Dióhéjban

Jelen fotelforradalmár 20-as éveit tapossa, Budapesten él, baloldali, patrióta, és a töke tele van a jelenlegi mainstream politikai garnitúrával.

Kontakt

Kérdés, óhaj, sóhaj:

fotelforradalom@gmail.com

Lájkolda

Friss topikok

  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @Viktor Mutyin: "Ostoba bolsevik ribanc. ... Ilyen buta fideszes ringyót még nem láttam eddig. M... (2015.02.18. 00:19) Így csinál Vologya hülyét belőlünk
  • otapi: @Surci11: "Azt megértem amikor valaki a Jobbikot az idióta programja meg az EU-ellenes vagy zsidóö... (2014.12.17. 19:27) Elég volt
  • eszim: @'it's cool to know nothing': -látom, te sem látsz a fidesz f*sznál tovább, de azt jól megideologo... (2014.11.08. 06:23) Bűnözőknek adózunk?
  • annamanna: @bölcsbagoly: Nézd, szerintem az internetadóval a kormány mesterségesen gerjeszti a hisztériát. Go... (2014.10.30. 19:45) Bűnözőknek nem adózunk! De akkor kinek?
  • Árpád Tóth: Amikor 1990-ben láttam a TV-ben Antall Józsefet, mint a Szovjet uralom utáni első szabadon választ... (2014.08.02. 08:00) Népesedési kényszer

Címkék

1956 (1) 2006 (1) 4K! (15) 8-1 (1) adócsalás (3) áfacsalás (2) alaptörvény (1) alkotmány (1) Ángyán József (3) árokásás (3) atomenergia (2) Audi (1) Baja (2) Bajnai Gordon (7) Bede Márton (1) bizonytalanok (1) bolondország (1) civilek (1) csalás (1) demagógia (1) demokrácia (9) DK (9) Edward Snowden (1) Együtt-PM (7) együttműködés (5) Együtt 2014 (6) elég volt (1) ellenzék (8) emlékmű (1) energiapolitika (1) fail (1) fidesz (1) Fidesz (21) foci (1) (1) futball (1) gyerek (1) gyerekvállalás (1) Gyurcsány (1) Gyurcsány Ferenc (4) HaHa (1) hazaárulás (1) hóhelyzet (1) Horváth András (2) internetadó (1) iskolarendszer (1) jelöltállítás (1) Jobb (1) Jobbik (8) Kálmán Olga (1) kampány (4) kampánycsend (1) Kerényi Imre (1) Kijev (1) kisgazdák (1) kis pártok (1) Kósa Lajos (1) közvélemény-kutatás (1) Lázár János (3) leépítés (1) legalizáció (1) Liberálisok (1) LMP (14) magyarugarizmus (1) Magyar Krónika (1) Magyar Telekom (1) március 15. (1) marihuána (1) Mesterházy Attila (3) Milla (1) MSZP (15) munka (1) nagyhatalmak (1) NAV (3) Németország (1) nemzet (2) Nemzeti Dohánybolt (1) nyugdíj (1) október 23. (2) oligarchák (1) Orbán Vikor (1) Orbán Viktor (1) Origo (2) Ororszország (1) Oroszország (1) összefogás (2) Összefogás (1) Paks (1) Párbeszéd Magyarországért (3) pártok (1) Pető Intézet (1) Pintér Sándor (1) pluralizmus (2) politika (5) program (1) Putyin (1) részvételi demokrácia (1) rezsicsökkentés (2) S. Ábel (1) Sáling Gergő (1) Scheiring Gábor (1) Schiffer András (2) stadion (1) szavazóutaztatás (1) szégyen (2) SZJA (1) szurkolók (1) társadalom (2) trafik (1) Trianon (1) újév (1) Új Pólus (1) Ukrajna (1) USA (1) vadászat (1) választás (3) választási program (1) választások (12) választás 2014 (4) Vida Ildikó (1) Vlagyimir Putyin (1) Y-generáció (1) Y generáció (1) Címkefelhő

A bajai cirkusz margójára

2013.10.14. 08:08 Kürtösch

Valószínűleg a sajtó napokig a bajai megismételt időközivel fog foglalkozni, aminek valós tétje semmi, szimbolikus jelentősége viszont annál inkább van. A magam részéről nem szeretnék mély okfejtésbe kezdeni, szerintem az egész utaztatós, negatívkampányos, egymást kamerázós, gulyásfőzős cirkusz magáért beszél. A 444 egészen jól összefoglalta a dolog lényegét, akit érdekel, annak melegen ajánlom a cikket.

Én csak egyetlen dolgot szeretnék megjegyezni: az, hogy ez az ügy ilyen jelentőséget kapott egyrészt tök jó, másrészt meg (és sokkal inkább ez az érvényes) rohadt mód szomorú.

Tök jó, mert leránt egy leplet, hogy igazából hogyan is űzik a nagy pártok a választási ipart. Nem riadnak vissza semmilyen eszköztől, hogy "mozgósítsanak" (rossz nyelvek szerint, hogy láncszavaztassanak, bár ennek a lehetőségéről nem nagyon cikkezett a sajtó Baja kapcsán), tényleg csak a képzelet szab határt a tevékenységüknek. Ebből aztán mindenki levonhatja a magának kedves következtetést. Én például azt, hogy nem vagyok hajlandó szavazni az Orbán-Mesterházy-Gyurcsány-Bajnai tengelyre (a Jobbikra se, de itt most nem nagyon volt róluk szó).

A szomorú viszont az, hogy ez az egész cirkusz csak tovább erodálja a Magyarországon egyébként sem túl népszerű demokratikus intézményekbe vetett bizalmat. Sajnos az, hogy itt egy kutyakomédiához hasonlóan működik egy választás, csak tovább rombolja az épeszű ember választási kedvét. Talán a nagy pártok (és főként a Fidesz) nem véletlenül teszik ezt: minél kisebb a természetes választási hajlandóság, és minél inkább csúcsra pörög az ő "mozgósításuk", annál nagyobb eséllyel marad ez a rendszer, ami van, még nagyon hosszú ideig.

Éppen ezért nagy szükség lenne egy valódi rendszerváltásra, hogy egy nap le lehessen rakni egy normális Magyarország alapjait. Normális kampánnyal, normális választásokkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelforradalom.blog.hu/api/trackback/id/tr875567491

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.10.14. 14:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: CSI: Bajai helyszínelők 2013.10.14. 11:44:05

Megfigyelők, megfigyeltek és a sör kavalkádja a bajai önkormányzati választáson. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.        

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rockjano 2013.10.14. 11:43:37

"Éppen ezért nagy szükség lenne egy valódi rendszerváltásra, hogy egy nap le lehessen rakni egy normális Magyarország alapjait."

Drága posztoló… olyan teljesen irreális vagy hogy azon csak mosolyogni lehet.

Azt sem tudod miről beszélsz..hogy mikor, kivel, miért???

A nemnormális ország elsősorban a Fidesznek az alapvető érdeke. Nálunk ugyan csak egy fokkal jobb de JOBB a baloldal. AZ LMP nincs sehol és nem is lesz. Az LMP-s szavazat az fidesz szavazat.

Lehet álmodozni meg a valóságban élni...

rezvez 2013.10.14. 11:44:41

Annyi "épeszű" ember nincs, amennyivel egy választást meg lehetne nyerni. A pártok nem is velük foglalkoznak.

barli 2013.10.14. 11:46:23

"Valószínűleg a sajtó napokig a bajai megismételt időközivel fog foglalkozni"

A cikk alapvetése valszeg hibás. Mindenki kussol, pedig úgy olvasnám már a megmondóemberek blogjait. De nem, a zindex is lapít. Fél nap kellett az első két bloghoz, amik nem szólnak semmiről..

Jock Ewing 2013.10.14. 11:50:00

@rockjano:

" Nálunk ugyan csak egy fokkal jobb de JOBB a baloldal."

Ez a baloldal ami nálunk van? Akiknek az az egyetlen programpontjuk, hogy Orbán takarodj? Ha neked ezek kellenek, lelked rajta.

Jock Ewing 2013.10.14. 11:51:34

@barli:

Ja, képzeld milyen blogcunami lett volna, ha a Teket nyer :-)

vasvirag (törölt) 2013.10.14. 11:54:23

Hja,hogy rendszerváltást akarnál, olyan igazit, de csak langymeleg módon, pfúj, jobbikra nem, hát akkor édes ecsém, szavazgass csak még sokáig a "demokratákra", naracsosokra meg veresekre meg kékekre és ződekre.

barli 2013.10.14. 11:58:49

Mindíg minden politológus azzal van elfoglalva egy ilyen időközi választás után, hogy egy ilyennek semmi jelentősége, meg nem reprezentatív, meg nem érdemes országos konzekvenciát levonni belőle. Azzal az egyel nem szoktak gondolkozni, hogy az átlagpolgár igenis levon belőlük valamilyen konzekvenciát. A bajaiból például azt, hogy a "demokratikus" ellenzékre nem érdemes szavazni, mert úgysem sikerülhet nekik. Kár volt ezt így erőltetni.

Együtt 2014 különítmény 2013.10.14. 12:03:48

" szimbolikus jelentősége viszont annál inkább van."

Legfeljebb Bajnai számára, hogy legalább a szülővárosában egy pici sikert el tudjon könyvelni a temérdek kudarc után. Mert most már mégiscsak válaszolnia kéne valamit a kérdésre, hogy Gordon, mire vagy te jó nekünk egyáltalán?

fizetekmegegysort 2013.10.14. 12:09:21

@barli: hmmm... Én pl azt vontam le, hogy bár eddig nem akartam olyanokra szavazni, akinek a programjának lényege kb az "orbántakarodj", de most fogok. Hogy miért? Gusztustalan, amit a fidesz Baján művelt, azért. És bár nincs kétségem, hogy tavasszal több száz Ikarusz buszuk fog utaztatni és szavaztatni - fussa a visszacsorgatott lóvékból - mégis.

Kandaláber 2013.10.14. 12:17:13

+1

A nevezettek egy tőről (kommunista elitképző, ahol a szovjetek kérése nélkül korábbi miniszterelnököt gyilkoltak a hatalomért) fakadnak és a mai napig véd és dacszövetségben élnek. (Ezt onnan lehet tudni, hogy a kampányok bűncselekményvádaiból mindig 0 év börtön lesz.)

Kandaláber 2013.10.14. 12:21:51

Másrészt, olyan alapvető dolgokban kellene rendet vágni, hogy a mai "bal oldal" nem baloldali, a FIDESZ-KDNP nem jobboldali. A karéj adott helyén ülés is lényegtelen.

Az ilyen, a társadalomra erőltetett valótlanságok azt a látszatot keltik, mintha a nyugati demokráciákhoz hasonló értékrendszer/pártrendszer létezne Magyarországon.

♔batyu♔ 2013.10.14. 12:37:19

Most, hogy újra megbuktunk, kutyakomédia.

Mekkora ajvék lesz itt 2014-ben atyaúristen.

Fogjátok már fel, a bizalom elveszett, egyenlőre pár évig nem kell senkinek balliberális. Örüljetek neki, az igazán problémás nevek 20 év alatt kihalnak.

Blogger Géza 2013.10.14. 12:56:18

@barli: Be volt készítve a sok "győzött az igazság" írás, de miután a Fidesz most még nagyobb arányú győzelmet aratott, hirtelen nem tudnak mit kezdeni a helyzettel... Végül is nem csoda, egy Fidesz-szavazóból nem lesz MSZP-szavazó csak azért, mert más közlekedési eszközzel megy oda.

barli 2013.10.14. 12:58:35

azért van ekkora csend, mert a deklaráltan nemnáci szövetségnek ciki lenne cigányoznia, amit azéwrt lássuk be, most szívesen megtennének..

Együtt 2014 különítmény 2013.10.14. 13:06:54

@fizetekmegegysort:
Ikaruszból már egyre kevesebbet találni, miután az elvtársak az üzemet szisztematikusan leépítették, majd 2007-ben végleg bezárták

Persze monhatod hogy csak azért zárták be, nehogy Orbán Ikarusszal vigye a választókat a 2014-es választásra. Ezért is szeretjük annyira a bölcsen előrelátó, mindig igazat beszélő komenistákat

♔batyu♔ 2013.10.14. 13:15:02

@Blogger Géza: Ja, nagy az elkeseredés. Ilyenkor jön az, hogy vélhetően csaltak, különben is kevesen voltak, ez valójában a fidesznek nagy vereség.

Jó volt a ma reggeli index címlap is, látható, a "srácoknak" is szarul esett:))

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.14. 13:17:50

"Éppen ezért nagy szükség lenne egy valódi rendszerváltásra, hogy egy nap le lehessen rakni egy normális Magyarország alapjait. Normális kampánnyal, normális választásokkal."

Mit javasolsz?

Emiksz 2013.10.14. 13:20:59

@Blogger Géza:
"a Fidesz most még nagyobb arányú győzelmet aratott"

Az arány szónak olvass utána!

Scagnetti 2013.10.14. 13:26:21

A magyar szavazó választási kedvét leginkább az rombolja, hogy a választék a Fidesz, az MSZP és haverjai, a Jobbik, meg néhány esélytelen figura. Ezek láttán egy gondolkodásra képes szavazónak komolyan meg kell erőszakolnia magát, hogy elinduljon és válasszon közülük bárkit is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.14. 13:27:47

@Együtt 2014 különítmény:

"Legfeljebb Bajnai számára, hogy legalább a szülővárosában egy pici sikert el tudjon könyvelni a temérdek kudarc után."

Bajnai szegedi.

Együtt 2014 különítmény 2013.10.14. 13:29:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Normális Magyarország az náluk Bajnait jelenti. Nem a tartalom a fontos, hanem hogy minél többször elhangozzon a kampányszlogen

Előre a Normális Magyarországot bazmegolós Dopeman alázenéléssel, hungarocell aprítással

barli 2013.10.14. 13:34:07

@♔batyu♔: a nagy csalódás az a felismerés lehet nekik, hogy valszeg csalás nélkül is kikaptak volna..

Fekete Sámuel 2013.10.14. 13:34:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: IQ alapú cenzust; mindennemű gyerektámogatást kizárólag adókedvezmény formájában; halálbüntetést gyilkosságért; az abortusz betiltását nemi erőszak vagy az anya életveszélyét kivéve; valamint az önvédelmi lőfegyverviselés jogát. A köztársasági elnököt a nép válassza; a parlamenti képviselők legyenek visszahívhatóak; betegbiztosításban és nyugdíjkasszában legyen egyéni számla. Szólásszabadság kizárólag akkor legyen csorbítható, ha konkrét és világos fizikai fenyegetést tartalmaz.

Én ezeket javaslom.

Együtt 2014 különítmény 2013.10.14. 13:40:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Bajnai Szegeden született, de Baján nőtt fel. Hogy miért pont Szegeden azt nem tudom, lehet hogy az ottani klinikát alkalmasabbnak tartották

barli 2013.10.14. 13:41:35

@Juhász Jácint: az abortuszos javaslatoddal nem jutnál messzire..

safranek 2013.10.14. 13:57:24

"csak tovább rombolja az épeszű ember választási kedvét"

Az épeszűekkel nem kommunikálnak, mert az nehéz és kevesen vannak.

OkoskaTo:rp 2013.10.14. 13:57:28

"Én például azt, hogy nem vagyok hajlandó szavazni a..." Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy több mint 50%-ban a Fideszt támogatod. A nem leadott szavazat ugyanis a végeredménnyel való egyetértést jelenti.

willdattaa 2013.10.14. 14:03:25

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

A láncszavazás már nem lehetséges mert megszűnt a boríték, tehát csak a szavazólapot kell bedobni, az pedig feltűnő lenne ha egy szavazó odalépne az urnához és semmit nem dobna be, aztán távozna.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.10.14. 14:06:46

Most mit lehet erre mondani? A demokratikus ellenzék és a kormánypártok is teljesen röhejessé váltak, de ez messze inkább az ellenzékre fog visszaütni.
Már ott elszúrták, hogy országos ügyet csináltak egy időközi választásból, ráadásul egy fideszes városban.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.14. 14:22:21

Csak egy módon lehetne elzavarni már ezt a gonosz törpét.
Ha az "összellenzék " előhúz a kalapból egy "viszonylag" tiszta, nem devalválódott, hiteles, jó beszélőkéjű, nem támadható, új embert, mint miniszterelnök jelöltet.
Nem találhatna fogást rajta fidesz banda, ellőtték már a puskaporukat. Náluk viszont sok területen szorul a hurok.
Ha nem találnak ilyen személyt, újabb kétharmad lesz!!!

Az orbáni bandának mennie kell.....

salv 2013.10.14. 14:36:14

"Éppen ezért nagy szükség lenne egy valódi rendszerváltásra"

Erre meg kb. 20 evet varni kell. A fidesz meg husz evig hatalmon marad, kellemes kis Kadar-rendszer 2.0-ban lesz reszunk. A vege is ugyanaz lesz: teljes csod. Akkor aztan jon majd megint egy rendszervaltas. Csak abban mar joval kevesebb magyar fog reszt venni. Arra tippelek, hogy a fiatalok elvandorlasa dramai mertekben fog noni (hacsak nem zarjak le megint a hatarokat).

NemNick 2013.10.14. 14:38:37

@barli: akkor ezek szerint neked ez így teljesen rendben, ugye?

salv 2013.10.14. 14:41:31

@willdattaa: Igy mukodik a lancszavazas: bemegy az 1. odaszallitott cigany, de nem dobja be a szavazolapot (esetleg bedob helyette egy ures papirt). Kihozza a szavazolapot, egy Kubatov-gardista beikszeli a fideszes jeloltet, a 1. cigany megkapja a penzt, a 2. cigany a szavazolapot. Ez utobbi bemegy, megkapja a szavazolapjat, a fulkeben kicsereli a bevittre, azt dobja be, az ujat kihozza. Goto az elejere.

nnnnnnnn 2013.10.14. 14:47:30

"Én például azt, hogy nem vagyok hajlandó szavazni az Orbán-Mesterházy-Gyurcsány-Bajnai tengelyre (a Jobbikra se, de itt most nem nagyon volt róluk szó)."

jól teszed. csak nehogy titokban behúzd a maszopra az x-et.

barli 2013.10.14. 14:52:31

@NemNick: nincs rendben, de ugyanezt már láttam a szociktól is, ezért nem üti meg az ingerküszöbömet.

Erő e-meló 2013.10.14. 14:56:38

@salv:
Bezzeg ha Tekert Melinda győz, akkor felvirulna az ország, tódulnának a fiatalok Magyarországra, de most oda az esély

Fullánkos Algol 2013.10.14. 15:03:33

Most mégis mit vártatok a kékcédulás választás és a leszalámizás nagymestereitől? Nem lesz itt semmilyen valódi rendszerváltás, amíg a ma a lelátókat elfoglaló egykori lenin-fiúk meg frusztrált északihadjáratrólvisszatértek terror alatt tartják a népet.
Orbán - Kun Béla
Szájer - Ágoston Péter mek.oszk.hu/00300/00355/html/img/7b.jpg
Pintér Sándor - Garbai Sándor filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5227
(ott van mellette a videón az egykori Martonyi meg a Révész Máriusz is)
Rogán Antal - Rákosi Mátyás
Pokorni Zoltán - Kunfi Zsigmond www.delmagyar.hu/133_napon_at_tarto_kulonos_alom/cikk/210/2092123/4.jpg
Németh Zsolt - Landler Jenő filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5305
Zagyva György Gyula - Leopold Rado (Roth) (Lenin-fiú) kuruc.info/galeriaN/egyeb/zsidokomm1.jpg
Kövér László - Tisza István
Habony Árpád - Ujszászy István
Gyurcsány - Klebelsberg - Metternich
stb...
Magyarok ébredjetek már fel!!!

Blogger Géza 2013.10.14. 15:50:19

@Emiksz: Felesleges, anélkül is tudom, mit jelent, ez inkább neked lenne tanácsos, mert úgy látom, nem vagy tisztában vele. :)

Végleges:

". A Fidesz jelöltje az érvényes szavazatok 47,4 százalékát, míg a három baloldali párt közös jelöltje a szavazatok 41,6 százalékát kapta"

www.hirado.hu/Hirek/2013/10/13/20/A_Fidesz_jeloltje_nyert_Bajan.aspx

Korábbi:

"A Fidesz jelöltje, Kovács Csaba 46,9 százalékos eredménnyel nyerte Baján a 3-as számú önkormányzati választókerületben vasárnap tartott időközi választást"

nol.hu/belfold/a_fidesz_jeloltje_nyerte_a_bajai_idokozit

Sírköves Slomó 2013.10.14. 15:51:29

'Sajnos az, hogy itt egy kutyakomédiához hasonlóan működik egy választás, csak tovább rombolja az épeszű ember választási kedvét.'

Inkább meghozza, nagyon szeretik a kutyakomédiát. Legalábbis 2x annyian szavaztak a 32. körzetben, mint a múltkori kutyakomédián.

Konzervatív0 2013.10.14. 16:03:17

Ejj nem lehet a kedvetekre tenni semmivel...
Az egyik gulyásozik és fuvarozgat, a másik fuvarozgat és ugy gulyásozik a harmadik meg írigykedik :)
De hát ugye az emberi találékonyság határtalan, és minden párt minden követ meg fog mozgatni, hogy nyerjen mert ugye csak több konc esik a husosfazék mellett mint távol tőle.
Azt nem értem hogy ezen miért kell meglepődni?
Bármleiyk párt is kerül a kormányrúdhoz midnegyik meg fogja sütni a saját pecsenyéjét is egy uttal, és természetesen az ellenzék meg irigykedik hogy nem az ő pecsenyéje sül és akár az ördöggel is szövetkezne csak hogy ő kerülhessen oda.
Érdekessége. hogy a hivek pedig meg vannak győződve afelől hogy az ő bandájuk az sokkal jobb lenne :)
Egyébként ez nem csak itt van így, a világ minden pontján így van mert ilyen a demokrácia.
Ez nevezhetjük a demokrácia csődjének is ha úgy szebben tetszik, de hát ugye nincs jobb.
Nem szép játék de hát ugye játszuk mert azt mondták hogy így érvényes a játékszabály :)
Én mondjuk átnevezném ügyességi játéknak. Eltörölném a kapmánycsend fogalmát meg mindenféle ilyet és lehetne arra játszani ki tud több szavazót elvinni a fülkébe. Szerintem érdekes lenne.

salv 2013.10.14. 16:04:44

@Fullánkos Algol: "Kövér László - Tisza István" Tisza Istvan a magyar tortenelem egyik legkartekonyabb alakja volt (Horthy nala is nagyobb volt), de azert ne hasonlitsd mar hozza a senkihazi Kovert.

Konzervatív0 2013.10.14. 16:07:37

@salv: Ki nem az?
Mindenkinek meg van a maga pozitiv és negatív oldala. A hivek a pozitivat látják az ellenzők a negatívat. Az igazság valahol középen van de azt senki nem látja :)

blah 2013.10.14. 16:10:38

cigányok szavaztak meg egy biztonsági őrt, hogy képviselje őket (akik egyébként pont leszarják az egészet, ha nem kapnak tűzifát és nem viszik őket kocsival az életben nem is tudtak volna arról, hogy szavazhattak volna, de leginkább akkor is szartak volna magasról a fehérek játékára). a színvonal adott. lehet örülni.

meszena 2013.10.14. 16:26:04

Meg vagyok döbbenve!
Hány éves kell lenni ahhoz, hogy valaki komolyan használhasson ilyen kifejezéseket, mint "valódi rendszerváltás", meg hogy "normális Magyarország".
Köszöntelek a valóság világában!
És teljesen független mindez attól, hogy mely pártok vannak a képben: jöhet bárki, ez nem változik meg. Ilyen a társadalom. Ezen semmiféle formális reform (pl. un. valódi rendszerváltás) nem fog változtatni.

meszena 2013.10.14. 16:27:57

És hogyan működne a "valódi rendszerváltás", meg a "normális Magyarország"? Kicseréljük az embereket is?
:)

Konzervatív0 2013.10.14. 16:36:23

@meszena: Háát, egy rendszerváltásnál minimum elszámoltatják a múlt rendszer fegyverhordozóit és ugy 50 évig nem engedik sem a politika sem a gazdaság közelébe sem őt sem a gyerekeit. Ez itt ugye nem történt meg.
Egy normális magyarországon mindennek következménye van nem attól függ egy ember elitélése hogy mennyi pénze van sztárügyvédre vagy mennyire befolyásos ember. (mondjuk ez álom)
Egy normális magyarországon az ellenzék is értékeli a kormányoldalon ha van valami jó és forditva (modjuk ez álom).
Egy normális országban a politika nem másik hülyézése hanem észérvek átgondolt rendszere. (mondjuk ez is álom)
Egy normális magyarországon a média nem szenzációéhes és nem próbál meg pártok talpnyalásából megélni.
Ha belegondolok nem is létezik olyan hogy normális ország sehol a világon :)

Pop40 2013.10.14. 17:13:49

@Blogger Géza:

Nincs is ezzel gond, csak hirtelenjében kettő.

1, Állandóan 20-30% kvk-s fideszes előnyre hivatkoztok. Ezt valahogy nem látom ezekben az arányokban tükröződni, pedig nem egy balos körzetről beszélünk. (Balos körzetben már látni a 20%-okat, csak nem a narancsbolsik javára. :DDDD)

2, Itt hozhatott az 100-200 (jópár %) szavazót, hogy fideszék az összes cigányt lefizették tüzifával, aztán elhajtották (illetve vitték:D) szavazni. Csak amit megcsináltak 5 utcában néhány száz emberrel, azt jövőre milliókkal kicsit már nehezebb lesz.:)))

Sírköves Slomó 2013.10.14. 17:57:26

@Pop40: ''1, Állandóan 20-30% kvk-s fideszes előnyre hivatkoztok. Ezt valahogy nem látom ezekben az arányokban tükröződni, pedig nem egy balos körzetről beszélünk. (Balos körzetben már látni a 20%-okat, csak nem a narancsbolsik javára. :DDDD)''

... ööö nem éppen. Nem 20-30% hanem a duplája van a fidesznek mint a többi balnak együtt. Ebből a maszop 20%, a fidesz 50%.

... ez itt időközi, helyi választás 50%-os részvétellel sok mindent nem mutat.

Sírköves Slomó 2013.10.14. 18:08:11

@salv: Sajnos a demokraták nem ismerik ezeket a trükköket.

Konzervatív0 2013.10.14. 18:11:59

@Pop40:
1. Az eremény dönt nem az ki mire hivatkozik.
2. Ez a vesztes fél állandó vesszőparipája, a kifogás rész. Annak idején a fideszesek is erre hivatkoztak ahol kikaptak.
Nem mintha bármin is változtatna. Ez a vesztes párt kifogása amivel ámitja a lojális szavazót.
Azt gondolom meg kell nyerni egy választást ahogy a horn gyulátok mondta.
Ja meg a "csaltak" a másik kifogás rész :)
Mióta az esezemt tudom a falumban választás előtti mapokban megjenik a cigánysoron a feket autó és segélyt oszt meg szegfű képeket osztogat hogy az irástudatlanok is tudják kire kell szavazni és megigérik hogy mindenki dupla setgélyt kap ha ők kerülnek kormányra, a szavazás napján meg ingyen iszik mindenki a kocsmában :)
Ez van. Nem mondom hogy helyes, de ezzel együtt kell élni mert nem tudod kiszürni az emberi találékonyság minden termékét. Nem csak itt mindenhol.
Mutogatni persze lehet a győztesre, de ha őszinték vagyunk akkor látnunk kell hogy minden párt használja ezeket vagy hasonló tecnikákat. Az ember nehezen hiszi el ha a saját pártja körül derülnek ki dolgok, és könnyebben kimondja azt aljas hazugságnak, de természetesen a másik ugyan azért aljas csaló.

_most_ 2013.10.14. 18:15:46

@Blogger Géza: ez, a nagyobb arányú győzelem elég unortodox kijelentésnek tűnik, mivel két hete a szavazatok megoszlása: 97–29 volt, tegnap meg: 138–69, namármost minimális általános iskolai matematika tudással felvértezve elég könnyen belátható, hogy ez nem nagyobb arányú győzelem :D

panelburzsuj 2013.10.14. 18:24:41

@_most_:

Ez egy vicces helyzet, ugyanis a nagy mozgósításból az lett, hogy az öt körzetből egyben megnövekedett a leadott szavazatok száma - és ezzel a többiben szerzett voksok ARÁNYA csökkent.

No most pont ebben a csudakörzetben az LMP most se szerzett pontot - a Jobbik meg még vesztett is a múltkoriból. Vili, hogy a plusz 40 (meg a plusz 39) az ötben együtt nagyobb arány, mint a nullával meg a mínusszal "megfejelt".

Gejza csak azt "felejtette el" ideírni, hogy az összbalos jelölt is nagyobb arányt szerzett a múltkorinál.

Sírköves Slomó 2013.10.14. 18:25:20

@Konzervatív0: Irónia.

Nem is érdekel a demokrácia sem. Arra szavazok aki kisebb kárt okozza de felőlem lehetne principátus is, azt is leszarnám.

panelburzsuj 2013.10.14. 18:31:25

@panelburzsuj:
Úgyhogy eza választás arar volt jó, hogy a korrupt kétpárti korteskartell teljes pompájában bemutatkozhasson a publikumnak.

+ monoki trollgulyás... :)

Emiksz 2013.10.14. 19:50:04

@Blogger Géza: "Felesleges, anélkül is tudom, mit jelent, ez inkább neked lenne tanácsos, mert úgy látom, nem vagy tisztában vele."

Akkor ezek szerint szándékosan ferdítesz. A fidesz nőtt 46,9-ről 47,4-re. Valóban.
Viszont Teket Melinda meg 40,8%-ról 41,6%-ra. A köztük levő % különbség csökkent.

Pop40 2013.10.14. 20:16:59

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Nem 20-30% hanem a duplája van a fidesznek mint a többi balnak együtt."

És mégis HOL van duplája, a kv-kutatásokon kívül?:)

"ez itt időközi, helyi választás 50%-os részvétellel sok mindent nem mutat."

Ebben egyetértünk, sőt, hozzátenném, az utóbbi 5-10 időközire is igaz ez.

Egy dolgot azonban mutatnak: Hogy a kvk-k mérései úgy falsak, ahogy vannak. Balos körzetben a fideszt szarrá verik. Jobbos körzetben épphogy győz (itt 6%-kal, a balos 10-20%-okkal szemben), úgy, h ezerrel vásárolja a cigányokat szavazni.

Innentől fogva HOL VAN AZ A HELY, ahol a fidesznek duplája van, mint a maszopnak, vagy bárkinek? Balos körzetben nincs. Jobbos körzetben nincs. Akkor hol a francban van, a Marson? :DD
Vagy időközin minden fideszes otthon marad, és minden balos elmegy szavazni, úgy jönek ki a kvk-k eredményei??? :DDDD

Blogger Géza 2013.10.14. 20:27:23

@_most_: Csakhogy a választásokat nem pár utcánkét szokták kiértékelni, és bizony a teljes körzetben 46,9%-ról 47,4%-ra nőtt a fideszes többség. Tehát nagyobb aránnyal győzött, mint pár hete.

Blogger Géza 2013.10.14. 20:29:14

@Emiksz: Kit érdekel Teket Melinda? Róla egy szót nem ejtettem. Én csak a győztesről beszéltem.

Pop40 2013.10.14. 20:29:59

@Konzervatív0:

" Az eremény dönt nem az ki mire hivatkozik."

Ez így van. És az eredmény az, hogy a fidesz SEHOL nem tudja hozni a kvk-k által mért arányokat. SEHOL. Csalhat bárhogy, fuvarozhat bárhogy, vesztegethet tüzifával, zsarolhat közmunkával, SEHOGY NEM JÖN KI A KVK-K ÁLTAL NEKI TULAJDONÍTOTT EREDMÉNY. SEHOGY.

"a kifogás rész."

Ez engem nem érdekel, egy szem időközi nem oszt nem szoroz. Még 5-10-ből is csak a trendeket következtetheted. Épp ezt tettem az előbb.

"ahogy a horn gyulátok mondta."

Nem tudom, kikre gondolsz, nekem tuti nem volt horn gyulám.

" de ha őszinték vagyunk akkor látnunk kell hogy minden párt használja ezeket vagy hasonló tecnikákat."

Teszem azt, az LMP-t még nem láttam ilyen ügyben.
A nagy pártokra igaz lehet, amit írsz, csak azért az arányok ugye nem mindegy.
Más területről véve a példát, nem mindegy, hogy egy Nokiás-doboznyi közpénzt lop el valaki, vagy egy Simicska-féle milliárdos közbeszerzést.

Konzervatív0 2013.10.14. 20:47:43

@Pop40:
"fidesz SEHOL nem tudja hozni a kvk-k által mért arányokat".
Te magad irtad le hogy "egy szem időközi nem oszt nem szoroz". Nos ez igaz, mint ahogy az is hogy egy időközi önkormányzati választáson nem feltétlenül azon érvek mellett szavaz a szavazó mint egy országgyűlésin és nem is olyan arányban, sokan nem tulajdonítanak neki olyan jelentőséget.

"nekem tuti nem volt horn gyulám"
Meglehet, bár nem hallottam még LMP-s felszólalni a horn gyula szoborállítási trendek kapcsán.

"Teszem azt, az LMP-t még nem láttam ilyen ügyben."
Nem, is kapott egy fia szavzatot sem :) Egyébként köztünk legyen mondva de a Lehet más a politika bebizonyitotta a 4 év alatt hogy NEM lehet más a politika. A 4 év alatt beálltak ugyan abban at obstruktiv csoportba mint az ellenzék szokott, a kontruktivitás szikráját sem látom bennük. Arról nem is beszélve hogy egyik felének annyra lehet más a politika hogy összebútoroztak a "többi" igencsak kétséges hitelességűvel. A másik fele ugyan gerincesen kiállt a nem mellett de nem lepődnék meg ha mégis beállnának az ellezéki kerekasztalba.
Szóval sok sikert nekik, de tényleg, viszont hogy lehessen más a polotika sokkal több hitelesség szükséges nekik is. Ezt mutatja az a kerek nulla aamit baján most kaptak.

Pop40 2013.10.14. 22:50:12

@Konzervatív0:

"egy időközi önkormányzati választáson nem feltétlenül azon érvek mellett szavaz a szavazó mint egy országgyűlésin és nem is olyan arányban, sokan nem tulajdonítanak neki olyan jelentőséget."

Ja. Itt még muszáj benyalni a kormánynak, különben nincs közmunka. Ott már nem lesz muszáj.

Az arányban is igazad van, csak nem úgy ahogy gondolod. Igen. jövőre jönnek a bizonytalanok is, akik egy időközit leszarnak. Hogy ők kit támogatnak nagyobb arányban, azt kitalálhatod- (segítek, nem a narancshordát.:DDD)

"bár nem hallottam még LMP-s felszólalni a horn gyula szoborállítási trendek kapcsán. "

Lehet. Nem rám tartozik, amúgy nem is értem, hogy jön ide.

"Nem, is kapott egy fia szavzatot sem :) "

Lehet. de ebben az ügyben legalább tiszták maradtak.

"4 év alatt hogy NEM lehet más a politika."

Lehet, hogyne lehetne, nézd meg Nyugaton.
Itt lehet, h tényleg nem.
A magyar választó igényszintje idáig terjed.
Ahol egy országot szétrabló vérkorrupt maffia még egyáltalán parlamenti párt lehet, csak mert odavet 2000 Ft-ot, mint rezsicsökkentés, az az ország ezt érdemli.

"Arról nem is beszélve hogy egyik felének annyra lehet más a politika hogy összebútoroztak a "többi" igencsak kétséges hitelességűvel."

Nem, ez inkább arról szól, hogy van az országnak 2 fele. Az egyik 3 éve a mostanihoz képest ezrednyi lopásért és elkúrásért elhajtotta az oldalát.

És van a fideszes massza, na azokat aztán nem zavarja semmi, ha Vitya nyílt színen szarja tele a száját, akkor is boldogan csápol neki.

Ez a különbség, nem más.

Fekete Sámuel 2013.10.14. 23:59:24

@barli: Ténylegesen ha a zsidók, olyanok, mint ez a Viviane Reding, sikeresen ki lettek volna irtva, akkor nem lenne ez ekkora probléma, mivel akkor normálisabb eszközök is volnának a kultúrnemzetek védelmére.

Fekete Sámuel 2013.10.15. 00:01:35

@Konzervatív0: Szerintem neked ugyanazért nincsenek önálló politikai gondolataid, amiért egy mondatot sem vagy képes hiba nélkül leírni.

IQ-nulla vagy.

pedes75 2013.10.15. 09:48:43

@Pop40:

"Nem, ez inkább arról szól, hogy van az országnak 2 fele. Az egyik 3 éve a mostanihoz képest ezrednyi lopásért és elkúrásért elhajtotta az oldalát."

Ugye csak viccelsz? Én valószínűleg nem fogom venni a fáradtságot, hogy egyáltalán szavazzak, de azért álljon meg a kocsi. A baloldal által bemutatott orbitális elkúrást azért nem felejtettük el. Nem tudom, feltűnt-e, de valahogy a közvélemény egyáltalán nem sír rajta, hogy a jelenlegei maffia hogyan darálja le a korábbi maffia klientúráját. És azért nem, mert állatira nem a baloldal itt a kisebbik rossz. Ha például meglátom Veres Jánost, elkezd tikkelni egy ér a homlokom, és valami talányos okból elkezdem szeretni Matolcsyt.

toportyánzsóti 2013.10.15. 11:43:26

Kicsit gond van a látásoddal,csak a fityusz csalt Baján,kár összemosnod velük a többieket.Ép elme nyerítve röhög rajtad.

toportyánzsóti 2013.10.15. 11:46:47

@Blogger Géza: Cserébe már Zsigónak is papírja lett arról hogy a száján keresztül szarik narancsmódra.
süti beállítások módosítása