanok és a nem szavazók két külön kategória. (Ugye csak a nem szavazó tesz az egészre?) Azért kár volt ennyit dolgozni!

Én is bizonytalan vagyok, de biztos abban, hogy megyek szavazni.

Nem azért elégedettek, mert a pártok jót tettek velük. A maguk erejéből.

miva? 2014.02.24. 13:55:46

@belgabela: Te mondod, hogy nem válaszolok tisztességesen. Kérlek te válaszolj tisztességesen!

Mit kérdeztek tőlem? Mit válaszoltam? Mit propagálok?

Válaszok?

Vagy "Te nem arról beszéltél, amiről kérdeztek, már megint.

Komolytalan ember vagy. Egy propagandista."

Nem én mondom, hanem te magadról!

belgabela 2014.02.24. 13:59:41

@miva?: Szegény hülye. Te ebben éled ki magad?

Mondtam már. nem én vagyok az ápolód, se a fejlesztőpedagógusod. Ha nem emlékszel mire válaszoltál, akkor mit kezdjen veled egy épelméjű ember?

miva? 2014.02.24. 14:00:23

@belgabela: Ja? Neked nem kell arra válaszolni, amit tőled kérdeznek?

Kezdem érteni.

miva? 2014.02.24. 14:01:54

@belgabela: Egyébként a kérdéseket a válaszokkal együtt megtalálod itt, kicsit feljebb. Ráadásul senkinek nem volt problémája a kapott válaszaimmal, kivéve neked, te meg nem kérdeztél semmit.

belgabela 2014.02.24. 14:02:53

@miva?: Na! Végre! Kezded érteni. Még te is. Pedig szerintem elsőre is teljesen világos volt. Nem akarok rajtad dolgozni. Csak szóltam, hogy kilátszik, ahogy hazudozol. Hogy ragozod, csak igazol.

doktor.dikhed 2014.02.24. 14:06:53

@belgabela: A bizonytalanok és a nem szavazók nem választhatók külön.

A többit nem nagyon értem, mire írod.

A lényeg, hogy 40%-ot a szavazásra jogosultak közül nem tudnak megszólítani a pártok.

Ennek egy része biztosan egyébként se menne el szavazni, de ha csak harmada szavazni akaró elégedetlen, akkor is iszonyatos tömegről beszélünk.

miva? 2014.02.24. 14:08:44

@belgabela: Mit hazudtam? Nem kezdem érteni, hanem azt látom, hogy terelsz és csúsztatsz. Én utánaolvastam a kommentjeidnek, így tudom, hogy miket szoktál kommentelni, ezért minden világos. Te is utánaolvashatsz az én kommentjeimnek. Az MSZP, a DK, Bajnai, Jobbik éppen olyan elfogadhatatlan a számomra, mint a Fidesz. Tekintsd meg. És az is volt 4 éve is. Te viszont mit mondhatsz el magadról? Csak a mostanihoz hasonló, érzelemirányított "veszekedést". Vagdalkozást, gyűlölködést, magas lódól lesajnálást, miközben arra nem válaszolsz, amikor visszakérdezek a vádjaidat illetően.

Legközelebb akkor válaszolok, ha előbb tisztázod azt a három kérdést, hogy

Mit kérdeztek tőlem?

Mi volt a válaszom?

Mit propagálok?

Mert addig komolytalan ember vagy a saját meglátásod szerint is.

Ugye világos?

miva? 2014.02.24. 14:09:20

@doktor.dikhed: Teljesen hiába. Nézd meg a vitánkat! :D

belgabela 2014.02.24. 14:12:31

@doktor.dikhed: Dehogynem. A bizonytalanok csak pártot nem választottak egyenlőre, de elmennek. A nem szavazók meg különféle okokból tesznek az egészre. Ez komoly különbség. Majd mindig és majd mindenhol (ahol nem kötelező), olyan harminc-negyven százalék nem megy el. Őket semmilyen ország, semmilyen pártja nem tudja megszólítani. Tesznek a politikára.

Te kérdezted, miért nem mennek el a gyerekeim, ha jó nekik. Azért nem, mert nem a pártoknak köszönik, hogy jó nekik, hanem a saját erejüknek. Miért is lennének bárkinek hálásak. Én azzal nem értek egyet, hogy nem mennek, de mivel már elég régen felnőttek....

miva? 2014.02.24. 14:15:42

Hiába no. Nehéz a vagyonőrök helyzete!

belgabela 2014.02.24. 14:21:43

@doktor.dikhed: Szerintem olyan nincs is, hogy szavazni akaró elégedetlen. Mert, ha akar, akar elmegy. Ha meg nem, akkor nem szavazni akaró. Mi akadályozza meg azt, aki akar, hogy elmenjen, hacsak az nem, hogy egyik párt sem teszik neki. Dehát, most indulnak vagy tízen biztos. Ha ebből sem lehet választani, a Munkáspárttól, a Szocdemeken keresztól, a Jobbikig, akkor miből?

doktor.dikhed 2014.02.24. 14:23:00

@miva?: Ja, látom.

Egyénként, olvasva a hozzászólásokat, általános lépés, hogy ha szóba kerül Paks, akkor az atomerőmű szükségességére terelik a szót, mintha ez a vita az atomellenesek és a mellette állókról szólna, pedig nem. Egyáltalán nem.

Itt arról van szó, hogy elköteleztük magunkat az oroszok mellett több évtizedre, aminek nem lehet pozitív hatása és a kormány sem tudott mellette egyetlen valós érvet sem felhozni.

randomuser1 2014.02.24. 14:26:20

amúgy, most kéne visszakérni a keleti határvidéket, tökjó környék, kárpátoknak fenyvesekkel vadregényes tája meg ijjenek, pluszba miénk lesz a szélesnyomtávú vasúti szakasz egy része, azzal elég sok pénzt lehet szakítani ha mi üzemeltetjük a tranzit átrakodókat egész európának :)

miva? 2014.02.24. 14:29:10

@doktor.dikhed: De még ez sem igaz. Amennyire tudom, tényleg az oroszokkal a legjobb megéppíttetni egy ilyesmit. Csak nem pont ilyent, nem pont így, és pláne nem az ismeretlenbe ugorva. Egyszer leírtam a droidoknak a bomlási sort, aminek úgy a 4. lépése körül van valami rettenet, ami kezelhetetlen, és veserákot okoz. Természetesen nekünk nem fog, mert valamiért mi tudunk olyan tárolót építeni, amilyen sem az oroszok, sem az amerikaiak nem. senkinek nem probléma, hogy 35 év múlva 40000 tonna brutál sugárzó cuccot el kell raknunk valahova. Végleg, mert van egy olyan előírás, hogy nem lehet ideiglenes tárolók közt hurcolni akárhányszor a cuccot. Ez valamiért nem baj.

belgabela 2014.02.24. 14:31:07

@doktor.dikhed: Kivéve, hogy most is az oroszoké van itt van és négy százalékos kamatra harminc évre adták a kölcsönt (bármikor előtörleszthető), amit más (hiába kérték) nem adott.

Az meg kb. ezt jelenti:
Államháztartás nem konszolidált adóssága
2002Q2 (2002 2. negyedév) 8,919.3 (milliárd forint)
2010Q2 (2010 2. negyedév) 22,395.8 (milliárd forint)

22,395.8 milliárd forint -
8,919.3 milliárd forint =
13,476.5 milliárd forint (4,5 db Paks II-nyi összeg).

Ha az nem fájt, ez miért is fáj?

Egyébként meg az csekélyértelművel nem vitatkoztam eddig sem, és nem is kértem fel mást döntőbírónak. Ép ember ilyet nem tesz.

Ha már beleszóltál.

belgabela 2014.02.24. 14:32:53

@Emmanuel Goldstein: Álomnak szép.:))

Gondolom az ott lakók is szívesen lennének magyar állampolgárok. De az oroszok nem annyira engednék.

miva? 2014.02.24. 14:34:21

pedig ugye slomó hihette azt, hogy nem válaszolok, pedig csak kerestem az adatait. Miután megkapta semmi kifogása nem volt. Bezzeg nekem nem tudott választ adni az acsarkodó 3 olyan kérdésre, amiket az ő állításaival kapcsolatban tettem, pedig el sem kellene hagynia az oldalt a válaszadáshoz. Csak éppen ő is látja, hogy saját kategóriái szerint is csak egy komolytalan propagandista, azt meg nehéz beismerni.

belgabela 2014.02.24. 14:36:46

@miva?: Hihetetlen. Te beteg vagy.

miva? 2014.02.24. 14:40:54

"belgabela 2014.02.24. 13:45:23
@miva?: Te nem arról beszéltél, amiről kérdeztek, már megint.

Komolytalan ember vagy. Egy propagandista."
"miva? 2014.02.24. 13:46:27
@belgabela: Miről beszéltem? Miről kérdeztek? Mit propagálok?"
"belgabela 2014.02.24. 13:49:08
@miva?: Kivel vitázol te komolyan? (ez amit elővezetsz a komoly vita nálad? szánalmas.) Mire válaszoltál a kérdésnek megfelelően?"

A propagandistákat csepp IQ-val ne is haragudj, de nem tudom komolyan venni! Bármennyire is kellemetlen ez neked, hogy lelepleződsz minduntalan.

És azért, hogy te szabadon és magad teljes megelégedésére hazudozz, nem fogok úgy tenni, mintha értelmesnek tartanálak."
"miva? 2014.02.24. 13:50:24
@belgabela: Miről kérdeztek? Mit válaszoltam? Mit propagálok?

Három kérdés, egyetlen hozzászólásodhoz. Ugye te arra válaszoltál, amit kérdeztem.

Csodálatos"
"belgabela 2014.02.24. 13:52:43
@miva?: Te hülye vagy? Válaszolsz egy kérdésre, amit már elfelejtettél? Akkor nem csoda, hogy másról beszélsz, mint amit kérdeztek. Én nem vagyok fejlesztőpedagógus. Ott keress segítséget!"

"miva? 2014.02.24. 13:55:46
@belgabela: Te mondod, hogy nem válaszolok tisztességesen. Kérlek te válaszolj tisztességesen!

Mit kérdeztek tőlem? Mit válaszoltam? Mit propagálok?

Válaszok?

Vagy "Te nem arról beszéltél, amiről kérdeztek, már megint.

Komolytalan ember vagy. Egy propagandista."

Nem én mondom, hanem te magadról!"
"belgabela 2014.02.24. 13:59:41
@miva?: Szegény hülye. Te ebben éled ki magad?

Mondtam már. nem én vagyok az ápolód, se a fejlesztőpedagógusod. Ha nem emlékszel mire válaszoltál, akkor mit kezdjen veled egy épelméjű ember?"
"miva? 2014.02.24. 14:00:23
@belgabela: Ja? Neked nem kell arra válaszolni, amit tőled kérdeznek?

Kezdem érteni.
Válasz erre

miva? 2014.02.24. 14:01:54
@belgabela: Egyébként a kérdéseket a válaszokkal együtt megtalálod itt, kicsit feljebb. Ráadásul senkinek nem volt problémája a kapott válaszaimmal, kivéve neked, te meg nem kérdeztél semmit."
"belgabela 2014.02.24. 14:02:53
@miva?: Na! Végre! Kezded érteni. Még te is. Pedig szerintem elsőre is teljesen világos volt. Nem akarok rajtad dolgozni. Csak szóltam, hogy kilátszik, ahogy hazudozol. Hogy ragozod, csak igazol.
Válasz erre
belgabela 2014.02.24. 14:03:22
@miva?: .........."
"miva? 2014.02.24. 14:08:44
@belgabela: Mit hazudtam? Nem kezdem érteni, hanem azt látom, hogy terelsz és csúsztatsz. Én utánaolvastam a kommentjeidnek, így tudom, hogy miket szoktál kommentelni, ezért minden világos. Te is utánaolvashatsz az én kommentjeimnek. Az MSZP, a DK, Bajnai, Jobbik éppen olyan elfogadhatatlan a számomra, mint a Fidesz. Tekintsd meg. És az is volt 4 éve is. Te viszont mit mondhatsz el magadról? Csak a mostanihoz hasonló, érzelemirányított "veszekedést". Vagdalkozást, gyűlölködést, magas lódól lesajnálást, miközben arra nem válaszolsz, amikor visszakérdezek a vádjaidat illetően.

Legközelebb akkor válaszolok, ha előbb tisztázod azt a három kérdést, hogy

Mit kérdeztek tőlem?

Mi volt a válaszom?

Mit propagálok?

Mert addig komolytalan ember vagy a saját meglátásod szerint is.

Ugye világos?"

doktor.dikhed 2014.02.24. 14:41:06

@miva?: Nem, nem.
Nyilvánvalóan más is megtudja építeni. Hiába tűnik drágábbnak, mágis látjuk Ukrajna esetében hogy mennyibe kerül egy orosz kölcsön.

A végére ez nagyon, nagyon drága lesz:

velemenyvezer.444.hu/2014/02/24/megint-a-vesztes-oldalra-alltunk/

doktor.dikhed 2014.02.24. 14:42:13

@belgabela: Az a baj, hogy a szerződés részleteit nem hozták nyilvánosságra. A beruházás jól lehet, meg sem térül. nincsenek előzetes számítások.

És most Ukrajnában jól látjuk, hogy valójában mennyibe kerül egy orosz kölcsön.
Itt is jól összefoglalják:

velemenyvezer.444.hu/2014/02/24/megint-a-vesztes-oldalra-alltunk/

belgabela 2014.02.24. 14:42:53

@doktor.dikhed: Mennyibe kerül? Nem támasztanak semmi politikai feltételt. Nekik támasztottak.

Na, ennyit rólatok!

miva? 2014.02.24. 14:44:26

A viszont látásra!

Ma bemutatkozott belgabela. Mindenki megcsodálhatja! Tessék összeszámolni a hülye vagy, a beteg vagy és a többi fordulatokat az évődők hozzászólásaiban :D

Jaj de kínos

:D

belgabela 2014.02.24. 14:47:26

@doktor.dikhed: Számítások vannak. Magad is ki tudod számítani, mert a kölcsön összegét elmondták.

A szerződés részleteit, az illatlékes parlamenti bizottság megismerhette. Abban meg kell ellenzékieknek is ülniük. Te meg úgy sem értenéd.

doktor.dikhed 2014.02.24. 14:54:31

@csentecsa: @belgabela:

Természetesen nincsenek egyéb feltételek. Ezért kellett titokban egyezkedni és a nép háta mögött lemutyizni a dolgot.

Maguk a képviselők is elismerték,hogy nincsenek háttérszámítások, a tények ismerete nélkül szavazták meg.

A kormány nem tudott valós érvet felhozni az oroszok mellett, vagy olyan ami más pályázókat kizárna.

De látom ti is inkább hívők vagytok. A tények nem zavarnak. Vakon csatlakoznátok Putyin birodalmához, ha a vezetőtök arra hajt.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.02.24. 15:02:36

@doktor.dikhed: A véleményvezéres cikk egy leegyszerűsítő baromság.
Egy oroszokkal szembeforduló Ukrajnának számolnia kell azzal, hogy nem jutnak majd jóval a világpiaci ár alatt a gázhoz, ha pedig felmennek a gázárak a nép majd akkor is az utcára megy. Ráadásul pár év múlva elkészül a déli áramlat is ,amivel teljesen elkerülhető Ukrajna.
Arról nem is beszélve, hogy fennáll a szakadás veszélye, ami elég kellemetlen lenne a nyugati rész számára, hisz az ipari területek keleten vannak.

doktor.dikhed 2014.02.24. 15:14:13

@a nemzet fogatlan provokátora: és ezek az érvek?

Persze, hogy fájni fog az oroszoktól való elszakadás, de a hatalmuk alatt élni még fájdalmasabb.

Mi már nem egyszer tapasztaltuk és még több évtized, mire levakarjuk a ránk rohadt kommunista rendszerből visszamaradt politikusokat, a szellemi utódaikat és azt a gondolkodásmódot ami jó ideje mételyezi a magyarokat és hatására képesek vagyunk mindig ugyanabba a sz*rba lépni.

doktor.dikhed 2014.02.24. 15:43:07

@csentecsa: Érdekes, hogy mégis azt nyilatkozták, hogy bármilyen háttérszámítás ismerete nélkül szavaztak :)
Persze, nyilvánosságra sem hoztak semmit. Most hamisítják visszamenőleg.

Ha lett volna háttérszámítás, miért nem hozták volna nyilvánosságra? Mi a titkos benne? Mert ugye mindenkit érint.

Az a titkos benne, hogy nem létezik. Vagy ha létezik, kiderül belőle, hogy nem megtérülő beruházás. Nincs más érv.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.02.24. 16:16:01

@doktor.dikhed: Mint ahogy azt is megtapasztaltuk hogy milyen az EU személerakó telepének, meg olyan új piacának lenni ahol a fogyasztóval bármit meg lehet csinálni, és akárhány bőrt le lehet nyúzni róla, egy messzemenőkig szervilis kormány asszisztálásával.
De nem is ez a lényeg. Kádárék-többek között- azért voltak kénytelenek beadni a kulcsot, mert a ruszkik nem tudtak akkor már olcsón szállítani energiahordozókat. Tehát nem volt altarnatíva a politikai enyhüléssel majd váltással szemben.
Jelenleg viszont az Oroszok szívesen adnák Ukrajnának világpiaci ár alatt a földgázt. Ennek csak az lenne a feltétele, hogy az ukránok ne közeledjenek az eu-hoz,és bizony hiába lesz nyugatbarát kormány, az oroszbarát ellenzék majd mindig elhúzza a mézesmadzagot az olcsó gáz igéretével. Timosenko ebbe már egyszer belebukott.

doktor.dikhed 2014.02.24. 16:25:58

@a nemzet fogatlan provokátora: Ja, hogy te FIDESZ hívő, vakon EU ellenes vagy...
Kádár is nyugati pénzből élt és nyugat ellen prédikált, ahogyan szent vezetőd is.

doktor.dikhed 2014.02.24. 16:27:18

@csentecsa: Látod? Te is eltereled a szót. Nem vagyok atomenergia ellenes.

Lehet atom, de nem az oroszokkal. Sosem az oroszokkal, mert az unokáink is fizetni fogják a pénzükkel, a bőrükkel, a szabadságukkal.

Ne terelj.

Nincs reális érv az oroszok mellett.

miva? 2014.02.24. 18:10:34

@a nemzet fogatlan provokátora: @doktor.dikhed:

Nem az EU és nem az Oroszország érdekeit kell nekünk megvédenünk. A saját érdekeinket kell közösen védeni, ugyanis ami a mi közös érdekünk, az nem érdeke senki másnak. Akár az oroszokkal, akár a japánokkal vagy bárkivel is kötünk üzletet, a partner soha nem a mi érdekünkben, puszta szívjóságból írja alá a papírt. Ilyen az üzlet. A baj az, hogy van egy oldal, aki a demagógia létrájának tetejéről kiáltozza, hogy íme a despota, aki nekünk jót akar, és önös érdekei ellenére nekünk nyújtja országa gyümölcseit, mire a másik oldal a piacot idealizálva egy olyan megoldás mellett tör lándzsát, amitől minden erőműben már járt ember hátán a szőr égnek áll.

Nem putyinnal és nem a franciákkal kell egy olyan országban élnünk 35 év múlva, ahol a gyerekek a tehén által szürcsölt vizzel isszák a veserákot! Ez jobbikostól DK-sig mindenkire igaz!

a nemzet fogatlan provokátora 2014.02.24. 18:47:05

@miva?: Miért, akkor szerinted a kiégett fűtőanyag tárolók megbízhatatlanok nálunk? Ez akármilyen atomerőmű építését megkérdőjelezné nem?
Nem gondolom hogy szívjóságból szerződtek velünk. Az oroszok tőkét akarnak kihelyezni, valamint meg akarják őrizni a térségbeli pozícióikat az atomenergia terén. Ezért is kaphattunk hitelkeretet ilyen kedvező feltételekkel.

miva? 2014.02.24. 19:25:25

@a nemzet fogatlan provokátora: igen. Megkérdőjelezi: Éppen ezért ez lett volna a No 1 vita, amit a kedveslakosság előtt kellett volna lefolytatni.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.02.24. 20:47:45

@miva?: Akkor te az atomenergia felhasználását önmagában ellenzed. Mit javasolsz helyette, hiszen az egész jelenlegi fogyasztási rendszerünk az atomenergiára épül.

belgabela 2014.02.25. 04:50:23

@a nemzet fogatlan provokátora: Nyilván mint atomtudós ellenzi. Némi ellentmondást érzek az erőben. Igaz, nem először.:))

belgabela 2014.02.25. 04:54:17

@doktor.dikhed: De mi is történt titokban. Milyen államközi szerződést (vagy bármilyen szerződést), kötnek országos nyilvánosság előtt? Akiknek dolguk, azok tudtak róla.

Kénytelenek leni háttérszámítások, hiszen maguk a bolsik mondták, hogy ez nagyon sok pénzbe kerül az országnak. Ha tudták mennyibe (én is tudtam), akkor milyen számítások nincsenek? Atomfizikai számítások? Azt értenék, ha lennének a szerződésben, vagy a háttéranyagban?

Ugyan már "elvtárs"!

miva? 2014.02.25. 07:41:20

Vannak helyek a bolygón, ahol lehet tárolót létrehozni. Sztem érdekes kérdés, hogy pl nálunk lehet-e. Amíg nincs válasz, addig nem kell építeni.
Kiegészítőüzemű erőművet kell építeni egyébként, mert mivel az sokkal kevesebb ideig működik/nap, sokkal kevesebb szemetet is termel.
A racionalitás mentén módosítani kell azokat a nemzetközi egyezményeket, amelyek előírják, hogy a hulladékot a felhasználó országban kell semlegesíteni. Zöld érzelműként mondom, ez a szabály a zöld mozgalmak eddigi legnagyobb hibája volt.
Továbbá kell atomenergia, mindenféle hókuszpókusz nélkül. A realitás talaján állva kell politizálni - pl a fúziós energia 2050-es leghamarabbi kereskedelmi erőműve mellett kedves Illés úr mit is akar meg mond?
Még továbbá a lehető legnagyobb gyorsasággal bele kell vetni magunkat az európai hálózatok mihamarabbi összekötésébe, amennyi ágon csak lehet.

Egyéb kérdés?

miva? 2014.02.25. 07:45:32

Belga úr!

Igen szórakoztató az előzményeket figyelembe véve, hogy pallérozott stílusával egyetemes igazságokat fogalmaz meg mindannyiunk tanulságára. Mivel azonban Őn csak egy komolytalan ember, valamint propagandista, ugye nem bántódik meg, ha hangos kacagással reagálunk a vagyonőr témától az erőműépítésig minden témát felölelő ellentmondást nem tűrő szakértői megnyilvánulásaira.

nem atomtudós mindenki, aki egy bizonyos tanszéken/témában diplomázott. Én sem vagyok az. Kíváncsi viszont vagyok. Ha a kormányzat egy majdnem hozzáértő számára sem tud magyarázatot adni, akkor egy vagyonőr mire számíthat vajon?

belgabela 2014.02.25. 08:07:07

@miva?: Nem bírsz túllépni, szegényhülye? Ennyire fáj? Szar lehet az "atomtudósok" élete, prolikám.

miva? 2014.02.25. 08:27:25

@belgabela: Csak a miheztartás végett írtam. A saját kategóriái szerint is komolytalan propagandista vergődése szórakoztat :D

Minek ugatsz bele abba, amihez nem értöl?

2014.03.15. 06:37:32

Az ukránok legalább csinálnak valamit...
süti beállítások módosítása