Dióhéjban

Jelen fotelforradalmár 20-as éveit tapossa, Budapesten él, baloldali, patrióta, és a töke tele van a jelenlegi mainstream politikai garnitúrával.

Kontakt

Kérdés, óhaj, sóhaj:

fotelforradalom@gmail.com

Lájkolda

Friss topikok

  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @Viktor Mutyin: "Ostoba bolsevik ribanc. ... Ilyen buta fideszes ringyót még nem láttam eddig. M... (2015.02.18. 00:19) Így csinál Vologya hülyét belőlünk
  • otapi: @Surci11: "Azt megértem amikor valaki a Jobbikot az idióta programja meg az EU-ellenes vagy zsidóö... (2014.12.17. 19:27) Elég volt
  • eszim: @'it's cool to know nothing': -látom, te sem látsz a fidesz f*sznál tovább, de azt jól megideologo... (2014.11.08. 06:23) Bűnözőknek adózunk?
  • annamanna: @bölcsbagoly: Nézd, szerintem az internetadóval a kormány mesterségesen gerjeszti a hisztériát. Go... (2014.10.30. 19:45) Bűnözőknek nem adózunk! De akkor kinek?
  • Árpád Tóth: Amikor 1990-ben láttam a TV-ben Antall Józsefet, mint a Szovjet uralom utáni első szabadon választ... (2014.08.02. 08:00) Népesedési kényszer

Címkék

1956 (1) 2006 (1) 4K! (15) 8-1 (1) adócsalás (3) áfacsalás (2) alaptörvény (1) alkotmány (1) Ángyán József (3) árokásás (3) atomenergia (2) Audi (1) Baja (2) Bajnai Gordon (7) Bede Márton (1) bizonytalanok (1) bolondország (1) civilek (1) csalás (1) demagógia (1) demokrácia (9) DK (9) Edward Snowden (1) Együtt-PM (7) együttműködés (5) Együtt 2014 (6) elég volt (1) ellenzék (8) emlékmű (1) energiapolitika (1) fail (1) fidesz (1) Fidesz (21) foci (1) (1) futball (1) gyerek (1) gyerekvállalás (1) Gyurcsány (1) Gyurcsány Ferenc (4) HaHa (1) hazaárulás (1) hóhelyzet (1) Horváth András (2) internetadó (1) iskolarendszer (1) jelöltállítás (1) Jobb (1) Jobbik (8) Kálmán Olga (1) kampány (4) kampánycsend (1) Kerényi Imre (1) Kijev (1) kisgazdák (1) kis pártok (1) Kósa Lajos (1) közvélemény-kutatás (1) Lázár János (3) leépítés (1) legalizáció (1) Liberálisok (1) LMP (14) magyarugarizmus (1) Magyar Krónika (1) Magyar Telekom (1) március 15. (1) marihuána (1) Mesterházy Attila (3) Milla (1) MSZP (15) munka (1) nagyhatalmak (1) NAV (3) Németország (1) nemzet (2) Nemzeti Dohánybolt (1) nyugdíj (1) október 23. (2) oligarchák (1) Orbán Vikor (1) Orbán Viktor (1) Origo (2) Ororszország (1) Oroszország (1) összefogás (2) Összefogás (1) Paks (1) Párbeszéd Magyarországért (3) pártok (1) Pető Intézet (1) Pintér Sándor (1) pluralizmus (2) politika (5) program (1) Putyin (1) részvételi demokrácia (1) rezsicsökkentés (2) S. Ábel (1) Sáling Gergő (1) Scheiring Gábor (1) Schiffer András (2) stadion (1) szavazóutaztatás (1) szégyen (2) SZJA (1) szurkolók (1) társadalom (2) trafik (1) Trianon (1) újév (1) Új Pólus (1) Ukrajna (1) USA (1) vadászat (1) választás (3) választási program (1) választások (12) választás 2014 (4) Vida Ildikó (1) Vlagyimir Putyin (1) Y-generáció (1) Y generáció (1) Címkefelhő

Hogyan állítsuk meg Ábelt?

2013.08.17. 09:36 Kürtösch

A Varánuszon azt taglalja a szerző, hogy az ilyen "pszichopata balfaszokat" csak a balfék kormány miatt nem zárják be. Kedves Fabius, hatalmasat tévedsz!

Az, hogy S. Ábelt büntetőjogi felelősségre kell-e vonni, nem kérdéses. Csak ahelyett, hogy megint üvöltve próbálnánk "aktuálpolitizálni" a jelenséget (ugyanis az iskolai lövöldözők léte az), gondolkodjunk el egy picit. Hogy juthat egy kétségkívül súlyos személyiségzavarral küzdő, de egyébként tök intelligens (erről a vele készült videók győztek meg) srác eddig?

A videóinterjúkon kívül egy dolog ragadta meg az S. Ábel hátterét feltáró cikkekben a figyelmem: a középiskolában is már "fura srác" volt, aki például a szünetekben a falat nézte közelről. Felteszem a kérdést: nem érdemes-e elgondolkodni azon is, hogy hogyan juthatott át a közoktatási rendszeren úgy egy fiatal fiú, hogy senki sem próbálta meg kezelni az esetét, sőt még legálisan lőfegyverhez is juthat sportlövészként?

Szerintem mindenki ismert legalább egy ilyen "fura gyereket" az iskolában, akivel általában nem barátkozik senki, sőt félnek tőle a társai furcsa szokásai miatt. A jelenlegi iskolarendszer (nemcsak a magyar) képtelen az ilyesmit kezelni, nem próbálja meg a rendszer feltárni az okokat, nemhogy segíteni azokon. Pedig szükség lenne rá, nagyon sokszor az ilyen esetek mögött családi és/vagy mentális problémák állnak. Meggyőződésem, hogy a legtöbb ilyen esetnél egy rendszer által nyújtott segítség megelőzheti az Ábeléhez hasonló incidenseket. Gondolok itt ezalatt akár a gyermeknek, akár a szüleinek nyújtott segítségre (a legtöbbször a szülő egyszerűen nem tud kezelni egy ilyen speciális esetet).

Még egyszer elmondom: nem S. Ábelt akarom védeni, bár szerintem az ő esete a leginkább sajnálatos (és szerencsés abból a szempontból, hogy senkinek nem kellett meghalnia), a büntetőjogi rendszernek működnie kell az ő esetében is. Az viszont a társadalom és az iskolarendszer felelőssége, hogy ne történhessen meg ilyen legközelebb. Sőt, lehet, ha S. Ábel is megkapja a szükséges segítséget hasznos tagja lehetett volna a társadalomnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelforradalom.blog.hu/api/trackback/id/tr265464482

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.08.17. 11:52:07

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alte trottel 2013.08.17. 10:38:33

No persze. A bíróság az független, a kurmánynak semmi befolyása az ítélkezésre, az is csak kizárólag a véletlen műve, hogy egy jointot közösen elszívó gimnazista trióra az előzetesben is rárohad a műanyag lakat, tízmilliós kártérítéseket fizethetünk kétes figuráknak mert úgy hosszabbítgatják az előzetest ahogy a szügyészúr óhajtja, de egy zakkant figura csak úgy kolbászol az utcán.

És az ÉN kurvanyám és ÉN menjek a picsába!

kovacs.lehel 2013.08.17. 10:48:10

Tök fölös idekeverni az aktuálpolitikát, ahogy Fabius teszi, mert az egész rendszer el van baszva.

Rwindx 2013.08.17. 13:42:25

@alte trottel: igen.

Amellett hogy engem is felháborítanak a történtek.

lavór 2013.08.17. 13:44:11

Arra lenne ötletem, kit, kiket kéne megállítani ámokfutásukból. De ilyen őrültek, mint Ábel, bármikor, minden előjel nélkül felbukkanhatnak.

alte trottel 2013.08.17. 13:48:45

@lavór:
De ha már egyszer felbukkant, akkor _MÁSODSZOR_ lehetőség szerint legfeljebb AZ ILLETÉKESEK KURVA ANYJÁN bukkanjon fel, ne lőfegyverrel, hanem a puszta farkával a kézben!
BASSZÁKMEG!

lavór 2013.08.17. 13:56:17

@alte trottel:

Többszörösen visszaeső bűnözőket is visszaengednek a társdadalomba, pedofileket, erőszaktevőket, feleségverőket... Ez az eset szerintem nem büntetőjogi kérdés. Inkább a szülők, orvosok, a tanárok, a közvetlen környezete felelős. De hogyan jutott mondjuk éles fegyverhez gy idegileg instabil fiatal?

alte trottel 2013.08.17. 14:07:39

Az, hogy mások is, az a leszarom kategória. (Pedofil nem jellemzően jön ki élve vagy funkcióképes ivarszervekkel a sittről.) Ha egy feleségverő visszaesik, akkor a sittre is vissza fog esni. Az erőszakos köszörülők se kívánkoznak vissza a kóterba, mert a köcsög szerep általában nem smakkol nekik (náluk is ritka a visszaeső). Viszont a tanárok és közvetlen környezet szerinted mit tehet a mi szép országunkban? Már azon túl, hogy telitömködi húszezresekkel szentanti perselyét?
És végül, a fején találtad a lényeget nyuszómuszó, ki volt az a debil állat, aki kiadta neki a sportorvosit? És miért van még diplomája?

kulcsar2011 2013.08.17. 14:15:15

www.atv.hu/videok/video-20130816-zamecsnik-peter

Varánusz sok helyen pontatlan volt.
Nem volt pszichiátriai kezelt.
Zamecsnik elmagyarázza, hogy miért volt szabadlábon.
Meg hogy a hatóság miért nem tud jósolni.
Elvileg most NEM ÉLES lőfegyvere volt, hanem gázpisztoly.
Most arról nem nagyon olvasni, hogy volt-e engedélye (biztos nem volt).
Meg hogy honnan szerezte a fegyvert.

Kürtösnek igaza van, a bíróság tette a dolgát, ennyit lehetett kihozni a dologból.
Most már több bizonyíték van Ábel ellen.

JohnHenry 2013.08.17. 14:19:25

ezzel az alte trotellel nem kell foglalkozni, csak egy komplexusos troll, akinek mindenről ugyanaz jut az eszébe és azt minél agresszívebben közölni is akarja velünk.

barázda_billegető 2013.08.17. 14:27:43

Ne keverjük a "Gizikét a gőzekével" [copyright: Dr. Torgyán József].

Varánusz bejegyzésének az aktuálpolitikához két ponton van köze.
1. TEK
Tény, hogy ráhívták őket az ifjú szkájvókerre, és ők fel is vonultak teljes harci díszben és kicsavarták a kezéből a műanyagpisztolyt.
2. Rendőrség (BM)
Amely szervet - ha nem maradtam le valamiről - még mindig az a Pintér Sándor, most éppen belügyminiszteri pozícióban leledző egyén irányítja, aki emlékeim szerint, egykor a józsefvárosi kínai piac őrző-védő cégét is.
Namost akkor két kérdés mindenképpen feltejhető aktuálpolitikai vonzattal.
1. A TEK, aki, ha jól emlékszem, már kakasviadalokhoz is kivonul nagy erőkkel, egyébként igen helyesen, miért nem vindikálja magának a felelőséget, hogy Ábelt, aki éles lőszerrel puffogtat a mekiben, lekapcsolja.
2. A BM/Rendőrség ("szolgálunk és védünk"), (vajon kit?), mit csinál. Úgyértem, mit csinált a lövöldözés és Ábel előzetesbe helyezése között eltel időben.

AMi az aktuálpolitikától független: Mindig voltak, akik bekattantak, és lesznek is egyre többen. A bekattanásnak csak az egyik, ámde a társadalom többi, még nem bekattant tagjára nézve veszélyesebb formája az éles fegyverrel való lövöldözés. A vonat elé sétálás csak az alkövetőre nézve veszélyes. Apropó, nem emlékszem, hogy 2010-11 előtt napi hír lett volna az utóbbi.

Konklúzió: Nehezen támasztható alá konkrét érvekkel, hogy a mai kormány mindent megtesz az általános stressz-faktor csükkentése érdekében. Éppenséggel talán ez az igazán aktuálpolitikai vonatkozása az ügynek. Mert, ha teszem azt, egy pedagógus vagy egy szülő azzal van elfoglalva, hogy miből fizesse ki a rezsicsökkentett villanyszámlát, kevesebb ideje marad az Ábelekkel foglalkozni.

Ettől függetlenül persze, hogy a Gyurcsánybajnaiahibés.

Kelly és a szexi dög 2013.08.17. 14:34:50

Regisztráció - nyilvántartás - ellenőrzés

manager2008 2013.08.17. 14:40:25

@lavór: Bárki aki fegyverhez jut (rendőr, katona, határőr, akárki) kerülhet labilis idegállapotba. Ilyenkor ha éppen agresszívvá válik a neki könnyen hozzáférhető fegyvert választja és ez a lőfegyver. ezen fel szokott háborodni mindenki. De bozótvágó késsel, kardal (lásd szamuráj filmek), íjjal, és baltával is agyon lehet csapni húsz embert 10 perc alatt. A lőtérről is kisétálhat a lövész. na és robbanthat is akármivel, műtrágya stb. Lásd norvég fickó a fél várost felrobbantotta. Nem az eszköz a hibás, ez a lényeg.

alte trottel 2013.08.17. 14:50:50

@barázda_billegető:
Csak annyi a hozzáfűzendő, hogy ezek a nagyon TEKes legények egy megzakkant, félemeletről kistányérokat hajigáló negyvenkilós nyuggermammerre negyvenen rúgják rá az ajtót és hősiesen földreteperik. Mert a helyi szolgálunkésfélünk kiképzetlen, felkészületlen, sokszor fizikailag és intellektuálisan is alkalmatlan, szarul fizetett és százezer ellentmondó paragráf közt kéne eligazodnia.
Szóval, ugyan sintérpándoor út két hét alatt rendet tett, de attól még az egyszer már bizonyítottan zakkant figura lehetőleg nem grasszáljon lőfegyverrel a kézben közterületen. Hogy oldják meg? Ezt majd akkor szíveskedjenek tőlem megérdeklődni, ha én is olyan fizetéseket kapok, mint akik most karokat széttárva csodálkoznak.

Makkasz 2013.08.17. 14:58:04

Mekkora marha a posztoló: "társadalom és az iskolarendszer felelőssége". Bruhaha. Tehát senkié????

Hogy a büdös szarba lehet ilyen hülyeséget leírni? Ábel felelőssége elsősorban, aki nagykorú (amúgy szüleié lenne). Szülei felelőssége is.

Idióták, gyilkosok mindig is voltak és lesznek is. A leírt jelenségek (pl. közelről bámulja a falat), minden hasonló esetben utólag válnak jelentőssé, felismertté.

Hány mag hány habókos embert ismerek, te jó ég.

Posztoló, te retardált vagy. Mielőtt gyilkolnál környezetedben, menj el pszichológushoz, beszélj szüleiddel, kérj segítséget.

kulcsar2011 2013.08.17. 15:02:24

"Futó Barnabás, S. Ábel ügyvédje szerint félreértés miatt jelenhetett meg több médiumban is, hogy szerinte S. Ábelnél legálisan lehetett fegyver. A korábbi eljárásban be lett vonva a fegyvertartási engedélye, mondta."

index.hu/belfold/2013/08/16/kiesik_egy_ora_hogy_mit_csinalt_s._abel/

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.17. 15:03:06

hát minél hamarabb állítsuk meg az biztos. meg ha egyszer sikerült, mint ábelt tavasszal, akkor ugyan ne engedjük már ismételni...

párnalárva 2013.08.17. 15:08:00

ez is a gyurcsányi miatt van!

Agent Cooper 2013.08.17. 15:08:29

Csak GÁZPISZTOLLYAL lőtt bakker! Az egy kibaszott kvázigázspré, semmi több. Még csak megsebesiteni se lehet vele senkit.

párnalárva 2013.08.17. 15:08:51

Gyurcsány szabadította ezt a pökhendi elmebetegséget az országra!

lavór 2013.08.17. 15:16:27

@Agent Cooper:

"Csak GÁZPISZTOLLYAL lőtt bakker!"

És azzal hogy lehet a mennyezetbe lőni?

Barnalány 2013.08.17. 15:17:58

Itt nem egy olyan emberről van szó, aki egyik pillanatról a másikra, minden előzmény nélkül „kattant be”, hanem olyasvalakiről, aki jól dokumentáltan már hosszú évek óta készen van. Itt nem arról van szó, hogy valaki zárkózott természetű, vagy félénk, vagy hogy furán viselkedik. Itt egy testileg-lelkileg megnyomorodott emberről van szó, akit a (valószínűleg gyerekkortól tartó) súlyos betegségei és ezek szomorú következményei lelkileg tönkretettek.

Az állapota nem fog javulni, csak romlani. A javuláshoz először is egy egészségesen eltöltött, boldog gyerek- és ifjúkor kellene – ez meg nincs raktáron. Az agyában, a személyiségében lezajlott destruktív folyamatok visszafordíthatatlanok és korrigálhatatlanok. Az önképe súlyosan sérült és aki ilyen, az a környezetében élőkkel sem tud normális viszonyt kialakítani.

Megoldás? Humánus az nincs! Perspektíva? Elmegyógyintézet, további fizikai és szellemi leépülés, az infók szerint súlyos cukorbeteg és a szénhidrát-anyagcseréje nagyon nincs rendben, ez pedig nagyon rövidke életet jelent neki. És még öngyilkos is lehet. Szerintem 10 év múlva már nem lesz életben.

Tanulság? Az nincs. Ahogy Dr. House mondja: az ember nem azt a sorsot kapja, amit megérdemel, hanem azt, amit kap. vannak ilyen óhatatlan veszteségek.

The Seer (törölt) 2013.08.17. 15:21:20

Igenis az iskolarendszer és a társadalom hibája, hogy nem vették észre. Nekem is volt olyan osztálytársam, akiről mindenki megmondta, hogy elmebeteg de kb az összes tanár és az iskola pszichológus is leszarta, pár éve meg felgyújtotta magát.

Shopping 2013.08.17. 15:22:09

A csávó bizonyított: BOLOND, ÖN és KÖZveszélyes!!

BEZÁRNI!

mindegy hogy hova,

kulcsar2011 2013.08.17. 15:22:19

@Barnalány: "személyiségében lezajlott destruktív folyamatok visszafordíthatatlanok és korrigálhatatlanok"

Jós vagy?
Valamilyen kezeléssel lehet, hogy javítható a helyzet. Szeretethiányban szenved, fel akarja hívni magára a figyelmet.
Majd az orvostudomány megállapítja, hogy mi a legjobb számára.

kulcsar2011 2013.08.17. 15:25:24

@lavór: "És azzal hogy lehet a mennyezetbe lőni?"

Nem is találtak nyomokat.

"Háromnegyed tizenkettőkor kinyitott a McDonald's. Lövésnyomokat nem látni, az álmennyezetet feltehetően azóta kicserélték."

lavór 2013.08.17. 15:31:19

@kulcsar2011:
Tehát akkor senki nem tid semmit. Lehet lövöldözés sem volt ott. nem ez az eset volt, hogy a rendőrség egy óra alatt ért oda?

sorica123 (törölt) 2013.08.17. 15:52:40

@alte trottel: na jó, eleve vicces, amit a pszichiátria átszervezésével csináltak (tudod, amikor becsukták a sárgaházat). Pedig itt tényleg arról van szó, hogy a srácnál van valami személyiségzavar, amitől butább éppen nem lesz, viszont pl a szociális viselkedését tönkrevágja. Nem kell kivárni, amíg abban a tudatban dunsztolódva, hogy ő a kutyát nem érdekli, és úgyis csak idiótának néznék, nekiáll durrogtatni egy zsúfolt helyen. Mondjuk ehhez az kéne, hogy a társadalom ne viselkedjen úgy, mint a gyerek kortársai, azaz ne az legyen, hogy fura=nemnormális, hülye, illetve elmegy terápiába=megjött a bolondbéla a diliházból. Például. De hát tényleg, ha a társadalom már egész fentről indulva óvoda, akkor mit várunk?
Ja, most, hogy kivártuk, hogy robbanjon a komposzt, most viszont az kéne, hogy olyan zártra bevinni, ahol nem csak egy valag gyógyszert kap az amúgy is meglévő inzulinos dolgai mellé, hanem főleg valami egyéb kezelést. Kell neki gyógyszer, de nem csak az, mert attól max fülesszatyor lesz szellemileg.

K12K23 (törölt) 2013.08.17. 15:58:42

@kulcsar2011:
Gázpisztolya volt? A minket védő rendőrök meg nem tudják megkülönböztetni az éleset a gáztól? Nem bírom felfogni, hogy állítólag a levegőbe lőtt és senki sem hiányolta a lyukakat a plafonon. A következő az lesz, hogy nem is ez az S. Ábel volt az elkövető, hanem valami másik kopasz gyerek, de neki meg volt a címe.
Egyébként a boltban vette, a gáz riasztóhoz nem kell tartási engedély csak ha ki akarsz vele menni az utcára akkor kell viselési. Így ez már csak garázdaság, kíváncsi vagyok ebből mit fognak kihozni.

Fabius 2013.08.17. 16:02:26

Ha már így megszólítottál akkor pontosítsunk:

1: S. Ábel ügyének az aktuálpolitikához a világon semmi köze.

2: Sokkal inkább szólt arról, hogy egy 2006-óta pszichiátriai problémákkal kezelt gyereket/fiatalembert hogy kezel a rendszer.

Regisztrált defektusa ellenére egy sportorvostól éles lőfegyver használatára kapott engedélyt. Holott az agresszivitása miatt - megverte a családtagjait - állt kezelés alatt.

Az elsőfokú elmarasztaló ítélet ellenére szabadlábon védekezhetett úgy, hogy megjárta az igazságügyi elmemegfigyelőt és saját kezelőorvosa van. Senkinek nem tűnt úgy, hogy az első adandó alkalommal fegyverhez jut és lövöldözni fog. Bocs, de én ezt nem hiszem.

A poszt pedig arról szól, hogy ha ezek a "szakemberek" nem, akkor vajon ki fogja megállítani S. Ábelt?

kulcsar2011 2013.08.17. 16:19:21

@Fabius:

"egy 2006-óta pszichiátriai problémákkal kezelt gyereket/fiatalembert"

Hol írták, hogy kezelték?

"sportorvostól éles lőfegyver használatára kapott engedélyt"

Az első lecsukása előtt kapta az engedélyt, amikor nem volt semmi priusza. Sportlövészetre járt, vagymi.

"Holott az agresszivitása miatt - megverte a családtagjait - állt kezelés alatt."

Állt kezelés alatt?

"Az elsőfokú elmarasztaló ítélet ellenére szabadlábon védekezhetett"

Lásd Zamecsnik. Leülte előzetesben azt, hogy szabadlábon védekezhessen.

"úgy, hogy megjárta az igazságügyi elmemegfigyelőt"

Igen, megfigyelték, vizsgálták. De sajnos sikeresen megvezette őket.
Csütörtökig élt a gyanú, hogy könyvet írt.
Persze a bíró már elsőfokon így is elítélte.

"és saját kezelőorvosa van"

Biztos ez?

"Senkinek nem tűnt úgy, hogy az első adandó alkalommal fegyverhez jut és lövöldözni fog."

A bíróság nem tud sejtésekre hagyatkozni.
Jóslás nem az igazságszolgáltatás dolga.

kulcsar2011 2013.08.17. 16:21:47

@K12K23: a média kezdett el torzítani az éles fegyverről.

voltam nyugdíjas 2013.08.17. 16:29:52

@lavór: Nem az a was, hogy hogy, hanem az, ha gázpisztoly volt, akkor az egész meki miért nem az utcán zokogott. Valszeg emlékeznének a gázra.

lavór 2013.08.17. 16:31:56

@voltam nyugdíjas:
Lehet nem volt ott semmi. Pukkantott egy papírzacskóval aztán felfújták az egészet.

Mária 2013.08.17. 16:40:51

"hogyan juthatott át a közoktatási rendszeren úgy egy fiatal fiú, hogy senki sem próbálta meg kezelni az esetét"

Lehet, hogy a szülők nem akartak szembesülni azzal, hogy a gyermekük nem mintagyerek, hanem olyan, akinek problémái vannak (brrr...), ráadásul nem testi nyavalya, hanem lelki (óborzalom, világszégyen...) betegsége.

Az apuka eléggé érdekes dolgokat nyilatkozott ahhoz, talán a Blikknek, hogy akár azt is feltételezhessük, hogy a díszes szülők tették tönkre a saját fiuk életét.

voltam nyugdíjas 2013.08.17. 16:41:03

@lavór: Valószínű, hogy volt. A plebs tájékoztatása elmaradt. Lőszerhüvely? Abból majdnem minden kiderül.
Gumicsont.

lavór 2013.08.17. 16:44:45

@voltam nyugdíjas:
Talán az esti Rémhírekben ferdítenek valami frissnek tűnő hírt, ami 2 óra múlva már más lesz. :)

Mária 2013.08.17. 16:46:38

"A jelenlegi iskolarendszer (nemcsak a magyar) képtelen az ilyesmit kezelni"

Ha szülőként azt látod, hogy betegnek tűnik a gyereked, hová viszed?

Az iskolába, vagy az orvosi rendelőbe?

Már miért lenne az iskolarendszer feladata, hogy az egészségügyre tartozó feladatokat végezzenek? Gyerek gyógyításáról a szülő tudta és beleegyezése nélkül az iskola nem rendelkezhet, bármilyen eredetű is a betegsége.

Ha a szülő nem működik együtt, az iskola nem tehet semmit.

voltam nyugdíjas 2013.08.17. 16:48:36

@lavór: Mint minden másban ebben is a hiteles tájékoztatás lenne a legjobb.

lavór 2013.08.17. 17:02:55

@voltam nyugdíjas:

Na igen. Talán megnézem az Euronews-on.

voltam nyugdíjas 2013.08.17. 17:18:30

@lavór: Ha foglalkoznak vele, valszeg hitelesebb lesz, mint itthon a rémhírtv, vagy a többi.

Hajdú Peter 2013.08.17. 17:30:37

Tenyleg baromsag aktual politikat csinalni ebbol a dologbol, mert teljesen vilagos, hogy az mszp 8 eves elkurasa tehet mindenrol.
Ez a gyerek, az mszp 8 eves amokfutasa alatt szocializalodott, lett olyana amilyen.
A rohadt, tetves, mocskos, hazarulo mszp tehet rola. A Gyurcsanyt, Bajnait, meg a Mesterhazit kene bortonbe zarni. A fidesz, mint oly sokszor, mar megint az mszp szarat takaritja.

DR. Smit Pal 2013.08.17. 17:46:41

Már megint a szokásos ostoba álhír. Egy sima riasztó pisztollyal párat a levegőbe lőtt, aztán feladta magát. Nagydolog.
És amúgy is, egy mekdonáltban lövöldözött, ha lett is volna éles lőfegyvere, maximum pár konzumidióta barmot tudott volna leszedni, akikért nem lett volna túl nagy kár.

Barnalány 2013.08.17. 18:03:47

@kulcsar2011:

Nem jós vagyok, és nem létezik olyan orvosi eljárás, amellyel az ilyen személyiség átalakítható lenne. Az emberi személyiség kialakulása hosszú, sokkomponensű, nagyon bonyolult folyamat és az eredmény (pontosabban: állapot) egyes elemei nem cserélgethetők úgy, mint a nappalidban a kanapé. Az általad említett szeretethiány is összetett dolog. Lehet oka az, hogy a szülők nem, vagy nem megfelelőképpen mutattak kötődést akár egymás, akár a gyerek iránt. Lehet, hogy a gyerek alapadottsága volt a szeretetre, kötődésre való adekvát reakció hiánya, vagy az, hogy ezekből „extrém adagot” igényelt.

Az orvostudomány pedig nem egyetlen, egységes és objektív dolog – ahogy az illető esetében is látjuk, vannak „gyenge pillanatai” az orvosszakértőknek is. Az egyébként nem kis meglepetésemre szolgált, hogy már az első esetnél nem volt teljesen világos az őt vizsgáló, az ügyében döntő szakértő(k)nek, hogy itt egy irreverzilibis esettel van dolguk. Csak nagyon-nagyon óvatosan merem leírni, hogy talán túlságosan csak az éppen aktuális pszichiátriai állapotára koncentráltak és nem vizsgálták azt sem a maga komplexitásában (S. Á. egyéb betegségeinek összhatásaként pl.), sem pedig folyamatként. Ez nem ritkán esik meg az egy-egy szakterületre specializálódott szakértőkkel. (Pl. nem tudom, számoltak-e az őt vizsgáló pszichiáterek azzal a hatással, amelyet az agysejtekre egy hosszú évekig fennálló, nagyon hektikus állapotokat produkáló cukorbetegség gyakorolt? Nem tudom, hogy vizsgálták-e a fizikai betegségei által benne kialakult személyiségtorzulásokat, azt, hogy önmagát és más embereket hogyan érzékel/értékel?)

6EQUJ5 2013.08.17. 18:13:33

Badarság,hogy be kellene zárni bárhová és soha ki nem engedni! Először elkövetett egy gondolati bűnt,majd egy játékpisztolyt kicsavartak a kezéből.Senkit nem ölt meg,de még csak meg sem sebesített. Mindenkit az elkövetett bűn súlya alapján kell elítélni és nem előre azért,amit el sem követett. A diktatúrák és a homofóbok gondolkodásmódja,hogy ha valakinek nem tetszik a viselkedésmódja,akkor el kell tűntetni,ki kell irtani,el kell dugni valahova. Szégyellem magam,hogy ilyen emberek élnek az országomban.
Az ő személyes története eddig nagyon szomorú,de nem az elszigetelés,hanem az egyenrangú félként való hozzáállás lett volna a megfelelő,és biztos vagyok benne,hogy akkor ezt a hibát sem követte volna el. Másrészt pedig ha tényleg embert öl,akkor meg kell fizetnie a bűnéért!

kulcsar2011 2013.08.17. 18:20:29

@Barnalány: Ebben az esetben nagyon nagy kár, hogy nem téged kértek fel szakértőnek korábban. Mert ezek szerint te már korábban felismerted, hogy ez egy irreverzibilis eset.

A gyenge pillanat kivédésére 2 csapat is vizsgálta.
Sajnos senki és semmi sem tökéletes.
Sajnos az igazságszolgáltatási rendszerünk sem tökéletes.

kulcsar2011 2013.08.17. 18:23:41

@6EQUJ5: Gratulálok, nagy szépen összegezted az egészet! Erről lenne szó, hogy egyes emberek jogi ismeret és hiteles információ hiányában elkezdenek jogászkodni és mindenkit halálra ítélnének, vagy legalábbis életfogytig lecsuknák.

G_Norton 2013.08.17. 18:34:52

Nálunk is volt a gimnáziumban egy ilyen fura gyerek az osztályban. Az elején próbáltuk bevonni a közösségbe, de hamar kiderült, hogy nagyon nem akar barátkozni. A figyelem az kell neki, ezért is szólt be az angoltanárnak (idézem: "ha a maga helyében lennék, én felakasztanám magát") és az ofőnek is (miszerint azért utálja az ofő, mert ő jobb verseket ír nála), ezért rúgott hasba egy lányt, és mindig eljátszotta az aktuálisan megkapott esélyt.

Persze lehet magyarázkodni, hogy mi a fenéért nem értettük meg a pici lelkét, de egyszerűen arról van szó, hogy nem érdemes mindig egy utolsó esélyt osztani.

Ábelke lelki-agyi bajáért nem az iskola a felelős, sokkal inkább a szülei, és saját maga. Lehet, hogy intelligens, de ő is figyelemre vágyik, és (habár nem vagyok pszichológus, vagy pszichiáter) mindenképp ölni akar, mert neki már 26 rossz éve van ezen a földön.

Le kell csukni, és kész. Kapott elég esélyt, nem élt vele.

Becsületes brigantik 2013.08.17. 19:02:59

"Hogyan állítsuk meg Ábelt?":

-lepkehálóval
-szép szóval
-virágból font koszorúval
-kérleléssel
-puszik özönével
-sütivel kínálva
-imádkozva
-kesztyűs kézzel
-óvó szeretettel
-széplányokkal
-szép versek elszavalásával
-humánértelmiségiek publicisztikáival

...De ha egyik sem működne, akkor fejlövéssel. Akarom mondani: az igazságszolgáltatás és az egészségügy gondos, pontos, szakszerű, alapos és áldozatos munkájával.

Szarazinda 2013.08.17. 19:23:54

Nekem csak egy kérdésem van: ez valami kényszer, hogy a pszichopata elmebetegekről azt hisszük, hogy olyan fene intelligensek? Erről a csávóról is ez megy folyamatosan. Én is láttam/olvastam a vele készült interjúkat, és még mindig nem véltem felfedezni azt a fene nagy iq-t. Egy narcisztikus szerencsétlen, okoskodóan, kioktatóan és nyomdakészen tud fogalmazni. Ennyi. Súlyos személyiségzavaron kívül nagy különlegesség nincs az agyában szerintem.

kulcsar2011 2013.08.17. 19:42:04

@Szarazinda: Végh József (kriminálpszichológus) szerint:
"Mindig igyekezett elrejteni a valódi személyiségét, és elég intelligens volt ahhoz, hogy ezt meg is tegye – fogalmazott. Hozzátette: a magas IQ-val rendelkezők hajlamosabbak általában bonyolultabban látni a világot."

Szarazinda 2013.08.17. 19:45:27

Igen, ezt én is olvastam, és nem értek vele egyet.

Mannlicher 2013.08.17. 20:00:36

@kulcsar2011:
Hát, mondjuk abból a Végh Józsefből nem sokat nézek ki. Én legalább is nem tudom komolyan venni azt aki azt állítja a TV-ben, hogy ha megpróbálnak lelőni tarts magad elé A4-es papírlapot.
www.youtube.com/watch?v=a9RKqjT1JBo&list=TLY9jeWme6FWI&utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201308
19:30-nál

Bandersnatch (törölt) 2013.08.17. 20:10:45

@G_Norton:
Nálunk is volt ilyen srác, csak ő azután csavarodott be igazán, hogy az iskola ügyeletes kemény arcai rászálltak.
A hozzászólásodból egyértelmű számomra, hogy te vagy az a tipikus gyáva szar alak, aki be van szarva attól, hogy ha beavatkozik őt is kipécézik , de kell valamit csinálnia a lelkiismeret furdalással, úgyhogy egyszerűen mindenért a fura srácot hibáztat.
www.fordulopont.hu/FP-41_buda.pdf

G_Norton 2013.08.17. 20:53:42

@Bandersnatch: Íjj, de kemény vagy öreg!

Általános iskolámban leginkább engem pécéztek ki 8 éven keresztül, pontosan tudom, milyen borzasztó az, pláne akkor, ha senki sem áll ki értünk. Még a tanárok sem, mert nekik így könnyebb.

Azonban ezt a gimis srácot senki, de SENKI sem basztatta. Egyszerűen ilyen volt az osztály összeállásának kezdete óta, és páran próbálták beintegrálni, de ő nem akarta. Innentől fogva mit csinálsz vele? Fogod a kezét végig, vagy pedig rálegyintesz a huszadik baromsága után, hogy ő ilyen?

Ne aggódj, a lelkiismeretemmel nincs probléma. Nem mindenért hibáztattam a srácot, de azért igen, hogy képtelen volt arra, hogy picit is normálisan viselkedjen. És ebben Ábelke is hibás, mert senki sem barátkozik vele --> mindenki dögöljön meg! Az egész világ pusztuljon meg!

Pedig amint látod, mindennek van előzménye. Ha pl a nálunk lévő srác nem szólt volna be a tanároknak ilyet, nem lányt vert volna, vagy csinálta volna a szokásos faszságait, akkor nem lett volna semmi probléma. Ábelkénél is tutira volt még pár érdekes dolog, nem csak az, hogy közelről bámulta a fehér falat. Ez az ember még a nagyanyját is megverte, biztosan nem agresszív.

Szal csak hátrébb az agarakkal, ne ítélkezz minimális információkból.

Bandersnatch (törölt) 2013.08.17. 21:20:01

@G_Norton:
Gyáva szar alak vagy és még képmutató is.
Megsértődsz ha a tapasztalataim alapján ítélek meg, de S.Ábelről teljes jellemrajzot adsz a sajátjaid alapján. Ez a mostani ügy is abból adódik, hogy volt egy fura srác és a kutyát nem érdekelte, hogy ennek mi lehet az oka.

apanna 2013.08.17. 21:23:48

@Agent Cooper: Dehogy nem. Egy ismerősöm keresztüllőtte a tenyerét. Jó nagy lyukat hagyott maga után.

G_Norton 2013.08.17. 21:40:04

@Bandersnatch: Fenéket. Az ügy abból adódott, hogy igencsak érdekes dolgokat írt a blogjára, erre megkértek egy kriminálpszichológust, hogy nézze már meg, mert nyugtalanító.

Nem sértődtem meg, csak kissé érdekes az, hogy totálisan mellélősz velem kapcsolatban, személyeskedsz, fröcsögsz. Légy boldog, biztosan neked van igazad, mert csak.

K12K23 (törölt) 2013.08.17. 21:42:31

@apanna:
Gratulálok neki, nehéz feladat, de úgy látszik nem lehetetlen:D
Hogy csinálta rászorította a tenyerére a csőtorkolatra?
a gáz riasztóval valószínűtlen olyan helyzet aminek sérülés a vége, leginkább ha valakit fejbe vágsz vele, de az meg bármilyen nehéz tárgynál lehet veszélyes.

kulcsar2011 2013.08.17. 21:48:18

@Szarazinda: Nehéz az intelligencia mérése. Egyelőre sajnos a legjobbnak tűnő megoldás az iq számmal történő meghatározás. Ábelnek magas volt ez a szám.

kulcsar2011 2013.08.17. 21:51:42

@Mannlicher: Laikusként számomra meggyőző volt Végh. Támadás esetén ki fogom próbálni a papírt, vagy legalábbis valamit. Az általában igaz szokott lenni, hogy egy meglepő és váratlan dolog a támadót meg szokta zavarni.

Mindenesetre Végh indította el a folyamatot Ábel ellen. Persze lehet, hogy ha nem indítja el, akkor x nap múlva lelő 21 embert meg magát.

De az is lehet, hogy kiadják a Csőre töltve regényét, bestseller lesz, sikerélmény, és megváltozik. Ezt már nem fogjuk megtudni.

kulcsar2011 2013.08.17. 21:56:15

@K12K23: a fenti videóban a szakértő azt mondja, hogy nagyon közelről sérülést lehet vele okozni.

De ugye ott van a nagyon közelről.

K12K23 (törölt) 2013.08.17. 22:13:15

@kulcsar2011:
Van gáz riasztóm a nagyon közelről tulajdonképpen azt, jelenti, hogy rászorítod a csövet, ez önvédelemnél valószínűtlen helyzet, akár nálad akár a támadónál van a fegyver. Ha dulakodásig fajul a helyzet akkor valószínűbb, hogy ütni fognak a riasztóval, nehéz vasak nagyot oda lehet vele csapni és könnyebb találatot bevinni, mint rászorítani a csövet, ezen az alapon viszont minden tárgy veszélyes fél kiló felett.
Ahhoz, hogy valaki így megsérüljön már nagyon hülyének kell lenni, kb. az a kategória aki beledugja a kezét a forrásban lévő vízbe és nem érti miért égett le a bőr a kezéről.

apanna 2013.08.17. 22:22:34

@K12K23: Megpróbálta kivenni a töltényt, de az egyik tenyerébe fogta a cső végét, és elsült a pisztoly.

apanna 2013.08.17. 22:29:28

Szerintem ez a srác nem akart gyilkolni, inkább valami segélykiáltás volt a részéről. Ha ölni akart volna, megtehette volna.

Mannlicher 2013.08.17. 22:43:59

@kulcsar2011:
Szerintem meg féleszű, a papír csak akkor jöhet be ha a lövöldözőnek elfolyik a magzatvize a nevetéstől. A meglepetésben igazad van, meg szoktak lepődni ha az áldozatjelöltnél fegyver van. + az interjúban Végh még sok más ostobaságot is összehord. Csak 1 példa, azt állítja, hogy a fegyvertartás növeli az agresszivitást, ez nettó marhaság sok fegyvertartót ismerek és pont, hogy ők a legkevésbé agresszívak (nem csak magyarországit), a megjelent cikkek alapján S. Ábel is már korábban agresszív magatartást mutatott.
propeller.hu/itthon/1089134-a-legolcsobb-bunmegelozes
Lehet, hogy a srácot pont azért engedték ki ilyen könnyen, mert Végh és nem valaki más indította el a folyamatot.

kulcsar2011 2013.08.17. 22:53:15

@Mannlicher: nem engedték ki könnyen. És nem Végh miatt.
lásd Zamecsnik-videó.

"Az lett volna furcsa, ha előzetes letartóztatásban ült volna még most is S. Ábel, ugyanis az elsőfokú ítélet szerint 30 hónapot kapott, ebből jó magaviselet mellett 22 és fél hónapot kellett volna leülnie, korábban pedig már 21 hónapot előzetesben volt" - mondta Zamecsnik Péter.

Mannlicher 2013.08.17. 23:00:00

@kulcsar2011:
Mindegy, én a riport alapján nem találom igazán komolyan vehető szakembernek Véghet. Mondjuk nekem nem tetszik, hogy csúnyán félrevezették az újságírók az embereket, fegyveres lövöldözőnek beállítani 1 gáz riasztóval keménykedő idiótát. Ez legjobb esetben is garázdaság. A srácot meg inkább el kellene küldeni egy olyan helyre ahol segítenének neki leküzdeni, ezt a túlzott mértékű agressziót.

kulcsar2011 2013.08.17. 23:05:12

@Mannlicher: Végh jelen esetben nem annyira lényeges. A többiben egyetértünk.

K12K23 (törölt) 2013.08.17. 23:09:37

@apanna:
:D Nem akarom megsérteni a barátod, de ez ritka nagy hülyeség volt. Ne haragudj, de ezek után nem tudom sajnálni.

Hajdú Peter 2013.08.17. 23:34:52

En tovabbra is azt mondom, hogy inkabb a Bajnait, Gyurcsanyt, Mesterhazit zarjak bortonbe.
Ha valasztani kene, inkabb ez az Abel maszkaljon szabadon mint a fenti trio. Azok harman szazszor veszelyesebbek az orszagra az emberekre, mint ez az Abel akar egy csore toltott geppisztolyal.

alte trottel 2013.08.18. 00:07:01

@Hajdú Peter:
Ennyire fosol a 10 trafikodért?

Kolb Ace 2 2013.08.18. 01:17:21

@lavór:

Már fel is bukkantak a kormányban. Mindegyik Ábel fajtársa.

Kolb Ace 2 2013.08.18. 01:18:31

@Hajdú Peter:

Kurva anyád!

Remélem ezt megérted, hamár az észérveket nem.

Kolb Ace 2 2013.08.18. 01:19:56

@apanna:

Miért nem a fejét? Jimmy óta tudjuk hogy úgy kell azt.

kulcsar2011 2013.08.18. 09:33:53

Blikk szerint:
"Mint korábban a szülei elmondták, fiuk öngyilkosságra hajlamos, így meglehet, „abban bízott”, hogy ha fegyvert ránt, talán egy biztonsági őr vagy egy közelben lévő rendőr lelövi őt."

apanna 2013.08.18. 13:42:39

@K12K23: Mi sem sajnáltuk, ez 20 éve hatalmas kálvária volt a rendőrséggel is. Tanyán laktunk, a férjem külföldön volt, nekem hagyta otthon végszükség esetére....

Kurutz ezredes 2013.08.18. 15:19:26

A megoldás egyszerű: zárják el, és ne kapja meg az inzulinját, illetve a cukorbajára szedett egyéb gyógyszereit! A többit a természet megoldja.

K12K23 (törölt) 2013.08.18. 17:46:52

@apanna:
Ja 20 éve, akkor meg engedélyköteles volt a riasztó, nem csoda, hogy a rendőrök kiverték a cirkuszt. Csak nem tudom feldolgozni, hogy lehet valaki ilyen önveszélyes én még a konyhába sem engedném be még a végén felgyújtja magát a tűzhellyel.
süti beállítások módosítása