Dióhéjban

Jelen fotelforradalmár 20-as éveit tapossa, Budapesten él, baloldali, patrióta, és a töke tele van a jelenlegi mainstream politikai garnitúrával.

Kontakt

Kérdés, óhaj, sóhaj:

fotelforradalom@gmail.com

Lájkolda

Friss topikok

  • Kovacs Nocraft Jozsefne: @Viktor Mutyin: "Ostoba bolsevik ribanc. ... Ilyen buta fideszes ringyót még nem láttam eddig. M... (2015.02.18. 00:19) Így csinál Vologya hülyét belőlünk
  • otapi: @Surci11: "Azt megértem amikor valaki a Jobbikot az idióta programja meg az EU-ellenes vagy zsidóö... (2014.12.17. 19:27) Elég volt
  • eszim: @'it's cool to know nothing': -látom, te sem látsz a fidesz f*sznál tovább, de azt jól megideologo... (2014.11.08. 06:23) Bűnözőknek adózunk?
  • annamanna: @bölcsbagoly: Nézd, szerintem az internetadóval a kormány mesterségesen gerjeszti a hisztériát. Go... (2014.10.30. 19:45) Bűnözőknek nem adózunk! De akkor kinek?
  • Árpád Tóth: Amikor 1990-ben láttam a TV-ben Antall Józsefet, mint a Szovjet uralom utáni első szabadon választ... (2014.08.02. 08:00) Népesedési kényszer

Címkék

1956 (1) 2006 (1) 4K! (15) 8-1 (1) adócsalás (3) áfacsalás (2) alaptörvény (1) alkotmány (1) Ángyán József (3) árokásás (3) atomenergia (2) Audi (1) Baja (2) Bajnai Gordon (7) Bede Márton (1) bizonytalanok (1) bolondország (1) civilek (1) csalás (1) demagógia (1) demokrácia (9) DK (9) Edward Snowden (1) Együtt-PM (7) együttműködés (5) Együtt 2014 (6) elég volt (1) ellenzék (8) emlékmű (1) energiapolitika (1) fail (1) Fidesz (21) fidesz (1) foci (1) (1) futball (1) gyerek (1) gyerekvállalás (1) Gyurcsány (1) Gyurcsány Ferenc (4) HaHa (1) hazaárulás (1) hóhelyzet (1) Horváth András (2) internetadó (1) iskolarendszer (1) jelöltállítás (1) Jobb (1) Jobbik (8) Kálmán Olga (1) kampány (4) kampánycsend (1) Kerényi Imre (1) Kijev (1) kisgazdák (1) kis pártok (1) Kósa Lajos (1) közvélemény-kutatás (1) Lázár János (3) leépítés (1) legalizáció (1) Liberálisok (1) LMP (14) magyarugarizmus (1) Magyar Krónika (1) Magyar Telekom (1) március 15. (1) marihuána (1) Mesterházy Attila (3) Milla (1) MSZP (15) munka (1) nagyhatalmak (1) NAV (3) Németország (1) nemzet (2) Nemzeti Dohánybolt (1) nyugdíj (1) október 23. (2) oligarchák (1) Orbán Vikor (1) Orbán Viktor (1) Origo (2) Ororszország (1) Oroszország (1) összefogás (2) Összefogás (1) Paks (1) Párbeszéd Magyarországért (3) pártok (1) Pető Intézet (1) Pintér Sándor (1) pluralizmus (2) politika (5) program (1) Putyin (1) részvételi demokrácia (1) rezsicsökkentés (2) S. Ábel (1) Sáling Gergő (1) Scheiring Gábor (1) Schiffer András (2) stadion (1) szavazóutaztatás (1) szégyen (2) SZJA (1) szurkolók (1) társadalom (2) trafik (1) Trianon (1) újév (1) Új Pólus (1) Ukrajna (1) USA (1) vadászat (1) választás (3) választási program (1) választások (12) választás 2014 (4) Vida Ildikó (1) Vlagyimir Putyin (1) Y-generáció (1) Y generáció (1) Címkefelhő

A velünk élő Edward Snowden

2013.11.15. 07:36 Kürtösch

A Horváth András volt adóellenőr által indított NAV-ügy napról napra dagad, a kormánypárti (köz)média pedig szinte kínos módon próbál nem foglalkozni vele. Sőt, ha az mno.hu-n rákeresünk a NAV szóra, akkor az utolsó kapcsolódó hír 2 napos, amiben épp a HírTV-n magyarázza egy navos fejes, hogy a volt revizor anyaga összeollózott és koholmány, mint a bajai videó. Ez pedig nem jelent mást, mint hogy hősünk belenyúlt könyékig a lecsóba (legutóbb ilyen az olajügyeket vizsgáló bizottság idejében volt, de akkor a politikai akarat és az államgépezet legyűrte a maffia ellen fellépő törekvéseket).

Mert Horváth András jelenleg Magyarország legnagyobb hőse. Ügye ha nem is párhuzamosságot, de bizonyos mértékig hasonlóságot mutat az amerikai szivárogtató Edward Snowden harcával. Csak nálunk nem a titkosszolgálat mindenre kiterjedő megfigyelése, hanem a primitív áfacsalás dívik.

Adott ugyanis egy a nagy nyilvánosság előtt nem ismert titok, miszerint az adócsalás (jelen esetben egészen pontosan az áfacsalás) nem bizonyos cégek magánakciói, nem elszigetelt egyedi esetek, hanem a rendszer szerves részei. Azé a rendszeré, amire leváltottuk 1989-ben a kádárizmust. A legfelháborítóbb, hogy az ellenőrzést végző hivatal pedig asszisztálni látszik hozzá.

A svindlit sokan sejtették eddig is, de kézzelfogható bizonyíték sosem volt. Eddig. Egy okos volt ellenőr hosszú tervezgetése, és az ügy logikus és eddig profinak tűnő felépítése kellett ahhoz, hogy egyáltalán nagyobb nyilvánosságot kapjon a nyilvánvaló: a magyar állampolgárok meglopásában kéz a kézben jár a politika és a gazdasági elit, oldaltól és cégformától (sőt, nemzetiségtől) függetlenül.

Talán mondani sem kell, hogy a NAV és a politikai/gazdasági elit reakciója egészen nevetséges. A NAV egy hétvége alatt lezajló és mindent rendben találó vizsgálata a legrosszabb börleszkek mozzanatait idézi. Az pedig, hogy a Fidesz és az MSZP sunnyog a témában (gy.k.: nem nagyon támogatják az LMP és Ángyán bizottságának felállítását) talán nem is annyira meglepő. Az már csak hab a tortán, hogy Csányi Sándor is meg lett szólítva. Kíváncsi leszek a politikusokon kívüli szereplőire is a történetnek.

Valahogy az eset engem az amerikai The Wire sorozatban történtekre emlékeztet. Ott is vannak lelkes nyomozók, akik valami igazán nagy dologba futnak bele, vannak is támogatóik fentről egy darabig (jelen esetben állítólag Rogán segítette egy darabon Horváthot, aki egyébként Fidesz-tag volt saját bevallása szerint), aztán amint elér egy küszöböt a felgöngyölítés, hirtelen akadályok keletkeznek. Hasonlóan járt Snowden is, és neki is rá kellett jönnie, hogy igazán nagy hatást csak a nyilvánosság és a sajtó bevonásával (tehát a rendszeren némiképp kívülről) érhet el. Erre az útra kezd Horváth is lépni: ha nem történik semmi sem a hivatalos oldalról (vajon az Ügyészség vizsgálatot fog indítani?), akkor majd ő áll a nyilvánosság elé a kezében lévő bizonyítékokkal. Ez pedig az egyik legüdvözítőbb történés az elmúlt években.

Hányszor  hallhattuk politikusainktól, hogy az ország mennyire nehéz helyzetben van? De nem baj, mert igaz, hogy fájni fog, de majd holnap sokkal jobb lesz. Igaz, hogy meg kell emelnünk az áfát 27%-ra, de higgyétek el, ez csak értetek van. Közben pedig valószínűleg minden szelet kenyérrel az országot átszövő maffia zsebét tömjük, az államapparátus pedig boldogan lemond arról az ezermilliárdos nagyságrendről, ami kiesik az államkasszából.

Hősünk nyilván ezek után politikai üldözött lesz a saját hazájában, a lakájmédiánál már főzik biztosan a szaftos sztorikat róla. Én bízok benne, hogy menekülnie talán nem kell az országból, és kívánok neki sok sikert. A rendszerkritikus ellenzéknek pedig azt, hogy minden erejükkel támogassák őt.

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelforradalom.blog.hu/api/trackback/id/tr25634926

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.11.15. 14:39:11

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Luxus ÁFA... csalás 2013.11.15. 10:21:13

Egy ideje azon gondolkozom, hogy vajon miért is akarja a Fidesz az európai nyomás ellenére bevezetni a luxus ÁFA intézményét. Nem csak, hogy az EU nézi ferde szemmel, hogy a mostani 27%-os ÁFA mellé még egy, ennél magasabb — várhatóan 30–35%-os —&...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2013.11.15. 12:30:57

Nem vagyok anarchista, de csak kéne már egy diktátor, nem?

Blogger Géza 2013.11.15. 12:31:56

@kisQtya: Az áfa behajtása ügyében nem lenne rossz előrelépni (vannak is eredmények, lásd lejjebb), csak ez a jóember ilyenkor más cégeken akarná ezt behajtani. De ez nem kívánsághangverseny, ennek kemény jogi korlátai vannak.

"május és október között 13 százalékkal több áfabevétel folyt be az államkasszába, mint egy évvel korábban."

mno.hu/hirtv_gazdasagi_hirei/tobb-afabevetelt-hoz-a-penztargepek-csereje-1194893

Blogger Géza 2013.11.15. 12:34:43

@DezInf: Jelen pillanatban én szembesítettelek az igazsággal, semmiféle adat törlése (amit kitaláltatok) nem következett be... De semmi jele annak, hogy ez eljutna az agyadig, szánalmas vagy.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.15. 12:35:08

@Blogger Géza: Ha nem fizetik ki az számlát, akkor miből fizessen áfát az eladó? A nem létező bevételből?

colonel Tigh 2013.11.15. 12:36:05

@Whave: Ezeknek mindenki libsi, komcsi, libás, bajnais, zsidó, stb., akinek a nertársaktól eltérő és önálló véleménye van. Kihagytam valamit? Ja, és homokos is persze.

Blogger Géza 2013.11.15. 12:37:23

@Online Távmunkás: Itt most nem az eladóról, hanem a vevőről van szó. (visszaigénylés), ezzel szoktak csalni. Amúgy a Fidesz már lehetővé tette a pénzforgalmi alapú áfázást is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.15. 12:37:26

@campobaszo: Azt csak remélhetjük, hogy a hétvégi vizsgálat nem arra irányult, hogy feltérképezzék a NAV-on belüli barátait és lapátra tegyék őket...

Nikorene 2013.11.15. 12:37:57

@Blogger Géza: legalább olyan vicces mint 3 évvel a válsztások után elmútnyócévezni :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.15. 12:41:07

@Blogger Géza: Ha figyelted az interjút, azt állította, hogy a kiemelt adózók is hoznak létre kicsi áfacsaló fantomcégeket, hogy kevesebbet kelljen adózniuk. A kiemelt cég tiszta, de a hozzá kapcsolódó másik nem.

Tipikus adócsalási forma a minél több cég létrehozása, hogy ne lehessen követni a valós szolgáltatásokat/árukat, se a pénzmozgásokat. Annyi az újdonság, hogy az állítás szerint a magyar KKV-k mellett a nagyok is alkalmazzák a módszert.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.15. 12:48:03

@tobeor: Érdekes, hogy minden ellenzéki a Fideszre mutogat, miközben Horváth András azt mondta, hogy Gyurcsány alatt kezdődtek a bajok még 2007-ben.

zenoe4 2013.11.15. 12:48:29

@Bretschneider detektív:
Kedves Bretschneir detektív!
Én is így látom. Szépen kideríteni, hogy mi is az igazság és csak utána fújni. Az mindenesetre érdekes (vagy hát megszokott), hogy a közmédia hallgat. Már megszokhattuk. Bár én már a kereskedelmieket is lassan ide sorolom, mert azok is a legtöbbször csak hallgatnak.
Azért bízom, a mi Snowdenünk nem hiába dobta sutba az életét és mindenki gyorsan keressen közben egy tükröt és hangosan mondja, hogy hasonló esetben ő is ezt megtenné, mert ha nem, akkor kussoljon. Az ilyesmihez ugyanis nagy- nagy bátorság kell. Ami valljuk be, keveseknek adatott meg.
Szép napot mindenkinek.
z

mendson 2013.11.15. 12:50:38

@Conchobar: Meg az ügyészsége. Ugyanis itt néhányan átsiklanak afelett , hogy Horváth gyakorlatilag az ügyészségen tett 130 oldalas feljelentésével egyidőben tartott sajtájt.

mendson 2013.11.15. 12:55:19

@Online Távmunkás: Például a CBA amely fenntart nagykert -többek közt a franchise boltokra ellátására-és kiskert , valamint van saját márkás terméke.

Silent Bob 2013.11.15. 13:01:56

@Online Távmunkás: Ennek az lehet az oka, hogy 3,5 éve a fidesz kormányozza az országot.

Nikorene 2013.11.15. 13:05:53

@Silent Bob: és tegyük hozzá, hogy 2/3addal, és egy ígérettel, hogy minden más lesz, és rend lesz rakva.

Pendejo 2013.11.15. 13:14:20

Az azért elgondolkodtató, hogy a NAV alelnöke élből hárított, mi több mindjárt a pitiáner videóhamisításhoz hasonlította az ügyet. Amit persze a kormány-média rögtön fel is kapott - de kész, meglepő módon itt aztán megálltak, nem vitték tovább a témát.
Másrészt pont a bajai témában napok, mi több órák leforgása alatt egymás nyakának ugrott a jobb és baloldal, feljelentették egymást oda-vissza, dobálták a sarat mint taknyos kölykök az oviban. Egy ehhez mérten lószar ügy kapcsán.

Most a kormánypárt kussol, lapít, sunyít de fura módon a szocik sem csapkodják az asztalt a vizsgálatot követelve. Máskor meg "szaros" 1-2 milliókon napokig, hetekig lovagol esettől függően mindkét alakulat. Mint a porbafingó Papcsák vécéjén. Nem véletlen, hisz egy ilyen méretű korrupció nem 1-2 év alatt épül ki és biztosan nem egy-egy oldalhoz futnak a szálak.

Függetlenül attól, hogy a vád igaz-e és bizonyítható-e, aki ezt csípőből a másikra keni, vagy épp egy idióta amatőrvideó körüli szánalmas cirkuszoszoláshoz hasonlítja, az nem komplett. Ebben nagyon sok mindenki lehet érintett. Viszont a jelenlegi kormány felelőssége nagyobb, hisz most az ő felügyeletük és irányításuk alá tartozik a NAV, ők léphetnének érdemben, ők hirdettek korrupcióellenes hadjáratot!

Illúzióim persze nincsenek, még ha a szándék meg is lenne, egy ekkora ügy felgöngyölítéséhez nincs megfelelő méretű és tisztaságú szerv, ítélethozáshoz meg aztán pláne. Egyszerűbb a szőnyeg alá söpörni. A rendszerváltás óta eltelt idő a megmondója: a nagy, mindenkit besározó ügyeket mindig elkenik. Olajozás, ügynökmúlt, giga-beszerzések és megbízások (Gripen). Minden olyan ügy, ahol túl magasra futnak a szálak és túl sok az érintett, eltűnik a süllyesztőben, bármekkora is legyen az. Ha pedig a vád megalapozott, nagyon esélyes, hogy most is ez lesz a vége...

Gilinggalang 2013.11.15. 13:19:46

@Blogger Géza: nem ez a nagy tétel, ráadásul ami áfát a kiskereskedők nem fizetnek be, az a pénz létezik, és előbb vagy utóbb valamire el fogja költeni, aminek van ÁFA-tartalma. Nem beütött bevételt kiveszi, és befizeti a villanyszámláját.

Itt az a kurva nagy különbség, hogy nem nem tesznek be a közös kalapba, hanem két kézzel turkálnak benne, és olyan pénzt szednek ki, ami bent sem volt a rendszerben.

Ha a kis cégek pár százezer, esetleg néhány millióért bevállalják az okosítást, akkor szerinted teljesen életszerűtlen, hogy több százmilliós esetleg milliárdos ügyekben a nagyobb cégek nem tesznek meg bármit, hogy ez a lóvé náluk landoljon?

J_O_L_A_N 2013.11.15. 13:23:41

atlatszo.hu/2013/11/08/horvath-andras-az-adocsalo-halozatok-elleni-fellepes-helyzete-magyarorszagon/
agymosott trolloknak ajánlott elolvasni. Bár értelmezni úgysem sikerül, annál sokkal hülyébbek.

Silent Bob 2013.11.15. 13:24:47

@Pendejo: Nyilván nem ugrálnak a szocik, az ő haverjaik ugyanazt a rendszert csapolják.

szonár 2013.11.15. 13:35:05

@Szamiz67: Szánalmas személyeskedése nem érv, és nem pótolja a bizonyítékok hiányát.

Viszont jól mutatja a frusztrációját, hogy ellenvéleményem hatására azonnal nekem esett.

szonár 2013.11.15. 13:35:59

@Conchobar: De válasz. Ja, hogy egy kicsit dolgozni kellene (kb. 2 perc)?

bigmax 2013.11.15. 13:37:26

El kellene olvasni horváth interjúit és akkor a fideszgenyák agya is tisztulna:horváth egy fideszes ember ,igen így kijelentette az interjúba és 2 főgenya fideszessel is beszélő viszonyban áll!Az is igaz ,hogy mindez a fletó idején kezdődött amikor a barmok feltúrták a navot ,mert ők jobban értettek hozzá!:D
Horváth a mostani kormány segítségét kérte többször is .......és nagyot csalódott mivel a kormány lapít az ügyben.
Kb ez a helyzet.....

Blogger Géza 2013.11.15. 13:37:58

@Online Távmunkás: Igen, ez az, amikor ő arra GYANAKSZIK, hogy ezt egy nagy hozta léte. Csakhogy ezt be is kell bizonyítani, anélkül nem megy a dolog. Bizonyítékokkal pedig eddig nem állt elő az ipse... Ilyen ügyekben egy szimpla revizor lehetőségei korlátozottak, és bizony át kell adni az ügyet (ügyészség, rendőrség, adónyomozó stb), és ő arra már nem feltétlenül lát rá, csak azt látja, hogy hát nem sikerült elkapni, és emögött feltétlenül összeesküvést sejt jó magyar módra.

szonár 2013.11.15. 13:38:12

@Jenyei: Kérem, ott van Snowden példája, ő tudott iratokat kihozni, pedig sokkal jobban védett helyen dolgozott, mint Horváth András. Aki azt akarja, hogy higyjük el neki, hogy itt csalás van, és azt várja el, hogy az állam prezentálja a csalás bizonyítékait, miközben egyébként szerinte az állam (illetve annak vezetői) közreműködnek a csalásban.

Bocsánat, de ez egy nem teljesen épelméjű 2logika".

szonár 2013.11.15. 13:39:38

@Conchobar: @Jenyei: Kérem, ott van Snowden példája, ő tudott iratokat kihozni, pedig sokkal jobban védett helyen dolgozott, mint Horváth András. Aki azt akarja, hogy higyjük el neki, hogy itt csalás van, és azt várja el, hogy az állam prezentálja a csalás bizonyítékait, miközben egyébként szerinte az állam (illetve annak vezetői) közreműködnek a csalásban.

Bocsánat, de ez egy nem teljesen épelméjű 2logika".

Blogger Géza 2013.11.15. 13:41:34

@Nikorene: Hát annak a 8 évnek bizony tartós hatása van mind a 10 millió állampolgárra (elég, ha a felhalmozott adósságra gondolunk), míg az adóhatóságnak azért az elmúlt 13 évben volt pár vezetője... Kit érint ma már az, ki volt 14 évvel ezelőtt az adóhatósági vezető?

szonár 2013.11.15. 13:44:01

@Conchobar: A dolog úgy áll, hogy máris prejudikálták, hiszen véleményed azt jelenti, hogy Te már elfogadtad, hogy léteznek a bizonyítékok, vagyis Horváth András igazat mondott.

És már bocsánat, de nem én hasonlítottam Snowdenhez Horváthot, hanem a posztoló. Igen jelentős különbség, hogy előbbi alá tudja támasztnani az állításait, az utóbbi nem.

tobeor 2013.11.15. 13:44:55

@Online Távmunkás: Ez tényleg érdekes, de a Fidesz is jobban húzza magára, jobban hallgatja el, illetve amikor mégis kénytelen reagálni akkor nagyon jól ismert és nagyon büdös karaktergyilkosságot nyomja. Gyanítom hogy náluk a legnagyobb a szarhegy, van mit titkolniuk, ők amúgy is 1-2 nagyságrenddel nagyobbat és szervezettebben szoktak lopni mint a másik banda. Ráadásul ez élő, aktuális, most is folyamatosan meglévő dolog.

szonár 2013.11.15. 13:45:53

@DezInf: Tipikus példája vagy az előre ítélkező liberálboslevistának, mert:
1. Nem kellett, hogy halljak a simicska-cégeknél folytatott adóvizsgálatról, az ui. adótitok.
2. Magáért beszél, hogy szerinted ha a NAV mindent rendben talál, akkor az gyanús...

Szemléleted finoman fogalmazva távol áll attól a jogállamtól, amire egyébként naponta hivatkoztok.

szonár 2013.11.15. 13:46:36

@Silent Bob: Lassan mondom, hogy megértsd: nem volt hosszú bájtok éjszakája.

Nikorene 2013.11.15. 13:50:16

@Blogger Géza: aham, tehát ha 14évvel ezelôtt sikerült valakiknek megúszni a lebukást, és azóta is vígan csinálhatják, illetve a példájukon felbuzdulva mások is nekilátnak lopni és csalni, mert ugye úgyis el lehet tussolni az ügyeket még az apehnavnál is, annak se tartós se állampolgárokra kiterjedô hatása nincs... :)

colonel Tigh 2013.11.15. 13:52:57

@Pendejo: Teljesen nyilvánvaló, hogy mindkét oldalról több, fajsúlyos ember benne van. Ezért nem változik soha semmi, ezért van az is pl., hogy minden komcsi rettegett rémálma, a nagy elszámoltató Orbán Viktor személyesen titkosítja újabb több-tíz évre az ügynökaktákat. Ezek soha nem fognak bukni, legalábbis akkorát, amekkorát érdemelnének. Néha a csőcselék közé dobnak ilyen Zuschlag féle föláldozható, abszolút kis halat, hogy tessék-lássék működik itt az igazságszolgáltatás (haha). De arra piszkosul odafigyelnek, hogy tényleg föláldozható legyen az áldozat, értsd nem tudja magával rántani a bagázst. Esetleg ha tud olyasmit, ami veszélyes lehet a rendszerre "meggyőzik", hogy ne csicseregjen, vállalja be csendesen, és nem lesz problémája szabadulás után.

Nikorene 2013.11.15. 13:54:27

@szonár: Az, hogy Te minek vagy a tipikus példája, azt nem részletezem, mert minek. Ha Te nem találod gyanúsnak, hogy egy akkora állami hivatalnál, mint a nav, egy teljes körû vizsgálatot egy hétvége leforgása alatt le lehet folytatni, majd ennek az eredményével még komolyan érvelni is lehet, akkor az magáért beszél :)

szonár 2013.11.15. 13:59:07

@J_O_L_A_N: Tudod, mi a vicc? Hogy ez egész másról szól, mint ami a sajtóban megjelent Horváth András állításaként.

DezInf 2013.11.15. 14:01:30

@szonár:

Egy fidexes ne liberálbolsevistázzon le !!!!

A fidex volt liberális és ott van az összes komcsi nagyrésze.

Szóval nem vagyok fidextudatú hívő te fidextudatú hívő :))))

Lassan írom, hogy megértsd: ti vagytok a komcsik !

J_O_L_A_N 2013.11.15. 14:05:20

Csak áfacsalással kb. 1700 milliárd forintot lopnak el a politikát, a gazdaságot, és a hatóságokat egyaránt kézben tartó maffiahálózatok. Hasonló nagyságrendű pénzről beszélhetünk a járulékcsalásokkal kapcsolatban, az állami és az EU-támogatások elosztásával kapcsolatban, az állami és önkormányzati közbeszerzésekkel kapcsolatban is. Az összességében ellopott pénz akkora összeg, hogy kevesebb mint 10 év alatt kilehetne nullázni belőle az államadósságot.

Csupán pár tízezer embernek érdeke ennek a tolvaj maffiának a működtetése, akik közvetlenül, vagy közvetetten részesülnek a hasznából. Mindenki más csak a komoly kárát látja, közel tízmillió ember szenved a rajta uralkodó, kizsigerelő rablóbandától.
Mindenki másnak érdeke leszámolni ezzel a maffiahálózattal, és azok fizetett (vagy csak szimplán rosszindulatú és végtelenül buta) bérkommentelőivel, hivatásos karaktergyilkosaival.
Ennél fontosabb ügy nincs ebben az országban. Ha ez a tízmillió ember erre az alapvető tényre nem képes rájönni, akkor megérdemli hogy örökre rabszolga legyen.

otapi 2013.11.15. 14:05:45

@szonár: Nem tudjuk, hogy igazat mondott-e, de az MSZP és a Fidesz láthatólag nem is akarja megtudni. Ez a fő probléma, a többi csak mellébeszélés.

Az a tény meg nyílván zavaró számodra, hogy Horváth bizony alátámasztotta iratokkal is, az ügyészség megkapta. Abban különbözik Showden-től, hogy Showden nem bízott meg az amerikai ügyészségben, hanem illegalitásba vonult inkább, és kirakta a dolgai egy részét az internetre.

Hogy kinek a taktikája jobb az azért nem egyértelmű, mert ha Showden-t véletlenül kiadnák az USA-nak, akkor akár halálra is ítélhetnék az amerikai törvények alapján. Emellett attól hogy a fél világ tud róla, attól még nem biztos hogy bármi változás lesz az USA politikájában, bár ott kívételesen volt már példa ilyesmire. Nálunk nem.

szonár 2013.11.15. 14:10:59

@Nikorene: Nincs itt semmi szenzációs, ui. az adószakértők állítása szerint teljesen megalapozatlan butaság, amire Horváth építi az álíltásait. Ui. egyszerűen abból indul ki, hogy ha egy ÁFA-visszaigénylési láncban valaki csal, akkor mindenki csaló az adott láncban.

Ráadásul a NAV-osok ugye nem most találkoztak először a volt kollegájuk véleményével.

Szóval ez elég gyenge érv, hogy a Csalás "bizonyítaná", hogy túl gyorsan folytatták le a vizsgálatot.

szonár 2013.11.15. 14:11:29

@DezInf: Nem azt mondtam, hogy komcsi vagy, hanem azt, hogy liberálbolsevik. :P

J_O_L_A_N 2013.11.15. 14:11:54

@szonár: egészen másról szól? Elég sok mindenről szól, a NAV csak egy kis része a rendszernek, a sajtó kidomborít belőle valamit, ami az érdekének leginkább megfelel, de ezért nem Horváth András a felelős.
Ez ugyanarról szól, amiről Ángyán is beszél:
www.youtube.com/watch?v=BkY_DxqCc1A
a politikát, a gazdaságot, és a hatóságot markában tartó maffiáról, oligarchák korrupt hálózatáról. Szervilis módon, csupán politikai hovatartozás miatt a maffia elleni harcot akadályozni és hitelteleníteni, a tisztességes magyar állampolgárokkal szembeni legnagyobb bűn.

Blogger Géza 2013.11.15. 14:12:54

@Nikorene: Csak éppen nem volt lebukás. Azok a vitatott ügyek mind akkor történtek, amikor a Fidesz ellenzékben volt, és a kormányzat és hatóságai semmire nem jutottak.

Conchobar 2013.11.15. 14:14:59

@szonár: "Kérem, ott van Snowden példája, ő tudott iratokat kihozni, pedig sokkal jobban védett helyen dolgozott, mint Horváth András" - Tessék már felfogni: Snowden törvényt sértett az iratok eltulajdonításával és nyilvánosságra hozatalával

zengjen a dalunk fajtárs 2013.11.15. 14:15:43

@kisQtya:
Azt Horváth nélkül is mindenki tudta, hogy áfacsalás van. Sőt az egész EU-ban megy ezerrel az áfacsalás

Akkor most mi következik ebből? Egyszerűsíteni, áttekinthetőbbé tenni a rendszert nem EU kompatibilis. Marad az eddigi bújócska játék

Horváth nem egy Snowden, még a saját hatáskörében is kétségbe vonható a kompetenciája. Egyrészt óriási aránytévesztés a kettőt összevetni, másrészt van benne jó adag csúsztatás, mivel a kettőjük szerepe még köszönőviszonyban sincs

szonár 2013.11.15. 14:16:56

@otapi: Értem. Tehát fenntartja a jogot, hogy nyilvánosan vádaskodjon, de a bizonyítékait nem hozza nyilvánosságra.

Akkor én meg - mint törvény- és jogtisztelő állampolgár - majd akkor fogok hinni neki, ha az ügyészség a bizonyítékokat megvizsgálva megállapítja, hogy visszaélést történt, és vádat emel.

Ugye nem baj, hogy hiszek a jogállamban? :P

Nikorene 2013.11.15. 14:18:08

@Blogger Géza: tudom, tudom, nem ezeket a droidokat keresem...

Conchobar 2013.11.15. 14:20:12

@szonár: "Aki azt akarja, hogy higyjük el neki, hogy itt csalás van, és azt várja el, hogy az állam prezentálja a csalás bizonyítékait, miközben egyébként szerinte az állam (illetve annak vezetői) közreműködnek a csalásban" - Mi ez a baromság? Hát mikor kellene neki hinni, akkor, mikor a hatóságokhoz fordul, vagy akkor, mikor a hatóságok helyett a sajtót meg az ellenzéket tömi a dolgaival

Nikorene 2013.11.15. 14:22:13

@szonár: nem fenntartja a jogot, hogy ne hozza nyilvánosságra a bizonyítékokat, hanem BETARTJA a jogot, és nem hozza nyilvánosságra azokat az adatokat, amiket törvényileg nem szabad. A véleménye, a gyanúja, illetve a feljelentés okai és szövege nem tartozik ilyen törvény hatálya alá.

Silent Bob 2013.11.15. 14:24:43

@szonár: De azt természetesen csont nélkül elfogadod, hogy a NAV egy hétvége alatt megállapította, hogy nincs itt semmi látnivaló. :) Egy szaros kft-t nem vizsgálnak át ennyi idő alatt.

Netuddki. 2013.11.15. 14:25:01

@Blogger Géza: "Ha valaki el akar érni valamit, akkor érje el az EU-nál, hogy hagyják abba az agyhalott szabályaik Magyarországra erőltetését (pl. hogy ki nem fizetett számla áfáját is vissza lehet igényelni az államkasszából"

Csekély értelmű fidesztrollunk megszólalt!
Azé lehet visszaigényelni B+, mert a NAV be is szedi a még ki nem fizetett számlák adóját B+! Ez nem EU-s fasság hanem a magyar állam kapzsisága.
Még a számlámon sincsen a pénz, még semmi bevételem nem volt, de azért adózzak mintha lenne B+!

szonár 2013.11.15. 14:25:55

@Conchobar: tudom, hogy törvényt sértett, másrészt viszont hihető, amit mond. Horváth sztorija viszont így nem hihető.

Mármint normális ember számára, aki tiszteli mások emberi méltóságát, és hisz a jogállamban.

Ui. Horváth gyakorlatilag azt állítja, hogy a NAV nem jogállami módon működik - végső soron a jogállamot és annak egyik fontos, az adószedésre hivatott szervét támadja - ha úgy tetszik, a mindenkori adócsalóknak és szabályszegőknek ad érveket (minek tartsam be a szabályok, miért fizessek adót, ha a "nagyok" a "politikusok" támogatásával elcsalják azt?), miközben állításait nem igazolja. Azonban így is veszélyes, amit mond, mert országunk a búval baszott frusztrált pöcsök országa, akik kudarcaikat kompenzálandó mindenkiről minden rosszat szívesen elhisznek, és mindenféle mérhetetlen ostoba összeesküvés-elméleteket beszopnak. Tehát, Snowden jogsértése végső soron erősíti a jogállamot (hozzájárul egy kétes gyakorlat felszámolásához, vagy legalább is, szabályozásához), horváth vádaskodása azonban gyengíti azt.

Netuddki. 2013.11.15. 14:27:18

@szonár: @Blogger Géza: B+! Itt lebzseltek ezen a blogon 10 óra óta, ezért fizet benneteket a fidesz?

Conchobar 2013.11.15. 14:27:37

@szonár: "Tehát fenntartja a jogot, hogy nyilvánosan vádaskodjon, de a bizonyítékait nem hozza nyilvánosságra" - Tessék felfogni: feljelentés történt, ez büntetőügy, és az ilyenekben nem a nyilvánosság, hanem az igazságszolgáltatás elé szokás tárni a bizonyítékokat, ilyen ügyekben a bíróság, ügyészség és rendőrség hivatott eljárni (és nem a nyilvánosság

szonár 2013.11.15. 14:28:28

@Conchobar: MIt nem értesz, szerencsétlen? Akkor lehetne neki hinni, ha a "bizonyítékait2 nyilvánosságra hozná. Ha már egyszer a nyilvánossághoz fordult.

Conchobar 2013.11.15. 14:30:44

@szonár: "Mármint normális ember számára, aki tiszteli mások emberi méltóságát, és hisz a jogállamban" - Történjék bármi, de egy normális ember nem jelent fel senkit se és semmit se hivatali visszaélési ügyben, ugye?

szonár 2013.11.15. 14:30:50

@Nikorene: Viszont azt megengedi magának, hogy a nyilvánosság előtt vádoljon másokat csalással és összeesküvéssel. :P

A rágalmazás is bűncselekmény ám, márpedig ez így erősen annak tűnik...

De most egyébként is, komolyan hogy lehetsz ennyire naív? Megfogalmaz egy csomó erős állítást, aztán sajnálkozva széttárja a kezét, hogy a bizonyítékok? Nos, azokat sajnos nem mutathatja meg... De azért Te elhiszed neki. :PPPP
Ez gáz.

Netuddki. 2013.11.15. 14:34:36

@szonár: Balfaszkám! Az ne zavarjon, mielőtt a Horváth kitálalt volna már évekkel ezelőtt minden épeszű embernek világos volt, hogy a magyar adórendszer gyakorlatilag a haverok, bűnözői csoportok versenyelőnyhöz juttatását szolgálja.
Magyarra lefordítva vannak akik itt a többségen élősködnek. De nem csak arról van szó, hogy élősködnek hanem gátolják az országot a fejlődésben.
Értem én, hogy az a feladatotok köpködjétek a Horváth urat. De tisztában vagytok-e azzal, mindezzel ti vagy a gazdáitok akarják szőnyeg alá söpörni a problémát. A probléma pedig nagy, mert ez az oka a hatalmas adóknak, az adóelkerülésnek, feketegazdaságnak...

Conchobar 2013.11.15. 14:34:53

@szonár: "Ha már egyszer a nyilvánossághoz fordult" - Nem. A hatóságokhoz fordult. Érted már?

szonár 2013.11.15. 14:35:30

@J_O_L_A_N: elég felületesen kezeld a dolgot, hovatovább Horváth cikke alapján, nem is magyar maffiáról van szó, ráadásul a cikkben erősen finomít azon, hogy itt szándékos összeesküvésről lenne szó... Inkább arra utal, hogy a NAV nem képes ezeket a visszaéléseket feltárni, mert szar és kevés az állománya.

Nem beszélve arról, hogy a cikkben nevesített ÁFA-csalások áldozata sok esetben nem is a magyar, hanem a szomszédos országok költségvetése lehet.

Magyarán, nem olvastad el rendesen a cikket, amit benyomtál ide.

Gilinggalang 2013.11.15. 14:35:42

@szonár: szerinted életszerűtlen,hogy ma Magyarországon vannak, akik a fiktív áfa visszaigénylést abszolút profi szinten űzik?

szonár 2013.11.15. 14:36:37

@Silent Bob: Erre már többször válaszoltam, egyrészt a NAV nem először találkozik volt munkatársuk kifogásaival, másrészt a nagy adószakértők azt mondják, hogy nyilvánvaló ökörség, amit Horváth állít.

akkor pedig egy hétvége is sok rá.

Blogger Géza 2013.11.15. 14:37:11

@kovi1970: Pont ez az, amit a Fidesz-kormányzat adóreformjainak köszönhetően már elkerülhetsz.

Netuddki. 2013.11.15. 14:39:27

@szonár: Balfaszkám! A rágalmazás is akkor bűncselekmény ha bebizonyosodik. Mellesleg te is csak rágalmazod itt a Horváth urat amikor azt állítod hazudik.
Az meg, hogy ki hazudik majd ki fog derülni. Szóval foshattok a gazdáiddal együtt, mert ha kiderül akkor itt fejek fognak hullni, és elég magasról...

Silent Bob 2013.11.15. 14:40:14

@szonár: Ezt egyelőre csak csak te mondod, de egy linket lusta voltál betenni. Én most rágugliztam, de azon kívül hogy "feljelenti a NAV a kipakoló ellenőrét" nem találtam cáfolatot. Világosíts meg légy szíves.

Netuddki. 2013.11.15. 14:41:31

@Blogger Géza: Adóreform? Muhaha! Ezt ugye még ti sem hiszitek el!
Az egész magyar adórendszert alapoktól kezdve át kellene alakítani...

szonár 2013.11.15. 14:42:50

@Gilinggalang: A kérdésed álságos, mert Horváth nem ezt állítja. Hanem ennél sokkal többet - legalább is a sajtó szerint, bár az átlátszo.hu-n megjelent cikke sokkal lájtosabb állításokat tartalmaz.

Horváth azt állítja, hogy üzemszerűen, nagyléptékben, a politika tudtával és közreműködésével zajlik a csalássorozat.

Conchobar 2013.11.15. 14:43:27

@szonár: "Akkor lehetne neki hinni, ha a 'bizonyítékait' nyilvánosságra hozná" - Mégis milyen perdöntő bizonyítékról beszélsz? A nyilvánosság hogyan tudja eldönteni pl. egy nyilvánosságra hozott szerződésről, hogy abban fiktív árumozgásról van szó, vagy valódiról?

Conchobar 2013.11.15. 14:45:17

@szonár: "Horváth azt állítja, hogy üzemszerűen, nagyléptékben, a politika tudtával és közreműködésével zajlik a csalássorozat" - Rogán nem cáfolta eddig azt, amit Horváthnak mondott (Horváth állítása szerint)

szonár 2013.11.15. 14:46:52

@kovi1970: Merő ostobaságokat beszélsz, hogy védjed a mundért. Egyrészt azt mondani valalkire, hogy hazudik - nem rágalmazás. Másrészt még ezt sem mondtam, csak azt, hogy nincs igaza. Tudom, szánalmas fejetekben ez a két dolog végzetesen összemosódott 2006-ban, holott nem ugyanaz.

Reménykedni persze mindig lehet, de ha marad minden jelen állás szerint, akkor pofára fogsz esni ismét. Aztán lehet majd jönni anyázni, hogy mer a zügyészség is benne van az összeesküvésben, ahogy ismerlek, nem fogod kihagyni. :P

Gilinggalang 2013.11.15. 14:50:21

@szonár: tehát elhiszed, hogy pörög a csalás, csak a léptékét, illetve a felelősök körét vitatod?

szonár 2013.11.15. 14:50:32

@Silent Bob: Mert az, hogy felejlenti, nem cáfolat. :P

Ember, Nálad nagyon lekapcsolták a villanyt. :P

szonár 2013.11.15. 14:52:14

@Conchobar: Ne haragudj, de valahonnan csak vette azt az állítását, hogy itt csalnak. Valahonnan ezt ugye kikövetkeztette, és jó eséllyel papírokból. Amiket állítólag átadott az ügyészségnek.

A kedvencem az a fajta összeesküvés-elmélet, amelynek hívei fennkölten vallják - ha rákérdeznek a részletekre - hogy ez "úgyis igazolhatatlan, ebben hinni kell". :P

Silent Bob 2013.11.15. 14:52:35

@szonár: Erről beszélek baszod. "Te azt állítod, hogy nagy adószakértők cáfolják." Én erről egy büdös betűt nem találtam, ami nem jelenti azt, hogy nincs ilyen, de ha esetleg bedobnál egy linket, akkor könnyebben elhinném.

Netuddki. 2013.11.15. 14:53:03

@szonár: "Horváth azt állítja, hogy üzemszerűen, nagyléptékben, a politika tudtával és közreműködésével zajlik a csalássorozat."

Mér' nem így van? De te tudod, biztos megvan a magad érdeke, hogy véded a politikus haverjaidat vagy gazdáidat...

Silent Bob 2013.11.15. 14:54:45

@Silent Bob: az idézőjel rossz helyen kezdődik, de gondolom érthető így is.

szonár 2013.11.15. 14:54:57

@Conchobar: Hogyne, valami faszkalap benyög valami oltári baromságot, és arra rogánnak reagálnia kell.

Különben se légy álszent, Rogánnak úgyse hinnél.

Itt Horváth álíltott a nyilvánosság előtt, neki kell bizonyítania. Nem Rogánnak.

Conchobar 2013.11.15. 14:55:05

@szonár: "valahonnan csak vette azt az állítását, hogy itt csalnak. Valahonnan ezt ugye kikövetkeztette, és jó eséllyel papírokból. Amiket állítólag átadott az ügyészségnek" - Honnan veszed azt, hogy ő bármilyen papírt is átadott volna az ügyészségnek?

Conchobar 2013.11.15. 14:57:28

@szonár: "Különben se légy álszent, Rogánnak úgyse hinnél" - Attól függ, hogy mit mond. A hallgatásának például hiszek

Netuddki. 2013.11.15. 14:58:27

@szonár: Az a büdös nagy helyzet, hogy állított valamit, ami mellesleg egybevág a magyar viszonyokkal. Még senki nem bizonyított semmit, de te itt már összeesküvéselméletekről kezdesz hadoválni. Szóval tessék nyilatkozni, igen, neked személy szerint milyen érdekeid fűződnek ahhoz, hogy köpködj egy állampolgárra aki látszólag semmi mást nem tett mint az állampolgári kötelességét végezte?

Conchobar 2013.11.15. 14:59:48

@szonár: "Hogyne, valami faszkalap benyög valami oltári baromságot, és arra rogánnak reagálnia kell" - Azért ez a faszkalap személyes ismerőse Rogánnak (Horváth tagja volt, vagy tán még most is tagja a Fidesznek)

Silent Bob 2013.11.15. 15:03:51

@szonár: Ja, hogy ketten is azt mondták, hogy "Reális lehet az összeg, de . . ." de szerintük nem biztos, hogy teljesen úgy volt ahogy az ember mondta. aha, meggyőztél.

Netuddki. 2013.11.15. 15:07:15

@szonár: "Nem állok ki, ha nincs bizonyítékom"

Ja, ja. Nem csoda, hogy elkezdtek fosni a fideszes tetvek. A maszopos haverjaikkal együtt...

otapi 2013.11.15. 15:08:30

@szonár: Horváth vádaskodása az _ügyészségen_ ha megállja a helyét akkor bizony erősíti majd a jogállamot.

"Akkor én meg - mint törvény- és jogtisztelő állampolgár - majd akkor fogok hinni neki, ha az ügyészség a bizonyítékokat megvizsgálva megállapítja, hogy visszaélést történt, és vádat emel."
Még nem döntöttem el hogy higgyek-e neki, de ha igaz amit állít, bizony erős nyomás alatt kell tartani az ügyészséget hogy valóban kivizsgálja az ügyet, ugyanis ha nem tudnád ott is emberek ülnek.

"Ugye nem baj, hogy hiszek a jogállamban? :P "
Horváth is hisz, ezért nem teregi nyílvánosság elé a konkrét neveket (még). Ha kiteregetné, akkor utána jogerősen rendezhetne hajtóvadászatot az állam, mint Showden után az USA. Csak valószínű Oroszországot hidegen hagyná Horváth információi, ezért neki ez az opció nem nagyon játszik.

szonár 2013.11.15. 15:18:04

@kovi1970: Csakis ez lehet az oka, a magadfajta hibbantagyúak szerint. :P
Efelől nem volt kétségem.

De persze fentebb már leírtam, hogy valójában a jogállamot próbálom védeni annak aláásásával szemben. amihez éppen csápolsz.

szonár 2013.11.15. 15:19:28

@Conchobar: Elég komoyl infóhiányban szenvedsz, de ez már itt is felmerült a kommentek között.

Pl.: mandiner.hu/cikk/20131114_horvath_andras_ideje_hogy_visszalepjen_a_nav_vezetese

szonár 2013.11.15. 15:22:50

@Conchobar: A hallgatásának se hiszel, csak úgy értelmezed, ahogy neked tetszik. Mert a valóságra már egyáltalán nem vagy kiváncsi. :)

szonár 2013.11.15. 15:25:14

@kovi1970: Te és a haverjaid kész tényeknek veszítek, amit állított, annál is inkább, mert szerinted ez egybevág a magyar viszonyokkal (ami szintén nem bizonyított). De ha számonkérik a bizonyítékait, akkor azzal "védenéd", hogy még nem bizonyított senki semmit - ne bántsuk. De ő persze bánthat másokat, vádaskodhat össze-vissza, stb.

Conchobar 2013.11.15. 15:31:21

@szonár: Mit akarsz mondani avval mandineres linkkel?

otapi 2013.11.15. 15:35:42

@szonár: Lemaradtam valamiről? Konkrétan kiket bántott, kiket vádolt? Tudtommal neveket csak az ügyézségnek mondott.

Conchobar 2013.11.15. 15:36:44

@szonár: "A hallgatásának se hiszel, csak úgy értelmezed, ahogy neked tetszik. Mert a valóságra már egyáltalán nem vagy kiváncsi" - Azt a hallgatást csakis egyféleképpen lehet érteni: cáfolni nem tudja, meg nem érdemes neki, hogy mit és mennyit is kéne neki mondania, bevallania azt viszont nem tudja (még). Jellemzően arra, hogy mit mondott Kéri László Jászapátiban pár tucatnyi ember előtt Selmeczi szájszervéről, arra azonnal reagáltak (de erre a NAV-os dologra...)

Fényezett Rézlábos 2013.11.15. 16:07:05

Szonár elvtárs, visszanézve az eddigi aktivitását, nemsokára érkeznie kell a megbecsülés jelének a központból. Szerintem még egy Sztahanovista Emlékérem sem kizárt! :)

DezInf 2013.11.15. 16:35:57

@szonár:

Már elnézést, hogy közbeszólok:)

Aki bolsevik az a többségi véleményt megfogalmazó, jelen esetben fidexes. A fidex pedig egy komcsi párt.

A liberálbolsevikkel simán lekomcsiztál, ezt kikérem magamnak, meg egy sört fejenként a közönségnek :)

Mer nekem van szívem meg cocijális érzékenységem ha érted mire gondolok:D

DezInf 2013.11.15. 16:40:26

@szonár:

Te szonár!
A bildberger csoport üléséről kiszivárgó lovas féle infókat ti tényként tálaltátok.
Namármost lovast ismerjük még az átkosból.
Annak a csoportnak a züléséről eddig még semmilyen félhivatalos információ sem került eddig nyílvánosságra.
Kivéve lovast, akinek szivárogtattak. A zinfúziójából biztos kispórolták a rumot, oszt attól lehettek rémálmai amit ti tényként kezeltek :)))

Ez nem a klasszikus kettősmérce, vagyis duplaféldeci???????

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.15. 17:02:00

@mendson: Ha jól emlékszem, akkor pár éve lebukott néhány édességkereskedő (talán Győr környékéről?), akik komolyan csaltak az adókkal. Emlékeim szerint a CBA beszállítói voltak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.15. 17:24:24

@Blogger Géza: Azt állítja, hogy vannak bizonyítékai és azokat átadta a rendőrségnek. Nem azt állította, hogy a rendőrségi ügyek leállnak, hanem azt, hogy már a NAV-nál leállítják az ügyeket...

Célkereszt 2013.11.16. 02:43:37

@Robiekin: "Az anarchizmus (a görög ἄναρχος-ból[1]) egy politikai ideológia, mely magába foglalja azokat az elméleteket és meggyőződéseket, melyek támogatnak minden kötelező érvényű kormányzat eltörlését."

Ha nem vagy anarchista, akkor megértem, hogy támogatnál egy diktatúrát.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.11.18. 14:45:31

@Nikorene: Ne erőltesd, az a 14 éves ügy semmi neki, mert az ő kutyájuk kölke.

Ha ballib körökhöz kapcsolódna, akkor 3000 év után sem bocsátaná meg.
süti beállítások módosítása